Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Brm schreef: 09 mei 2018, 09:20Zonder blend vind ik het heel lastig om de subtiliteit te krijgen die ik zoek.
Muf en subtiel, het moet niet gekker worden. :lol:
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Ik gebruik mijn Big Muff subtiel ;)
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Pedalboards

Bericht door viersnaar »

De muff is bij mij alleen bedoeld als het echt over de top moet. Voor de overdrive, en de 'heftige' overdrive voldoet de Fulltone met zijn 2 functies prima.

Voor wat het waard is: ik vind deze kleine mini-Muff wel 'beter' dan de iets grotere Bass Big Muff.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Pedalboards

Bericht door we tigers »

een subtiele Muff?
Ik heb een Fuzzrocious Grey Stache die de mogelijkheid heeft om mids te regelen. Subtiel is het niet, maar je kan hem wel goed in de mix hangen.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Drakeskullnl
Berichten: 343
Lid geworden op: 25 jun 2014, 15:51

Re: Pedalboards

Bericht door Drakeskullnl »

Ik moet nog een plankje zagen, maar dit wordt dan de final setup.
Tuner - Crybaby - Compressor - BassDrivePlus - EQ

ChinaFlanger gebruik ik veel te weinig en Dano Reel Echo is ook heeeeeel situationeel (lees fretloos en spacy stemming)
Bijlagen
IMG-20180509-WA0020.jpeg
IMG-20180509-WA0020.jpeg (1.46 MiB) 1638 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Drakeskullnl op 10 mei 2018, 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
============------============
Raggen met hart en ziel.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Simpel doch effectief. Wordt dat ook je chain?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Het is een hele poos stil geweest op mijn plankje. Nu twee updates op twee opeenvolgende pagina’s. :facepalm:

De GK plex verhuisd (waarschijnlijk) naar het repetitieplankje. Wat ik met de VMT ga doen weet ik nog niet. De drive uit de vintage deluxe V2 en de VMT klinken nagenoeg gelijk, dus laten zitten lijkt mij niet zinnig. Misschien gaat deze ook naar het repetitieplankje....

Heb ik wel weer een plekje vrij.... Misschien keert de dirty robot terug, maar dan heb ik weer twee synths op mijn plankje. :facepalm: Iemand suggesties? :mrgreen:
085325A4-71F9-496C-9379-459948AE78A3.jpeg
085325A4-71F9-496C-9379-459948AE78A3.jpeg (773.29 KiB) 1537 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

inmiddels een tijdje bezig met een complete verbouwing, cq volledig nieuw :D

Besloten om eens niet voor Darkglass te kiezen en vandaar dus de Le Bass. Momenteel flink gassig voor een BlowerBox of iets soortgelijks. Of mss toch een 2hands B3K...lastig lastig. De DC-brick moet ook weg voor iets beters zodat ik niet meer met 2 adapters zit (LeBass is 12v).

Afbeelding

Wireless > Tuner > LS-2 > Loop A Bass Fuzz > Loop B Bass Synth (voor octaver en envelop) > Compressor > Chorus > LeBass > FX loop EQ.
De LeBass en EQ praten met elkaar via midi. Afhankelijk van het gekozen kanaal kiest de eq een andere preset. In de band niet heel praktisch, met koptelefoon ideaal.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Laus schreef: 18 mei 2018, 13:20
Besloten om eens niet voor Darkglass te kiezen en vandaar dus de Le Bass.
Is dat een beetje te doen clean, met alleen bass en treble? En gebruik je de hot fusion, of de cold fusion? En hoe bevalt de speaker sim? Ik vind hem op mijn torpedo captor een beetje tegenvallen (lang leve ir’s!). Ik weet niet of die vergelijkbaar zijn....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Walk-the-Bass
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2017, 21:48

Re: Pedalboards

Bericht door Walk-the-Bass »

Mijn eerste bas pedalboard: Afbeelding
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

Sjtevel 1984 schreef: 18 mei 2018, 23:29
Laus schreef: 18 mei 2018, 13:20
Besloten om eens niet voor Darkglass te kiezen en vandaar dus de Le Bass.
Is dat een beetje te doen clean, met alleen bass en treble? En gebruik je de hot fusion, of de cold fusion? En hoe bevalt de speaker sim? Ik vind hem op mijn torpedo captor een beetje tegenvallen (lang leve ir’s!). Ik weet niet of die vergelijkbaar zijn....
1. de EQ hangt erbij om alles wat gedetailleerder te kunnen regelen. Merk dat ik in de oefenruimte met de band erbij de EQ NIET gebruik en aan bass/treble genoeg hebb. Als je meer mids wil: gain omhoog, bass/treble terug.

2. De fusion modes gebruik ik vrijwel niet. Kan er nog geen hele handige sound mee krijgen. Hooguit voor een solotje omdat je op het overdrive kanaal de cleane sound wat kan pushen. Voor thuis de hotfusion met maximale drive klinkt errug fijn. Maar verder niet echt bruikbaar. Met de cold fusion en dan aan de drive kant alle laag eruit en op de EQ 125hz,1k, 2k en 8k boosten lijkt heel veel op de DarkGlass.

3. De cleane sound is zo vreselijk mooi dat je helemaal geen drive meer wilt (ook al speel ik in een sludgy heavymetalband). Begin nu, na een aantal maanden, het overdrive kanaal pas een beetje te ontdekken. (In de band met 2 hele zware gitaren valt iedere bass overdrive toch een beetje weg, ik schop ze regelmatig maar luisteren is lastig). Zoek dus nog een Fuzz-of-doom.

4. De speaker sim...ding is idd veel te vintage/donker. Aanvankelijk geprobeerd met de EQ te compenseren, sim uit en dan al het hoog op de EQ demplen, sim aan en juist hoog pushen. Voor serieuze opnames zou ik zeker weten een andere sim willen hebben. Of recorden met een Mic. Mijn SWR-speakers klinken nogal hifi met de tweeters aan dus het is helaas niet zo dat ik over de speakers een sound heb die ook maar enigszins vergelijkbaar is met wat ik op mijn koptelefoon krijg. Merk wel dat de compressor daar een mega invloed op heeft. Met de band draai ik de cleane blend op standje 'low' erbij om druk te houden. Op de koptelefoon wil je die er juist helemaal niet in hebben.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Pedalboards

Bericht door Goose »

Als ik jou was zou ik ook die "fuzz of doom" vergeten. Als je al niet hoorbaar bent met een overdrive/distortion binnen je band, dan verzuip je al helemaal met een fuzz.
Ik vind fuzzen erg mooi maar binnen stevige rock/metal bands voor bas niet bruikbaar. Op het moment dat ik hem aan trap ben ik gelijk nergens meer te vinden in de mix.
Bij mijn vorige band heb ik het volgende gedaan:
- gitaar overdrive, bas clean/klein randje
- gitaar distortion, bas overdrive
- gitaar fuzz, bas distortion
Doordat ik met de bas steeds een kleine schaal onder de oversturing van de gitaar zat bleef ik hoorbaar in de mix.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat in band verband een hele fuzz niet gaat werken.
Ik heb nu wel een pedaal waarbij ik distortion kan regelen en daar een klein randje fuzz voor het beetje snijden in het hoog.
https://www.celestialeffects.com/capricorn.html
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ok helder Laus! Fuzz zou ik inderdaad eerder laten in die setting, of je zou al met een clean blend moeten gaan werken. Maar dan nog, zal de fuzz (bijna) volledig verdwijnen in de mix.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

das ook een leuk pedaal! Zeker ook een optie naast de Idiotbox/Dr No BlackMagic. Zoek iig een mooie distortion voor blaststukjes.

De gitaren in de band is eigelijk nogal simpel rechtdoor met maximale Engl/Orange-scheur. Afgelopen keer een gitaar overdrive met cleane blend (LS-2) geprobeerd. Niet bijster successvol. Lijkt alsof de LS-2 ook iets met je sound(druk) doet. In een paar rustige passages gebruik ik de chorus en dan in de opbouw een zware fuzz(Fuzzface van de M9) in de LS-2 blend. Die prikte vrij heftig door de mix heen. Alleen de M9 is verkocht - wilde zoveel mogelijk naar de feel van 'alles analoog' toe..De BassFuzz op de foto is een zelfbouw ding, doodsimpel. Schakelbaar tussen led of diode oversturing. Ding is nogal oncontroleerbaar en een beetje gate-baar. Verzuipt helaas totaal in de mix, LS-2 blend of niet...
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Re: Pedalboards

Bericht door Aspiradora »

Ik ben van plan mijn pedalboard drastisch te verkleinen. Zodra ik een wat kleiner formaatje pedaltrain heb ga ik naar: Wireless -> digitech Drop -> GK Plex

Alles wat ik nodig heb, Eb stemming, stemmer, compressor, overdrive en preamp/DI. Evt uit te breiden door een tweede bordje wat ik dan via de FX loop van de GK er aan kan hangen
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Plaats reactie