Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11914
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Pedalboards

Bericht door dr. Bassvibes »

Madame Clapotis schreef:Wel benieuwd naar de volgorde van het geheel, ik neem aan dat ze niet gewoon van links naar rechts liggen?
Nou, ik weet niet waarom maar mijn volgorde bij pedalen is altijd van rechts naar links... :)
Willeh
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2014, 10:33

Pedalboards

Bericht door Willeh »

dr. Bassvibes schreef:
Madame Clapotis schreef:Wel benieuwd naar de volgorde van het geheel, ik neem aan dat ze niet gewoon van links naar rechts liggen?
Nou, ik weet niet waarom maar mijn volgorde bij pedalen is altijd van rechts naar links... :)
Dat is het ja, het gaat van rechts naar links met hier en daar een uitstapje: TU3 -> MXR -> CS2 -> Muff -> Tubescr -> Scrutator -> OC2 -> BF2 -> DD7 -> Afterneath -> microsynth -> philosopher -> meatbox -> VT Bass -> Hummingbird

Ik verander er ook wel eens wat aan maar dit zijn de basics. Voor nu werkt het redelijk. De Philospher's tone was even een uitprobeerseltje omdat ik wat ruimte over had maar ik gebruik hem eigenlijk niet meer, hij zuigt nogal veel tone weg en de grit instelling die erop zit is vrij hoe zal ik het zeggen...kunstmatig.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

dr. Bassvibes schreef:
Madame Clapotis schreef:Wel benieuwd naar de volgorde van het geheel, ik neem aan dat ze niet gewoon van links naar rechts liggen?
Nou, ik weet niet waarom maar mijn volgorde bij pedalen is altijd van rechts naar links... :)
Damn ja, rechts naar links bedoelde ik natuurlijk. Brengt me soms nog in de war! :)
Vooral als er nog een effect looper bijkomt waarbij de loops dan weer wel van links naar rechts genummerd zijn :facepalm:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Willeh schreef:Dat is het ja, het gaat van rechts naar links met hier en daar een uitstapje: TU3 -> MXR -> CS2 -> Muff -> Tubescr -> Scrutator -> OC2 -> BF2 -> DD7 -> Afterneath -> microsynth -> philosopher -> meatbox -> VT Bass -> Hummingbird

Ik verander er ook wel eens wat aan maar dit zijn de basics. Voor nu werkt het redelijk. De Philospher's tone was even een uitprobeerseltje omdat ik wat ruimte over had maar ik gebruik hem eigenlijk niet meer, hij zuigt nogal veel tone weg en de grit instelling die erop zit is vrij hoe zal ik het zeggen...kunstmatig.
Beetje verbaasd om de OC-2 en de DOD + synth zo ver naar het einde te zien liggen. Geen tracking problemen? :)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Willeh
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2014, 10:33

Pedalboards

Bericht door Willeh »

Madame Clapotis schreef:
Willeh schreef:Dat is het ja, het gaat van rechts naar links met hier en daar een uitstapje: TU3 -> MXR -> CS2 -> Muff -> Tubescr -> Scrutator -> OC2 -> BF2 -> DD7 -> Afterneath -> microsynth -> philosopher -> meatbox -> VT Bass -> Hummingbird

Ik verander er ook wel eens wat aan maar dit zijn de basics. Voor nu werkt het redelijk. De Philospher's tone was even een uitprobeerseltje omdat ik wat ruimte over had maar ik gebruik hem eigenlijk niet meer, hij zuigt nogal veel tone weg en de grit instelling die erop zit is vrij hoe zal ik het zeggen...kunstmatig.
Beetje verbaasd om de OC-2 en de DOD + synth zo ver naar het einde te zien liggen. Geen tracking problemen? :)
Ik gebruik de OC-2 vrijwel altijd alleen, omdat die inderdaad niet fantastisch trackt als je er allerlei andere dingen aan toevoegt. Zelfde met de meatbox, een beetje fuzz erop gaat goed maar het effect is meestal zo extreem dat al het andere weg zou vallen. Klinkt wel erg goed!

Ik zat ook al te denken toen ik de vorige post uitschreef dat ik de microsynth ook naar voren moet plaatsen, in ieder geval voor de delays.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2906
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Leuk board! Maar het is inderdaad een beetje een vreemde volgorde, toch voor mij. :)
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Pedalboards

Bericht door Siepel »

Hoi,
Even een vraagje i.v.m. een nog te bouwen pedalcase/board. Ik heb een oud metalen boormachinekoffertje van Metabo gevonden welke de perfecte afmetingen heeft voor een pedalcase. Ik wil een houten pedalboard dus inbouwen in het metalen koffertje. Liefst met de jackingangen in de wand voor plug&play.

Gaat dit problemen geven met ruis/storing/aarding? Ik zie namelijk niemand dit doen.

Alvast dank,
Geert Jan
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Pedalboards

Bericht door Kaasknaap »

Ik zou voor deze optie gaan. In mijn ervaring toch wel de meest makkelijke manier.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Pedalboards

Bericht door Siepel »

Die wil ik ook gebruiken idd. Dank!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Pedalboards

Bericht door tieleman »

Lijkt me geen issue verder. Een standaard Boss pedaal bijvoorbeeld is ook 2 jacks in een metalen behuizing. Als het wel voor problemen zorgt kun je makkelijk de jack-delen eventueel isoleren van de behuizing met rubber/plastic, maar ik verwacht er geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Pedalboards

Bericht door Siepel »

Prima, ik ga het proberen. Bedankt!
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2906
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

MagicOnion schreef:Afbeelding

Alles past net op mijn Pedaltrain Jr. :mrgreen: Maar ik moet misschien toch de gouden Big Muff in een kleinere behuizing steken, of voor een pedalboard gaan dat net een tikje groter is. Anyway, voor nu is het goed zo. :)
Binnenkort toch maar een Pedaltrain 2 aanschaffen. Nu staat alles te dicht op elkaar en er is geen ruimte meer voor uitbreiding. :mrgreen:
Sowieso ga ik nog een kleine true bypass looper kopen om de Space Station in te zetten, want er is wel wat tonesuck: niet in de zin van een verlies aan bepaalde frequenties, maar eerder een verlies aan dynamiek.

En ik wil op termijn ook nog een DD5 of DD6 aanschaffen om stutters mee te kunnen doen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Daar gebruik ik deze voor. Lekker compact. :mrgreen:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2906
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Over wat/welke heb je het? :)
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

En ben je er al uit welke voeding je onder je plank legt? :)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Plaats reactie