Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Tweeënhalve maand sinds mijn laatste board update, niet veel gebeurd in die tijd.
Alleen maar de EarthQauker Devices Afterneath en Ghost Echo in volgorde omgedraaid.
Afbeelding
Vandaag eindelijk weer eens een nieuw pedaaltje, Darkglass Microtubes X, de Chowny Fuzzster heeft zijn plek in moeten leveren hiervoor.
De EQD Westwood in de X is monsterlijke combinatie!! De X is een heel ander beest als de AOm.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Pedalboards

Bericht door nangyala »

Ik heb veel video's gezien waarin dit pedaal echt verschrikkelijk slecht klinkt, maar iedereen is er lyrisch over. Ik ben zelf een Darkglass adept, maar kan dit pedaal niet waarderen als ik de demo's moet geloven
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Ach ja, demo's. :)
Door het high en low pass filter kun je het midden en hoog over de zeik helpen (typische DarkGlass dirt) terwijl het laag toch redelijk netje blijft, naar mijn mening en na intussen wat fröbelen is de X subtieler dan de AOm, ook een stuk lastiger om te doorgronden wat er allemaal gebeurt als je aan de knoppen draait.
Ik heb nog niet 'mijn geluid' gevonden maar ik heb wel het idee er steeds dichter bij te komen.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Pedalboards

Bericht door nangyala »

Het lijkt mij inderdaad moeilijker in te stellen als bijv het homogene B7kU geluid
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Pedalboards

Bericht door nangyala »

Na 25 jaar maar eens een pedal board aangeschaft. Had ik veel eerder moeten doen.
Van de week komt er nog een mxr blow.torch op als fuzz icm de wah.
Nu al een redelijk ‘burton’ geluid icm met de sansamp, maar die heb ik liever alleen voor het tappen.

Mijn hoofdgeluid is een B3K welke eigenlijk altijd aan staat via de M900 versterker van Darkglass
IMG_5522.jpg
IMG_5522.jpg (210.22 KiB) 4747 keer bekeken
Redelijk wat overdrives dus, maar die kun je niet genoeg hebben is mijn mening

Net even wat opgenomen:
Woweewah_1.mp3
(2.54 MiB) 76 keer gedownload
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Pedalboards

Bericht door rensbass »

Hoe doet die tri-ac t op de bas? Kan je die ook n beetje clean krijgen/houden?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Pedalboards

Bericht door nangyala »

De tri-AC gebruik ik niet als preamp. Je kan prima een cleane Ampeg simuleren, maar het is meer een git**r pedaal. Daarom gebruik ik hem ook voor bijvoorbeeld tappen, eenmalig in de set waar ik absoluut geen laag of zuiver basgeluid nodig heb
Prima voor crunch en screaming lead geluiden maar wat minder geschikt als primaire baspreamp vanwege de gekozen frequenties op bas/mid/hoog

Ook kan ik hier redelijk een goede moderne bassdrive uit halen, volledig ‘wet’ dat dan weer wel
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Pedalboards

Bericht door we tigers »

Vandaag een Onkart Gromt Grombass toegevoegd aan mijn pedalboard. Hele fijne en dikke overdrive die je behoorlijk in de fuzz kan duwen.
IMG_7494.JPG
IMG_7494.JPG (2.04 MiB) 4491 keer bekeken
De Beta staat bijna altijd aan en is Oah!
De Grombass is Oh Yeah!!
De Grey Stache is Fucken' A!!!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Toch weer wat onrust op pedalboardgebied. :facepalm:

Ik sleep weer een hele poos dit gevaarte mee:
524AE1B0-154C-48BD-893F-A9B857DA5526.jpeg
Niks mis mee, maar ik gebruik maar zo’n 20% live. Daarom ben ik (weer) maar aan het kijken wat ik ècht gebruik.

Kort samengevat:
-TC polytune mini
-MXR M87
-Digitech drop
-Okko Motörbass
-Darkglass vintage ultra V2

Dit past allemaal op mijn pedaltrain nano+, maar daar zit een tas bij. Graag wil ik deze pedaaltjes toch iets beter beschermd hebben.

Iemand enig idee voor een koffertje, of een vergelijkbaar pedalboardje (waar een cioks DC5 onder past) met een koffertje?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Toch maar een metro 20 geworden, koffertje niet van dat zware flightcase materiaal maar (hopelijk) toch stevig genoeg. Dat extra railtje neem ik maar voor lief.
C5522207-1C2C-418E-A1DF-2DF3F55A58D8.jpeg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Ideaal formaat, vind ik! Dwingt tot een zekere bescheidenheid, maar is nog plaats voor een 'folieken'. :D
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ja ik was nog aan het twijfelen tussen de 20 en de 24. De 16 was sowieso te smal. Het scheelt dat er slechts 5 uitgangen zitten op de DC-5 en de Darkglass (110mA) en de Digitech (300mA) houden de 300mA uitgangen bezet. Geen plaats voor uitbreiding dus.

Daarom maar voor de smallere van de twee gekozen. Alleen heeft de Darkglass de USB aansluiting aan de rechterkant zitten (WAAROM?), dus ik zal nog even moeten kijken of dat gaat werken. :facepalm:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Re: Pedalboards

Bericht door arjan »

Wanneer gebruik je die usb poort nou joh, geen punt van maken ;-)
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Eigenlijk nog verrassend vaak! De Motörbass klinkt lekkerder over een andere ir als de drive van de VMT. Live niet zo’n heel groot probleem, maar met opnames switch ik toch liever eventjes.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Naja, misschien eens zo’n kabeltje halen:
3BE42F77-0185-40CE-8B2E-1DABBBBC4C95.jpeg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie