Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
drees
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 sep 2005, 22:42

Bericht door drees »

[quote]
--------------------------------------------------------------------------------

waar gebruik je die pandora en die mp3 unit voor? Ik zou gaan voor het originele geluid van mn versterker maar kan me voorstellen dat je wat meer mogelijkheden wilt hebben...is dat de reden van die pandora?
[/quote]
De pandora en mp3 speler (of laptop) gebruik ik om thuis mee te freaken.
Met die pandora kun je echt van alles mee en als ik live met een D.I. speel gebruik ik 'm ook; vooral de valve I & II settings vind ik te gek.
washburn force 4
trace elliot gp12 410
vox bass100 115
zoom 506
boss odb3 overdrive
boss oc3 octaver
ehx bassballs
korg pandorra
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2175
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

@ Niels:

Waarom de EBS Multicomp vooraan? Kan je hem niet beter als laatste in je lijn zetten om pieken die door andere effecten gevormd worden weg te halen? En die OC-3 heeft die eigenlijk niet het meest cleane signaal nodig van al je effecten? Octavers gaan anders zo zoeken in hun lage toon heb ik nogal de ervaring. Dus als ik hem op zou bouwen zou ik het in deze volgorde doen:

___Boss OC-3___QTron___Boss GE7B___ODR-B___EBS MC___

Maar het kan best zijn dat je in jou opstelling een bepaalde sound krijgt die je juist lekker vindt......
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
drees
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 sep 2005, 22:42

Bericht door drees »

+1

oc vooraan, beste voor de tracking
Haico

Bericht door Haico »

Afbeelding

Hup, gewoon in een doos gestopt. :lol:

Live ga ik het liefst direct. Maar als ik ga opnemen, dan gaat de doos open ... ;)
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Goose schreef:@ Niels:

Waarom de EBS Multicomp vooraan? Kan je hem niet beter als laatste in je lijn zetten om pieken die door andere effecten gevormd worden weg te halen? En die OC-3 heeft die eigenlijk niet het meest cleane signaal nodig van al je effecten? Octavers gaan anders zo zoeken in hun lage toon heb ik nogal de ervaring. Dus als ik hem op zou bouwen zou ik het in deze volgorde doen:

___Boss OC-3___QTron___Boss GE7B___ODR-B___EBS MC___

Maar het kan best zijn dat je in jou opstelling een bepaalde sound krijgt die je juist lekker vindt......
De MultiComp voor de OC-3 werkt net iets beter. In het boekje van de OC-3 staat zelfs dat als je een compressor hebt, het een goed idee is om deze voor de OC-3 te zetten. De volgorde van de rest boeit me niet zo heel erg omdat ik toch nooit 2 effecten tegelijk gebruik.
Gebruikersavatar
7nvd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 sep 2005, 21:00

Bericht door 7nvd »

Afbeelding

Mijn pedalboard! :P
Hunger leads your way...
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Afbeelding

ik heb nu een sampletje van de sans amp met de gain vol open :) best wel strak nog

alleen nog een hostje zoeken
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

Haico schreef:Afbeelding

Hup, gewoon in een doos gestopt. :lol:

Live ga ik het liefst direct. Maar als ik ga opnemen, dan gaat de doos open ... ;)
tsssst ep die gewoon zijn sansamp in zo'n doos gedouwd :| :nono:
geef anders maar hier :dance: :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Boss GT6B :roll:
Laatst gewijzigd door SnarenPlankPlukker op 23 jan 2006, 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Mijn pedalenbak, net gemaakt! kosten denk 50 euri :cry: maarja hij is wel goed gelukt al zeg ik het zelf :) . Onder de pedalen zit een stekkerdoos dus alles gaat op stroom straks en het lege plekje is voor een phaser die in bestelling staat.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS. groene tiribs (?) way ahead of you! maar zwarte hadden ze niet!
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Bogey schreef:tiribs (?)
tie-wraps :wink:
And never even ask the reason why
She said so
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

:oops:
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Dit is de mijne, niet op de foto is de voetschakelaar voor kanaalkeuze op m'n Ampeg BSP preamp.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

hoe zit die powersupply in elkaar?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Heeft iemand een tip wat voor kleefspul ik bij de bouwmarkt moet halen zodat ik mijn pedalen erop kan klitten? Ik ga een klein boardje maken. Idee is een stuk dun hout omspannen met klitspul. Dan klittenband onder de pedalen en die erop klatsen.
Plaats reactie