Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Pedalboards

Bericht door Goose »

@Rogier. Tja je oude site met die mods..... Waar is die gebleven? Ik neem aan dat je Technophobia bedoelt? Niks meer op het net van te vinden.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Re: Pedalboards

Bericht door Bernardduur »

Goose schreef: 14 mar 2017, 21:09 @Rogier. Tja je oude site met die mods..... Waar is die gebleven? Ik neem aan dat je Technophobia bedoelt? Niks meer op het net van te vinden.
haha, ja die, sinds ik niet meer studeer is deze pagina offline gegaan. Ik kom de PDF die ik gemaakt heb vaker tegen.
KitRae heeft hem nu voor me weer online gezet (met bronvermelding, te gek!!); ik werd hier recent op gewezen door een forumgenoot.

hier is ie te vinden!
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Nice, dank je. Ik heb 'm gelijk in m'n favorieten gezet.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Pedalboards

Bericht door rich13 »

De huidige set up.
IMG_0025.JPG
IMG_0025.JPG (2.16 MiB) 2236 keer bekeken
IMG_0026.JPG
IMG_0026.JPG (1.92 MiB) 2236 keer bekeken
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Pedalboards

Bericht door koen van soelen »

Nice! Lijkt een beetje op die van mij, ook een zelfgemaakt houten plankje. Werkt prima! Ik heb er ook zo'n zelfde powerplant onder hangen. Werkt die PD7 een beetje op bas?Ondergewaardeerde pedalen, die Ibanez Tonelock serie. Zitten echt leuek dingen tussen, en kosten niks. Ik heb zelf de PM7, phase modulator. Een phaser die je ontzettend over z'n nek kan draaien, dan lijkt het bijna een ringmodulator. Zit ook een toffe blokvorm golf in, tremolo achtig.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Re: Pedalboards

Bericht door koen van soelen »

Mijn boardje past precies in zo'n zwart koffertje, die van jou ook gok ik :wink:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Pedalboards

Bericht door rich13 »

De PD7 is een wereldpedaal. Overdrive, distortion en volumeboost in één. Ik heb m heel lang gebruikt als volumeboost maar daar vanwege de Superego gebruik ik nu liever een volumepedaal. Ik heb de PD7 nu als fuzz afgesteld, en dat klinkt supervet.

Ik heb nog niet geprobeerd waar het inpast, ik hoop een tas met draagband of anders een Showmaster48 case met mn taurus.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Re: Pedalboards

Bericht door Gerb »

Pedalboard revisie nummer zoveel:
Afbeelding

De Junior gebruik ik nu als main board: daar staan alle effecten op waar ik altijd wel wat mee kan in al m'n bands/ projecten. Grote board is meer voor de vage/ faux-synthesizer sounds die heel goed van pas komen in één van m'n nieuwe projecten. De DOD FX25B gaat binnenkort plaats maken voor een EQD Bit Commander en zit er ook over te twijfelen om misschien even een andere fuzz te gaan proberen. Niet dat ik klaar ben met m'n eigen muff, maar ik wil even een andere sound proberen. :) Iemand tips?

En nu ik toch bezig ben: de M9 en de Digitech XP200 (wat eigenlijk een XP300 (Space Station) is) hebben allebei een AC adapter nodig en zeul nu met 2 van die Line 6 PX-2 adapters, wat nogal een bult ruimte inneemt in m'n board. Heeft/ weet iemand hier een praktischere oplossing?

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Pedalboards

Bericht door dr. Bassvibes »

Heel erg fraaie plankjes Gerben! Ben zelf niet zo van de Fuzz, meer van de OD/distortion... Heb je wel eens een RAT-achtige overdrive geprobeerd? Redelijk favoriet bij mij momenteel...
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Re: Pedalboards

Bericht door Gerb »

De gele op de Junior is een Rat Tail dus ja; geprobeerd en gebleven. :)

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Ik heb er indertijd nog over zitten opzoeken, de Line6 M9 zou probleemloos op DC voeding moeten kunnen werken.

Knap bord hoor! Leuke verzameling. Heb je ergens wat online staan van je faux/synth projectje? (:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Over de M9 op DC: lees mijn reactie in dit topic: KLIK
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Pedalboards

Bericht door dr. Bassvibes »

Gerb schreef: 29 mar 2017, 16:49 De gele op de Junior is een Rat Tail dus ja; geprobeerd en gebleven. :)
Had ik beter gekeken dan had ik de rat gezien... Mooi! :D
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 21 jan 2017, 10:56 Afbeelding

Herziene versie.
Eindelijk het pedaaltje binnen waarop ik twee maanden heb gewacht (Chowny Fuzzster).
Volgorde iets herzien & een pedaaltje weg en een paar erbij.
Afbeelding
American sound is er tussenuit, overbodig door de LeBass.
Simpel volume pedaal, Fuzzster, Viscous Vibe en Loopstation erbij - ook de Beatbuddy in de chain geplaatst, deze had ik al langer maar hing aan een andere versterker.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Pedalboards

Bericht door BassKees »

Ha, mooi volgepropt! Kun je overal bij met je schakelvoet?
Plaats reactie