Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Dat ook :D

Maar gewoon een mooie combi van zwart en blauw :D
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5677
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Knetters, ik zou een endorsement bij ze aanvragen :mrgreen:
Balance
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:01

Bericht door Balance »

Maar gewoon een mooie combi van zwart en blauw
Ben visueel ook sterker dan auditief.. :D
Gebruikersavatar
rems
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 aug 2007, 22:57

Bericht door rems »

Ik heb er nu ook een EBS octaver bij. Ik vond het 3 keer niets, totdat ik hem achter mijn muff zette. Awesome!
Wat ik ook deed met die octaver, als ik er een clean signaal van de lage E tot ongeveer een half octaaf hoger doorheen gooide klonk het helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nee dat klopt, er zijn dan ook niet veel (zeg maar gerust heel weinig) octavers die dat trekken, een lage E. En wat heeft daty voor nut, een octaaf onder de E? Blijft toch niets van over. :wink: De meeste octavers gaan tot pak hem beet A-B, dan houdt het vaak wel op.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ik heb laatst de octaver vanop m'n boss me-50b een keer echt getest,
hij blijft toch tracken tot een down A alleen hoor je daar niet meer veel aan hoe weet ik het dan?
m'n swr speakers bewegen normaal niet veel maar om die frequenties weer te geven moesten ze echt wel ver uitslaan.
dus mijn menig over octavers is het zal nog wel tracken maar je speakers kunnen het meestal niet meer deftig aan.
( ik zeg ook niet dat het mooi klonk , ik zeg gewoon het doet het wel nog)
de bruikbare sounds gingen tot F# op de E snaar voor ik hem downtunde natuurlijk :p
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Dat is waarschijnlijk meer dat het apparaat het niet zo goed meer trekt en slordig begint te worden. Als ik mijn lage B terugstem naar A (laat Ludo dit niet lezen) dan hoor ik die prima over mijn speaker, terwijl de lage A van de octaver meestal niet zo goed meer klinkt.. :wink:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:) lage A gewoon met een naar beneden gestemde snaar vind'k echt een machtig geluid.
toch door een goed cabinet :p maar lager dan dat is er niet echts speciaal meer aan,toch volgens mijn ervaring :p
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Mijn bakje op dit moment. De SYB-5 gaat er weer uit denk ik, en er komt misschien een ander volumepedaal in.
Afbeelding
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De SYB-5 wordt bruikbaarder met een expressiepedaal...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Muziekschuur schreef:De SYB-5 wordt bruikbaarder met een expressiepedaal...
Verklaar u nader: interessant, ik ben op zoek naar een synth achtige, om een beetje te gaan pielen met DnB
Heb reeds: EHX big muf, DE-7 delay, Boss OC-2 en Boss RC-2. zat zelf meer te denken aan een EHX micro, maar als er betere/ander opties zijn hoor ik het graag.
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
thefuzz
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2008, 13:54

Bericht door thefuzz »

De korg G5 is een hele vette bak, beste stand alone synth die ik heb gehad.
Hele dikke sounds. Die syb 5 is qua tracking niet echt super vind ik, met een expressie pedaal is het wel een pedaal met wat meer opties. Je kunt dan met je voet de freq knob aanpassen (sorrt van wah effecten) je kunt er ook je wobbles (in een van de modes) sneller of langzamer mee laten gaan.
Facebunker
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

rems schreef:Ik heb er nu ook een EBS octaver bij. Ik vond het 3 keer niets, totdat ik hem achter mijn muff zette. Awesome!
Wat ik ook deed met die octaver, als ik er een clean signaal van de lage E tot ongeveer een half octaaf hoger doorheen gooide klonk het helemaal nergens op.
Ik vind de EBS octaver ook niet super. Hij klinkt te dof voor mij en de tracking is ook niet echt veel beter dan een OC-2 bijvoorbeeld.
Ik wel het idee dat de oude grijze versie beter was dan de latere black label versie, maar dat kan ook tussen de oren zitten.

maar zoals gezegd, geen enkele octaver trackt echt goed onder een C. Behalve de MicroPog maar die klinkt weer te klinisch.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Nooit geprobeerd maar trackt een Micro Synth goed onder een C? Zit een mooie full wave rectifier op die een stuk betere tracking zou moeten geven!
Gebruikersavatar
lostinaudio
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 jun 2010, 22:02

Bericht door lostinaudio »

Bernardduur schreef:Nooit geprobeerd maar trackt een Micro Synth goed onder een C? Zit een mooie full wave rectifier op die een stuk betere tracking zou moeten geven!
in mijn setup gaat het best goed. de micro synth bedoel ik. ik had er wel nog een od voor staan. veel input dus...
Plaats reactie