Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23334
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Pedalboards

Bericht door rich13 »

Of los ernaast. Ok merk dat ik dat met mijn -overigens erg grote wah-pedaal- wel erg fijn vind.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2909
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

BassAgent schreef: 19 mei 2017, 22:28 Dát is misschien niet eens een heel slecht plan. Maar dan kan er nog steeds geen klittenband fatsoenlijk onder een Cry Baby :mrgreen:
Check dit concept eventjes:


Zo heb ik ook mijn OC2 goed kunnen bevestigen op m'n board, en die gaat geen kant meer uit. Dus een meer dan prima oplossing.
Je kan vast wel ook zoiets maken voor je CryBaby.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1223
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Als het probleem die hoge rubber dopjes zijn, dan zou ik die dopjes eraf halen en vervangen door de meest platte schroefjes die erin passen. Daarna gewoon klittenband erop.

Ander dingetje trouwens: het valt me op dat bijna iedereen de "haakjes-kant" van klittenband op de pedalen doet en de "lusjeskant" op het pedalboard. Waarom? Ik heb hier vloerbedekking op zolder en als ik m'n pedalen daar even op zet om iets te veranderen aan m'n pedalboard, dan wil ik niet dat m'n pedalen aan de vloerbedekking blijven hangen. Ik heb dus het zachte deel van de klittenband op m'n pedalen en de harde kant op m'n board.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Pedalboards

Bericht door tjoepatjoep »

anavrin schreef: 20 mei 2017, 10:43 Ander dingetje trouwens: het valt me op dat bijna iedereen de "haakjes-kant" van klittenband op de pedalen doet en de "lusjeskant" op het pedalboard. Waarom?
Omdat de haakjeskant op je bord meer vuil aantrekt.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1223
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Nooit gemerkt. Als ik op zolder stofzuig (ongeveer 1 x per week), neem ik ook altijd mijn pedalboard mee, dus wellicht dat het me daardoor niet zo op is gevallen.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Mutaties.
Afbeelding
Boss SYB is er weer uit, kan ik niets interessants mee (had hier hoge verwachtingen van). :cry:
In plaats hiervan een TC Electronic Alter Ego V2, leuke vintage stijl delays.
De Boss looper is van het bord af en vervangen door een TC Electronic Ditto. Deze Boss looper kan ik nu los van het bord gebruiken. De reden van vervanging was een afmetingen keuze want er was niets mis mee, maar nu past de boel wat beter op het bord.
Ook nog een TC Electronic SpectraComp erbij geprikt, net even anders dan de Boss compressor.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

blablas schreef: 27 mei 2017, 12:52 Mutaties.
Afbeelding
Boss SYB is er weer uit
De SYB3 schijnt een stuk beter te zijn....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4353
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Ik ben wel benieuwd naar de muzikale creaties die met zo'n bord gemaakt worden.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Sjtevel 1984 schreef: 28 mei 2017, 02:10De SYB3 schijnt een stuk beter te zijn....
Maar als die niet meer gemaakt wordt houdt de keuze daarvoor een beetje op, ga niet stad en land afzoeken voor een tweedehands.
Heb nu gefröbeld met een synth-ding en vind het voor mij niet toevoegen waar ik op gehoopt had.

Unlord schreef: 28 mei 2017, 12:13 Ik ben wel benieuwd naar de muzikale creaties die met zo'n bord gemaakt worden.
Ik ook. :lol:
Meestal doedel ik maar wat en neem nooit iets op - te lui en niet de middelen zomaar tot mijn beschikking om een goede opname te maken.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik blijf het een geniale plank vinden. :jaaaaa: In wat voor opzicht vind je de twee compressors van elkaar verschillen?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Compressoren zijn altijd lastig om te omschrijven, als ze goed ingesteld zijn hoor je ze eigenlijk niet!
Ze klinken subtiel verschillend, het verschil zijn vooral nuances, met de SpectraComp kun je dankzij de éénknops bediening niet veel verkloten.
De Boss is makkelijker veelzijdig in te stellen, echter, bij de TC kan dit ook, alleen moet je dan in de Toneprint duiken wat heel leuk en interessant is maar ook anders dan aan knoppen draaien, je kunt dan ineens ook veel meer verstellen dan bij de Boss.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

blablas schreef: 28 mei 2017, 13:13 Compressoren zijn altijd lastig om te omschrijven
Vertel mij wat! Ik heb al jaren de MXR M87, maar blijf toch altijd andere (nieuwere/kleinere) pedaaltjes in de gaten houden. Ik heb ook kort de spectracomp gehad, omdat deze in mijn vorige versterker goed beviel. Helaas zorgt de make up gain in het pedaaltje ervoor dat hij flink noise genereert bij hogere instellingen. De Darkglass vind ik ook heel interessant, maar die is dan weer een stuk groter en mijn plank staat al zo vol....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Op het moment heb ik er drie op mijn plank..
In het begin van de keten:
3leaf audio PWNZOR - voor tone, weinig compressie
Boss CS2 - is meer een limiter sustainer. Trekt alles naar hetzelfde volume. Leuk voor percussief spel

Achter in de keten:
Aguilar TLC - voor compressie en het beteugelen van de envelope filters

De PWZOR staat bijna altijd aan omdat die de speel dynamiek niet om zeep helpt maar toch een evenwichtig geluid maakt. De andere twee maar zelden.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Pedalboards

Bericht door Rodi »

Van mijn oude pedalenkoffer waar het fluffy stofje nu inmiddels voor de derde keer loskwam:
IMG_20170527_214616565.jpg
IMG_20170527_214616565.jpg (2.08 MiB) 1894 keer bekeken
Naar de nieuwe pedaltrain:
IMG_20170528_201523638.jpg
IMG_20170528_201523638.jpg (1.38 MiB) 1894 keer bekeken
Plaats reactie