Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Meer fröbelwerk dan maar? :)
Afbeelding
Na een paar weken proberen is de TC Spectracomp toch weer van het bord af, vind die één-knops bediening niets, met de Toneprint editor kun je onder de motorkap echt alles aan dit ding veranderen maar ik krijg daar toch niet zomaar mee voor elkaar wat ik wil met deze compressor die ik voor de looper wil hebben. Veel te veel parameters die je kunt veranderen en de default Tonprint heeft een veel te luid volume, net als de meeste Spectracomp Toneprints trouwens!
Weer terug is de JoYo Dyna Compressor, die doet met drie knoppen uiteindelijk beter wat ik wil dan die simpel lijkende maar oh zo moeilijk/veelzijdig instelbare TC Spectracomp.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

Ff showen hoor :D
Afbeelding

Pad: wireless -> tuner -> LS-2 (-> loop a: blower box, -> loop b: octave) -> Sweeper -> Chorus -> leBass (-> fx loop: SD Compressor) -> poweramp.

Inmiddels de Bass clone, Sweeper er weer vanaf gehaald. In de band ook niet nodig. Merk dat ik met de LS2 toch wel vaak last heb van fase-verschillen waardoor de druk alsnog geheel weg is. Bijvoorbeeld de Blower box in loop A en de octave in loop B mixen werkt niet.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Waarom heb je je compressor eigenlijk in de loop staan?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

Eeuwige discussie toch? Ik heb het idee dat dit voor mij beter klinkt. Tijdens rep geprobeerd: helemaal voor en achter, ook om schoon signaal naar octaver te krijgen. Dit lijkt het meest open te klinken terwijl er toch een flinke compressie op zit. Ik had eerst een racket compressor (cheapass sm audio). Deze is wel ff graadje beter.

De LeBass heeft nogal wat volume over de output. Gelukkig werkt de SD op 18v. De Octaver is bedoeld om een 5 snaar na te bootsen. Lukt niet bijster strak. Binnenkort eens ruilen met een EBS of vergelijkbaar.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Helder! De subnup van Tc kan ik aanraden.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 05 okt 2018, 13:25 Afbeelding
Maar weer eens een updatetje.
Afbeelding
De nieuwe Boss CE-2w een plekje gegeven op het bord, een en ander hiervoor verplaatst en de TC Fluorescence Shimmer Reverb van het bord gehaald. ik prefereer de EHX Canyon shimmer.
Ook weer terug de RAT-clone, deze kan iets wat de andere dirt niet heeft, voor deze heeft de Mooer wah moeten wijken, deze wah is leuk om mee te fröbelen maar heeft geen echte praktische meerwaarde.
(Het verhaal achter de dump van de Spectracomp staat al boven aan deze pagina.)

Ben heel blij met wat er nu allemaal op het bord staat en hoe ze allemaal aan elkaar hangen... maar dat staat er niet garant voor dat ik niets meer wijzig! Helaas.
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Pedalboards

Bericht door Marble »

blablas schreef: 06 okt 2018, 16:52 Na een paar weken proberen is de TC Spectracomp toch weer van het bord af, vind die één-knops bediening niets, met de Toneprint editor kun je onder de motorkap echt alles aan dit ding veranderen maar ik krijg daar toch niet zomaar mee voor elkaar wat ik wil met deze compressor die ik voor de looper wil hebben. Veel te veel parameters die je kunt veranderen en de default Tonprint heeft een veel te luid volume, net als de meeste Spectracomp Toneprints trouwens!
Weer terug is de JoYo Dyna Compressor, die doet met drie knoppen uiteindelijk beter wat ik wil dan die simpel lijkende maar oh zo moeilijk/veelzijdig instelbare TC Spectracomp.
Klopt het dat de JoYo Compressor meer een sustainer is? Of 'compressed' hij ook wel? Ik zoek een redelijk goedkope compressor, die het geheel net iets gelijker trekt, zonder alles plat te slaan. Enige dynamiek mag wel wat mij betreft...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Hij comprimeert ook, echter maar heel weinig. Voor mijn gebruik precies goed.
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Pedalboards

Bericht door Marble »

Ok, kwestie van proberen dus..!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Voor een paar tientjes kun je je geen bult vallen.
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Pedalboards

Bericht door Marble »

Nee, en ik lees wel behoorlijk goede reviews...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Was dat niet een clone van de dyna comp?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Pedalboards

Bericht door Marble »

Sjtevel 1984 schreef: 30 okt 2018, 14:26 Was dat niet een clone van de dyna comp?
Ik lees vooral dat het een Ross clone is...
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Pedalboards

Bericht door Marble »

blablas schreef: 30 okt 2018, 12:54 Hij comprimeert ook, echter maar heel weinig. Voor mijn gebruik precies goed.
Laatste vraag :wink:
Heb je de interne trimpot gebruikt? Schijnt dat die standaard op 50% staat, daar zou nog meer compressie in zitten als je die omhoog draait...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Heeft hij een interne trim pot? :mrgreen:
Nooit open gemaakt om hier naar te kijken, heeft altijd voldaan als 'as is'.
Plaats reactie