Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

OC-2 naar de bovenste rij en de Twin Boost iets naar links? Dan past het makkelijk.
What difference does it make?
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Bericht door Erwin1983 »

Moet inderdaad makkelijk kunnen.
Hieronder mijn setup, zelfde koffertje volgens mij.
image.jpeg
Plaatje is uiteraard op de kop... Als je erop klikt gaat hij wel goed staan.
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

klaasvaak schreef:De rails kunnen er heel makkelijk uit. Drie boutjes losdraaien en je hebt ongeveer twee centimeter meer ruimte.
Ik heb de Case ook, maar heb nooit de exacte maat opgenomen. Als je wil kan ik maandag nameten, board ligt in het repetitiekot.
Ik heb gisteren gemeten, hij is precies 49.5 cm breed. Alleen zijn de profielen met popnageltjes vastgezet. Deze steken ongeveer 2mm uit naar de binnenkant. Dus wat minder ruimte.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Bij mijn versie zaten boutjes.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Denk dat klaasvaak de popnagels van de rand profielen bedoeld en niet de bevestiging van de rails. Die dingen steken idd een mm of 2 uit.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

SpcMnk schreef:Denk dat klaasvaak de popnagels van de rand profielen bedoeld en niet de bevestiging van de rails. Die dingen steken idd een mm of 2 uit.
Inderdaad
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
bassbrother
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:33

Bericht door bassbrother »

HIer speel ik op het moment mee. Die Voodoo bevalt erg goed, het cleane geluid blijft helemaal in takt.
Die Blow Torch daar kan ik niet zoveel mee, dus die gaat binnenkort vervangen worden door een ehx microsynth of een flanger....
Whammy gebruik ik eigenlijk ook nauwelijks, dus die zal binnenkort ook wel de deur uit gaan.
Bijlagen
WP_20151214_004.jpg
Mag ik iets meer sublaag in mijn hoog?....
Gebruikersavatar
Vincent76
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 nov 2014, 14:14

Bericht door Vincent76 »

Vandaag weer de boel veranderd en nu dan ook maar eens hier delen. De OC-2 heeft het samen met enkele anderen wegens ruimte gebrek niet gered. Te gek pedaal, maar gebruik hem gewoon te weinig.

Setup:
Boss ls-2
Twee lijntjes tegelijk:
1e lijn ehx pitchfork icm turborat om gitaargeluid ge simuleren (royal blood sound). Daarnaast heeft de turborat voor overig gebruik op bas mijn inziens een tweede lijn nodig om laag te behouden. Boss geb-7 om laag te boosten.
2e lijn pitchblack tuner die tevens dient om bassignaal te muten ivm eerder genoemde sound.
Mxr phase 90
Mxr micro flanger
Mxr analog chorus
Mxr carbon copy
Tech 21 sansamp pbdi

Hoelang deze setup het gaat blijven? Geen idee, maar voor nu leuk om mee te experimenteren.
Bijlagen
image.jpeg
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Tijdelijke setup voor Eurosonic aankomende week... Daarna gaan de Morley blender en Digitech looper eraf (komen op een apart board, gebruik ik live om samples/soundscapes mee af te spelen) en komen er wat andere dingen bij op. Maar voor nu even dit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Is iemand bekend met de Temple Audio Pedalboards ?

Ziet er interessant uit, zeker met die leuke en mooie handige modulaire eindpanelen.

In principe heb ik geen nieuw pedalboard nodig, maar van dit soort dingen wordt ik altijd wel een beetje hebberig. [gek genoeg :roll: ]
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Doet me toch altijd weer aan m'n jeugd denken, zo'n pedalboard...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Met stylish mooie bloemen om het af te maken. Prachtig dat spul van vroeger!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Tijdje terug was ik in een cultuurhistorisch museum waar ze die oranje bloemen meuk in een vitrine hadden staan :shock: toen voelde ik mij toch ineens heel oud. Als de alledaagse meuk uit je jeugd ineens in een museum staat...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
wernerroozen
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2014, 23:43

Bericht door wernerroozen »

Hopelijk ben ik nu klaar :P
Afbeelding
Boss TU2 -> Diamond Compressor -> Tech 21 VT bass -> Colorsound Bass Fuzz clone -> Fulltone OCD V3 clone -> Line 6 Verbzilla -> DIY Reverb -> Boss DD20 met taptempo -> EHX superego met diy vibrato in FX loop -> Digitech jamman
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

SpcMnk schreef:Tijdje terug was ik in een cultuurhistorisch museum waar ze die oranje bloemen meuk in een vitrine hadden staan :shock: toen voelde ik mij toch ineens heel oud. Als de alledaagse meuk uit je jeugd ineens in een museum staat...
:lol:
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie