Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Daar was niet aan te ontkomen, maar dat is geen effect. Dus dat telt niet. :wink:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Afbeelding

Alles past net op mijn Pedaltrain Jr. :mrgreen: Maar ik moet misschien toch de gouden Big Muff in een kleinere behuizing steken, of voor een pedalboard gaan dat net een tikje groter is. Anyway, voor nu is het goed zo. :)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Pedalboards

Bericht door A-lex »

zou je die big muff niet omwisselen met je space station? ik heb m'n expressiepedalen liefst zo dicht mogelijk tegen de rand !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Ik had dat inderdaad eerst geprobeerd, maar omdat een van m'n patchkabels te kort is, lukt dat net niet. :facepalm:
En omdat de jacks aan de bovenkant van de Space Station zitten, verschuift er nog vanalles, resultaat: om de een of andere reden kan de softcase niet meer dicht.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Haha, zag net je insta-video, wat een maf ding is me dat! :lol:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Pedalboards

Bericht door StenBass »

MagicOnion schreef:Afbeelding

Alles past net op mijn Pedaltrain Jr. :mrgreen: Maar ik moet misschien toch de gouden Big Muff in een kleinere behuizing steken, of voor een pedalboard gaan dat net een tikje groter is. Anyway, voor nu is het goed zo. :)
Heb je die digitech omgebouwd tot een Space station?
Heb er bij Pedalsandeffects ook al een paar video's over gezien maar wist niet of iemand in de buurt dat ook kon ombouwen.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Moet je aan forumlid Bernardduur eens vragen, hij kent iemand die dat kan.
Aan de buitenkant is het dus een XP200 Modulator, maar aan de binnenkant is het een Space Station. Ik heb 'm zelf niet laten ombouwen, want ik heb 'm zo overgenomen van een vriendelijke kerel op een Frans forum. :) Het was echt een lucky find, het pedaal stond al maanden te koop, maar de verkoper heeft al die tijd geen reactie gekregen. Hij wist mij te vertellen dat er vlak na mij nog drie andere geïnteresseerden zich hebben gemeld. :mrgreen:

@Waander: behoorlijk gek inderdaad! Dat videootje was maar een "voorsmaakje", als ik eens wat meer tijd heb ga ik eens een deftig videootje in elkaar steken met alle presets die er inzitten. :D
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Mooi!
Die gouden muff is fraai, en met veel switches [zie ik toch goed he?].
Krijg er meteen GAS voor. :D

Hoe bevalt die Space Station? Ziet er nog erg goed uit deze!
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2908
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Thanks! Gouden muff was oorspronkelijk een NYC, maar die heb ik gemod naar een groene Russische variant, maar dan nog met extra switches (eerste diode paar verwijderen, tweede diode paar verwijderen, mid-switch, en een switch om te kiezen uit te weerstanden ergens in het circuit waardoor het ook weer een net ander karakter krijgt). Zowel bruikbaar op gitaar als op bas vind ik. :)

De Space Station is echt wel heel vet, als je van al die weirde klanken houdt natuurlijk. Op bas is niet alles even bruikbaar, maar dat is het op gitaar nu ook niet. :mrgreen: Goh ja, wat moet ik erover vertellen? Het is een geinig pedaal, en de trukjes die het doet, doet 'ie wel erg leuk en goed vind ik. En dat voor een pedaal van de jaren '90, als ik me niet vergis. :)
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Pedalboards

Bericht door anavrin »

My first pedalboard (gemaakt van hout dat ik nog had en 2x19" blindplates voor in een rack):

Afbeelding

Mijn originele idee (met het idee dat de PitchFork altijd aan staat of altijd uit):

Afbeelding

Toen ik 'm aan het gebruiken was, merkte ik echter dat de latch-functie erg bruikbaar was en dus moest de PitchFork naar beneden verhuizen:

Afbeelding

Alle patchkabels zijn vervangen door op maat gemaakte Planet Waves-kabels.

Afbeelding

Van de 3 meter kabel die bij de PatchCable Kit zat, heb ik nog 1,8 meter over en dat was precies genoeg om van de PolyChorus nog naar m'n gitaarversterker te gaan. Nu alleen nog een goede kabel van ongeveer 3 meter halen om naar m'n basversterker te gaan en dan is alle bekabeling vervangen.

Voor de stroomvoorziening heb ik de standaard EHX 9 Volt adapter met een daisy-chain aangesloten op de Korg, PitchFork, SwitchBlade en de MT-2. Voor de PolyChorus wordt de standaard EHX 24 Volt adapter gebruikt. Wellicht dat er ooit nog een powerbrick komt en die past dan mooi onder de 1e verdieping. Wellicht dat de MT-2 nog wordt vervangen door een EHX Big Muff Nano en er is nog plek voor nog een pedaaltje :wink:

Verder de effect-chain:
bas/gitaar > Korg PitchBlack Poly > EHX Switchblade+ >
Kanaal B= Ampeg Micro VR Basversterker
Kanaal A= EHX PitchFork > Boss MT-2 > EHX Stereo PolyChorus > Fender CyberTwin gitaarversterker.

Zo kan ik dus met een bas veilig naar de gitaarversterker als de PF op 1octaaf hoger staat en met de gitaar kan ik de PF gebruiken voor Whammy-achtige RATM-geluiden.

Ook kunnen nu dus beide versterkers tegelijk aangestuurd worden door m'n basgitaar (à la Royal Blood).
Willeh
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2014, 10:33

Pedalboards

Bericht door Willeh »

Toch eens een fotootje posten van mijn board. Ik heb graag alles bij de hand. Mocht ik ooit weer gaan optreden maak ik wel een kleinere versie i.v.m. het gewicht.

Afbeelding

*edit* oeps, de dd-7 en tu-3 aan de rechterkant zijn eraf gevallen :)
Laatst gewijzigd door Willeh op 11 mei 2016, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Hij staat er niet helemaal op....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Pedalboards

Bericht door Demonturtle »

Willeh schreef:Toch eens een fotootje posten van mijn board. Ik heb graag alles bij de hand. Mocht ik ooit weer gaan optreden maak ik wel een kleinere versie i.v.m. het gewicht.

Afbeelding
De EQD hummingbird en afterneath staan ook nog op mijn verlanglijstje, maar eerst de hoof reaper :D
Willeh
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2014, 10:33

Pedalboards

Bericht door Willeh »

Sjtevel 1984 schreef:Hij staat er niet helemaal op....
Oeps, er zitten nog een dd-7 en tu-3 aan de rechterkant van het board.


Demonturtle schreef:
Willeh schreef:Toch eens een fotootje posten van mijn board. Ik heb graag alles bij de hand. Mocht ik ooit weer gaan optreden maak ik wel een kleinere versie i.v.m. het gewicht.
De EQD hummingbird en afterneath staan ook nog op mijn verlanglijstje, maar eerst de hoof reaper :D
EQD maakt zulke gave dingen, ik wilde ook wel een hoof reaper, en een avalanche run, en een palissades, en een rainbow machine, en en en...je snapt het :)

Mijn volgende projectje is ook het modden van een digitech xp-200 naar een xp-all variant, zoals hierboven. Ik ga de handleiding gebruiken die hier staat en zou moeten werken: https://mwynwood.files.wordpress.com/20 ... ech-xp.pdf
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Wel benieuwd naar de volgorde van het geheel, ik neem aan dat ze niet gewoon van links naar rechts liggen?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Plaats reactie