Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Uhm, of het het geld waard is, vind ik 'n beetje lastig te zeggen. Ik zou 'm zo weer kopen als 'ie kapot gaat (zeker als 'ie zoals nu voor €100 bij Bax staat), maar dat verschilt per persoon natuurlijk. Voor mij is 'ie onmisbaar door z'n 2 kanalen, maar daardoor is er wel nog maar één knop (per kanaal) om de klank te regelen, als daar 2 voor hadden gezeten (drive en tone/distortion-frequentie) was ie perfect geweest. Extra klank-regeling 'mis' is wel soms.
Afgelopen week de Lomenzo Drive van 'n vriend n week getest (thuis en tijdens repetities), die had veel meer mogelijkheden om de klank te regelen, maar de klank die het meest in de buurt kwam van de nm2 klonk niet beter.
Dus of 'ie z'n prijs rechtvaardigt? ligt eraan wat je zoekt. Heb je een agresssieve sound, veel treble (Stingray of iets dergelijks), heb je misschien meer aan een ander pedaal. Zit er minder treble in je sound (nate mendel heeft bijvoorbeeld vooral live niet zo'n super agressieve sound), dan is dit een pedaal met een goeie (maar vooruit, eenzijdige) klank. Maar dan wel '2 voor de prijs van 1'.
Het verschilt gewoon per bas/sound. Bij de OLP kan ik hem altijd intrappen, de sound wordt er beter van. Bij de Sandberg moet ik gewoon wat kritischer zijn of het wel 'nodig' is. Of de distortion meer toevoegt dan de treble/attack uit m'n bas. Maar áls ik hem dan in trap, ben ik er nog steeds blij mee ;)
Lang verhaal, misschien niet super duidelijk, en er zullen ook weer andere meningen te vinden zijn. maar in het kort: ja, ik ben er blij mee :)

<M'n gear is dus de Sandberg of de OLP, door een Marshall dbs72410-combo>

Edit: het is ook echt niet zo dat alle treble verdwijnt. Maar er verdwijnt wel 'iets', wat merkbaar wordt als er extra treble bijgedraaid wordt op m'n bas.
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Zó ! pedalboard 3.0 Ben voorlopig wel klaar nu! (lieg ik tegen mezelf :facepalm: )

Afbeelding

toegevoegd, fender aby! (ideetje van Lacertus op de vorige pagina :D , top!)
chain loopt nu zo:

fender aby > tuner > DG Symetry > DG VM > DG B3k > 3leaf GR > MF Ring > MXR bass Chorus > TC Flashback > B7k
:facepalm:
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Probeer je de Finse economie eigenhandig weer op de rit te krijgen? :mrgreen:
What difference does it make?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Tommy B schreef:Uhm, of het het geld waard is, vind ik 'n beetje lastig te zeggen. Ik zou 'm zo weer kopen als 'ie kapot gaat (zeker als 'ie zoals nu voor €100 bij Bax staat), maar dat verschilt per persoon natuurlijk. Voor mij is 'ie onmisbaar door z'n 2 kanalen, maar daardoor is er wel nog maar één knop (per kanaal) om de klank te regelen, als daar 2 voor hadden gezeten (drive en tone/distortion-frequentie) was ie perfect geweest. Extra klank-regeling 'mis' is wel soms.
Afgelopen week de Lomenzo Drive van 'n vriend n week getest (thuis en tijdens repetities), die had veel meer mogelijkheden om de klank te regelen, maar de klank die het meest in de buurt kwam van de nm2 klonk niet beter.
Dus of 'ie z'n prijs rechtvaardigt? ligt eraan wat je zoekt. Heb je een agresssieve sound, veel treble (Stingray of iets dergelijks), heb je misschien meer aan een ander pedaal. Zit er minder treble in je sound (nate mendel heeft bijvoorbeeld vooral live niet zo'n super agressieve sound), dan is dit een pedaal met een goeie (maar vooruit, eenzijdige) klank. Maar dan wel '2 voor de prijs van 1'.
Het verschilt gewoon per bas/sound. Bij de OLP kan ik hem altijd intrappen, de sound wordt er beter van. Bij de Sandberg moet ik gewoon wat kritischer zijn of het wel 'nodig' is. Of de distortion meer toevoegt dan de treble/attack uit m'n bas. Maar áls ik hem dan in trap, ben ik er nog steeds blij mee ;)
Lang verhaal, misschien niet super duidelijk, en er zullen ook weer andere meningen te vinden zijn. maar in het kort: ja, ik ben er blij mee :)

<M'n gear is dus de Sandberg of de OLP, door een Marshall dbs72410-combo>

Edit: het is ook echt niet zo dat alle treble verdwijnt. Maar er verdwijnt wel 'iets', wat merkbaar wordt als er extra treble bijgedraaid wordt op m'n bas.
Over welk pedaal heb je het eigenlijk??
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Nieltse schreef:Zó ! pedalboard 3.0 Ben voorlopig wel klaar nu! (lieg ik tegen mezelf :facepalm: )

Afbeelding

toegevoegd, fender aby! (ideetje van Lacertus op de vorige pagina :D , top!)
chain loopt nu zo:

fender aby > tuner > DG Symetry > DG VM > DG B3k > 3leaf GR > MF Ring > MXR bass Chorus > TC Flashback > B7k
Hey, een oude bekende :wink: :jam:

Oei, die MF Ring wil ik ook graag nog eens aan de tand voelen. Hoe bevalt hij jou?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, ik doelde op de Eventide H9 op een ander bordje eigenlijk. Er zaten meer posten tussen dan ik dacht. :D
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

viersnaar schreef: Over welk pedaal heb je het eigenlijk??
De ashdown NM2
Dr Teng schreef:Bedankt voor je uitgebreide verhaal, ik doelde op de Eventide H9 op een ander bordje eigenlijk. Er zaten meer posten tussen dan ik dacht. :D
Ooohhw sorry :oops: :oops: had H9 op miraculeuze wijze al NM gelezen, best knap, morgen maar weer wat beter slapen dus :facepalm:
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Van Tango schreef:Probeer je de Finse economie eigenhandig weer op de rit te krijgen? :mrgreen:
Haha :lol: vind het echt fantastische pedals! De b3k en de vm heb ik gewonnen met een contest :worship: :mrgreen:
SpcMnk schreef:
Hey, een oude bekende :wink: :jam:

Oei, die MF Ring wil ik ook graag nog eens aan de tand voelen. Hoe bevalt hij jou?
Hijs heeeeeel cool, zéker met een expression pedal, waar ik ff een ander voor moet vinden want deze geeft me niet de full sweep van de freq!
:facepalm:
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Afbeelding

Mijn pedaltrain mini weer eens gewijzigd. Ben langzaam maar zeker over aan het gaan op tiewraps ipv velcro. Hoewel dat niet voor elk pedaal even handig blijkt. Op ten duur misschien eens rondkijken voor iets als de Templeboards met een geperforeerde ondergrond.

M'n M5 laat zich helaas niet daisychainen zonder een minuscule zoem te geven, dus die moet op z'n eigen adapter. Dan is het echter wel fluisterstil en ben ik ook helemaal zen 8). En dan maak ik er dus dit soort herrie mee :o.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

welk type pedaltrain is dat?
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Len schreef:
pedaltrain mini
:mrgreen: oke oke, op heterdaad betrapt. Het is eigenlijk een Rockboard Jam maar die is identiek aan de mini.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

Waarom tie wraps eigenlijk, in plaats van klittenband? Ik heb er nog geen nadelen aan gevonden, behalve dat je even creatief moet plakken op de onderkant van pedalen.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Omdat ik na het zoveelste pedaal wat hier passeert of van plek op m'n board wisselt 't wel geloof om elke keer de bodem te ontvetten, stickers te verwijderen en voetjes eraf te wippen. Er zijn een paar uitzonderingen op de regel (beplakt met een velcro rol van + 15 euro van de bouwmarkt) maar doorgaans laat alles na een aantal keer langzaam los. Oh, en het is echt een kattenhaarmagneet van heb ik jou daar :evil:.

Ook met de pedaltrain op z'n kant vervoeren in de auto bijv. blijft alles met tiewraps beter zitten, regelmatig mee gemaakt dat pedalen dan toch zijn verschoven. Hoewel ik altijd voorzichtig met m'n spullen omga lijken tiewraps tot dusver wat meer hufterproof in mijn geval en het aanbrengen is easypeazy, al helemaal met zo'n Temple Audio Design boardje :kwijl: .
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik schroef die dingen al 15 jaar lang vast aan een plankje. Even zoeken in de bouwmarkt, maar wat een plakkerige bende bespaar je jezelf.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Bericht door Jurren »

Len schreef:
Len schreef:
pedaltrain mini
:mrgreen: oke oke, op heterdaad betrapt. Het is eigenlijk een Rockboard Jam maar die is identiek aan de mini.
Voor het eerst dat ik hoor over "Rockboard". Wat is er anders aan dan Pedaltrain? Is allemaal wel erg letterlijk gekopieerd, lijkt het.
Plaats reactie