Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 27 jan 2018, 12:17 Afbeelding
Gisteren avond nog even een paar pedaaltje verplaatst... beter voor mijn OCPD ;), en dat ding staat in mijn woonkamer dus moet er toch wel zo strak mogelijk uit zien!
Afbeelding
Geen veranderingen in effect volgorde.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

anavrin schreef: 21 jan 2018, 15:42 Aangezien ik het zelfgemaakte pedalboard uit bovenstaande post alleen in een grote (roze) boodschappentas kon vervoeren, heb ik een nieuw board gemaakt, dat in de tas van m'n footcontroller past:

Afbeelding

Nog genoeg ruimte over voor wat kleine extra pedalen.
Die kleine pedalen werden 2 grote van Digitech en daardoor moest ik ook nog een AB-switch ertussen plaatsen:

Afbeelding

Van de Digitech Trio wilde ik de bas en drums naar de bas-versterker laten gaan en de gitaar naar m'n gitaarversterker. Ik wilde echter ook met m'n bas rechtstreeks naar de bas-versterker, dus daarom heb ik gisteravond ff snel een AB-switch in elkaar geknutseld van wat onderdelen die ik nog had liggen.

De volgorde is nu dus:
Bas/gitaar --> KORG Pitchblack Poly --> ZVEX Super duper 2in1 kloon --> EHX 720 Stereo Looper --> EHX Switchblade+ --> Output A --> (Guitar in) Digitech Trio (Amp out) --> EHX Pitchfork > EHX Polychorus --> Gitaarversterker

Bas/gitaar --> KORG Pitchblack Poly --> ZVEX Super duper 2in1 kloon --> EHX 720 Stereo Looper --> EHX Switchblade+ --> Output B --> Input B van AB-switch --> Bas-versterker
De Mixer-output van de Digitech Trio gaat naar Input A van de AB-switch --> Basversterker.

Aangezien een plaatje wss meer zegt dan deze brij aan pijltjes:

Afbeelding

Veel strakker kreeg ik het niet op de plankjes 8)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Paar pedalen weg, paar er voor in de plaats. Paar pedalen verplaatst en ietsjes aangepaste volgorde.
Afbeelding
Weg: Spectracomp (gebruikte ik eigenlijk nooit), Black Teeth (RAT kloon) (de Darkglass is wel een paar tandjes beter) en Bass Sweeper (ook weinig gebruikt).
Nieuw: Golden Halo en Alpha-Omicron.

Darkglass Alpha-Omicron is een klasse apart, alle standen zijn goed! Ben denk ik nog wel even zoet met het zoeken naar mijn favoriete settings.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Pedalboards

Bericht door ThaRoadWarrior »

Indrukwekkende setup ! 👍

Na jouw tip over de kortingsactie bij Bax heb ik momenteel ook een omicron in bestelling staan. Nog niet op voorraad dus ik moet nog even geduld hebben....
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

ThaRoadWarrior schreef: 21 feb 2018, 19:56Na jouw tip over de kortingsactie bij Bax heb ik momenteel ook een omicron in bestelling staan. Nog niet op voorraad dus ik moet nog even geduld hebben....
Ik had de laatste. :mrgreen:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Avondje serieus gefröbeld met de Alpha-Omicron, geweldige distortion - van vies randje tot over de top scheuren, alles klinkt gewoon serieus goed op dat ding. Begin een beetje gevoel te krijgen in welke richting ik mijn geluid moet zoeken. Ik was al blij met mijn RAT kloon waarmee ik ontdekt heb dat distortion mijn favoriete 'dirt' is maar deze AOm overtreft echt al mijn verwachting.

Denk dat je geduld beloond gaat worden ThaRoadWarrior!
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Pedalboards

Bericht door ThaRoadWarrior »

Dat denk ik (en hoop ik) ook !

Zoektocht loopt een beetje in dezelfde richting; de laatste tijd is dirt iets wat ik steeds vaker gebruik bij mijn band; en er inderdaad al achter gekomen dat ik distortion verkies boven overdrive, en voor fuzz eigenlijk geen plek kan vinden momenteel.
Je ziet trouwens dat de termen overal (vaak onterecht) door elkaar worden gebruikt.

Ik gebruik momenteel een Boss HM-2. Zeer goed in te zetten, alleen mist wel wat definitie...
Zat ook te kijken naar de klassieker onder de distortions; nl de Rat. Ik kwam hierbij echter de Omicron tegen, en had al het vermoeden op basis van de bekeken demo's op Youtube e.d. dat dit een betere keuze zou zijn !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Overdrive en fuzz zijn de uitersten in het dirt rijtje, distortion zit er tussen in.
Overdrive is uitermate geschikt voor een vies randje en fuzz voor echt over de top. Beiden leuk maar een distortion is naar mijn mening het meest bruikbaar.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Pedalboards

Bericht door ThaRoadWarrior »

Mee geweest naar de repetitie gisteravond:

Afbeelding


Blijf nog wel even zoeken naar de favoriete setting inderdaad.
De knop die 'blend' tussen de 2 aanwezige distortion varianten biedt zeer veel mogelijkheden qua geluid.
Maar ik ben erg bij met de definitie die dit pedaal biedt !

Is niet de goedkoopste, maar wat mij betreft zijn geld meer dan waard vanwege de prima bas weergave, ook bij hogere gain settings !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

blablas schreef: 22 feb 2018, 10:07 Overdrive en fuzz zijn de uitersten in het dirt rijtje, distortion zit er tussen in.
Overdrive is uitermate geschikt voor een vies randje en fuzz voor echt over de top. Beiden leuk maar een distortion is naar mijn mening het meest bruikbaar.
Blijft toch ook kwestie van wat je er mee doet. Ik gebruik mijn fuzz pedalen voornamelijk voor gewoon een vies randje, maar ga niet over the top door de sustainknop bijna volledig dicht te draaien. Deze manier van fuzzpedaalgebruik vind ik een mooier randje geven dan eender welk overdrivepedaal ik al heb getest.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Ik beweer ook nergens dat een fuzz geen mooi randje kan geven wilde alleen de ongeveer de plaats aangeven in het dirt rijtje en wat global het gedrag is van de verschillende effecten. Er staan niet 2 fuzz-en (Green Russian en Fuzzster) op mijn board om het geluid naar de klote te vervormen. :)
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Al zouden ze het kunnen als je zou willen ;)
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Eentje is al genoeg om dat voor elkaar te krijgen. :lol:
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3262
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Pedalboards

Bericht door RonC »

Na jaren niks aan mijn pedalboard te hebben gewijzigd heb ik afgelopen maanden e.e.a. verkocht en weer nieuwe pedalen aangeschaft.
Er komen waarschijnlijk nog en paar pedalen bij, ik heb nog GAS voor een EBS Tremolo en een MXR carbon Copy.. dan nog een nieuwe kist maken waarbij ik alle bekabeling en voeding onder het bord kan wegwerken en dan is het voorlopig wel weer mooi geweest.
VOOR:
Afbeelding

NA:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Wat heb je met de microsynth gedaan?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie