Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Pedalboards

Bericht door yhcmarc »

In de basis zal het heel erg hetzelfde lijken/blijven, maar het gaat vooral om de details en de feel van een nummer. Als ik bv. een heel traag nummer als "We all shall suffer" speel, dan is de fuzz bv. meer op zijn plek vanwege de extra laag aan diepere sustain en overweldiging van de fuzz. Bij de snellere nummers werkt dat dan weer minder goed. Dan pak ik eerder een van de RAT achtige pedalen voor wat meer punch in het hoog.

Die kleine variaties zijn vooral de feel en sfeer van nummers te veranderen, niet de gehele sound.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Pedalboards

Bericht door baszuidwijk »

Zo, nu ik de trotse eigenaar ben van mijn eerste twee pedaaltjes, voelde ik natuurlijk de onweerstaanbare drang om ook een pedalboard te maken! :lol: Had nog een plaatje multiplex in de schuur liggen. Afgewerkt met bootlak. Daisychain onder het bord weggewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gewoon lekker spelen!
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Pedalboards

Bericht door Britsie »

Schattig. :D
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Ziet er cool uit! 8)
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik vind hem te gek! Hoe heb je je pedalen bevestigd?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Pedalboards

Bericht door baszuidwijk »

Dank jullie voor de leuke reacties. Het heeft inderdaad iets schattigs :lol: en de glanzende bootlak maakt het wel helemaal af.
Sjtevel 1984 schreef:Ik vind hem te gek! Hoe heb je je pedalen bevestigd?
De pedalen zijn met Tesa klittenband bevestigd. Ik heb de voetjes gewoon onder de pedalen gelaten. De twee laagjes klittenband zijn samen precies hoog genoeg om voldoende verbinding te maken.
Gewoon lekker spelen!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

:yes: Tesa is the way to go!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Pedalboards

Bericht door bobbelmans »

Leuk gedaan!

Ik heb ook zo'n klein pedalboardje voor 3 pedalen (waarvan ik er tot nog toe maar 2 van gebruik :D ).
Derhalve vraag ik mij toch wel eens af waarom ik ze niet gewoon los op de grond leg. De voordelen van ze iig op een pedalboard te hebben zijn dat alle knoppen blijven staan en dat ik niet 3 (!) kabels hoef in te pluggen.
Maar toch vraag ik me nog wel eens af waarom ik dan weer zo'n kistje moet meeslepen ipv die dingen gewoon los in mijn bas tas te doen :D
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Pedalboards

Bericht door Demonturtle »

Afbeelding

Nu mijn Earthquaker Devices Sea Machine er nog op krijgen.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Pedalboards

Bericht door dr. Bassvibes »

Daar liggen érg leuke pedalen op, zou ik goed mee uit de voeten kunnen! :kwijl:

Op de onderste rij is nog wel wat ruimte te creëren toch? Daar kunnen pedalen wel wat meer naar de rand toe en dichter op elkaar... Moet passen. :mrgreen:

Hoe is die Mosfet Bass Drive trouwens? Een tijd terug bijna zo een gekocht, alleen jammer dat hij zo groot is...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Pedalboards

Bericht door aap »

En de fulltone en de beta, de twee beste overdrives op 1 plank :jam: :kwijl:
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Pedalboards

Bericht door WahWow »

aap schreef:En de fulltone en de beta, de twee beste overdrives op 1 plank :jam: :kwijl:
Ja? De Beta? Heb een zachte maar persistente GAS voor dat pedaal. Heb alleen nog geen demo met (een P met) roundwounds gevonden.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Pedalboards

Bericht door Demonturtle »

aap schreef:En de fulltone en de beta, de twee beste overdrives op 1 plank :jam: :kwijl:
En toch is de Monarch mijn favoriete drive :D. Ligt heel mooi in de mix.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4352
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Pedalboards

Bericht door Unlord »

Cool. Waar heb je die Beta en Monarch vandaan? Zijn niet heel makkelijk te krijgen alhier, toch? En die Monarch werkt dus kennelijk ook erg goed op bass!?
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Pedalboards

Bericht door Demonturtle »

De beta heb ik bij Thomann aangekocht, en de Monarch op https://www.effekt-boutique.de/. Zij stonden vermeld als officieel Earthquaker dealer, en de bestelling is ook zonder problemen verlopen.

De Monarch is zeer gedefinieerd, strak en laat (voor mij) voldoende laag over. Ik moet wel verduidelijken dat mijn clean sound vrij mid/hoog georiënteerd is.
Plaats reactie