Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Pedalboards

Bericht door Jerry »

klaasvaak schreef: 30 mei 2018, 22:35 Ik mis een deel van mijn helder en directheid in het geluid.
Zo over mijn versterker is het ok. En knap wat het pedaaltje doet. Het heeft me echt wel een aantal optredens uit de brand geholpen (onze zanger heeft een knie tegen zijn strottehoofd gehad met rugbyen). Toen moesten we een aantal nummers lager spelen.
Op inear hoor ik het verschil goed en verdwijnt mijn bas in de mix. Erg vervelend om dan een nummer te presenteren aan het publiek.
Ik zoek nu de nummers gewoon lager uit.
Ik kan dit op zich wel beamen, hij staat nu anderhalf jaar op mijn pedalboard en ik gebruik hem VEEL, in een drukke band mix vind ik het niet storend. Voor in de studio is hij imo niet geschikt, en ik kan me goed voorstellen dat met een in-ear systeem de tekortkomingen veel duidelijker naar voren komen dan wanneer er met wedges gewerkt wordt en er dus veel overspraak is van de verschillende speakers die op het podium staan te loeien.
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Pedalboards

Bericht door ThaRoadWarrior »

Sjtevel 1984 schreef: 01 jun 2018, 15:25
ThaRoadWarrior schreef: 31 mei 2018, 14:33 Duidelijk, thanks voor de toelichting !

Ik ga er eens mee experimenteren...
Zou je jouw bevindingen kunnen posten?
Zeker wel ! hij is intussen binnen, maar moet hem nog uitgebreid testen, ook in band-verband..

Voor wat ik nu bemerk zo thuis:
- zeer stevig pedaal, voelt en werkt solide
- zeer accuraat, ik bemerk geen vertraging, en de alternatieve tuning is spot on volgens mijn tuner.
- Er zit een klein verschil in het geluid, zoals mensen al aangaven. Ik bemerk dit alleen als ik erop let via een koptelefoon. Het gaat dan om een zeer kleine volumedrop, wat mij betreft zo goed als verwaarloosbaar. En inderdaad een heel klein verschil in geluids-'kleur'. Ik verwacht eigenlijk dat dit met het spelen met de band samen niet eens opvalt, en dan zou dit apparaatje wel eens heel goed kunnen doen wat ik zocht; mogelijkheden om te downtunen zonder zoektocht naar scale-lengtes vs snaardiktes om voldoende snaarspanning en sound te behouden !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Pedalboards

Bericht door ThaRoadWarrior »

Tevens; iemand enige ervaring met de pedalboards of pedals van Nexi Industries ??
(vond niets met de zoekmachine van het forum)

Ik kwam dit tegen via facebook en mijn interesse was gewekt !
Ziet er zeer goed, compleet, praktisch en 'monkey-proof' uit.

Per september een Bas versie beschikbaar... Hmmmmm... :kwijl:
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Ziet er heel tof uit, maar als ik zie hoeveel ik zelf regelmatig aanpas in pedalen (en dit topic bewijst dat ik alles behalve alleen ben) betwijfel ik hoe lang je echt tevreden zou zijn met die nogal gelimiteerde setup. Het doet me wat denken aan de strategie van Apple, alles moet mooi, simpel en compleet lijken, maar in praktijk ga je heel de tijd moeten sleuren met 7 verschillende types kabeltjes en adapters om te kunnen connecten met andere producten (die je uiteindelijk hoe dan ook ook nog gaat willen gebruiken).

Edit: En 'price to be defined' maakt het ook nog wat afwachten natuurlijk ;)
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

€249.95 :!: voor plek voor maar 8 pedaaltjes... No way.
Mij bekruipt ook dat Apple gevoel! Vind het ook erg over-engineerd voor iets wat simpel moet/kan zijn. Naar mijn mening zijn voor 'vorm boven functie' gegaan.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Het modulaire idee is niet nieuw:

https://goo.gl/images/e1JBL5

https://goo.gl/images/uXRy59

https://goo.gl/images/juKfoS

Groot nadeel blijft dat je meestal aan 1 merk vast zit. De nexi heeft wel adapters voor andere pedalen, maar die kosten dan al €25,- per stuk. Ook vind ik hun ‘lid’ er nogal goedkoop uit zien. Op zich een mooi systeem; elk pedaaltje kost €100,- , ook de wah en volume, maar het lijkt me lastig als je iets te koop wilt zetten. Dan zal je eerder alles weg doen in plaats van een enkel pedaal.

Al met al lijkt me dit eerder iets voor de beginner, maar die zullen (denk ik) toch veel sneller voor een ‘echte’ multi-fx gaan.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

Sjtevel 1984 schreef: 01 jun 2018, 15:27
Laus schreef: 01 jun 2018, 13:42 een paar van die enorme units
Die canyon is toch formaatje MXR phase 90? Valt toch wel mee kwa formaat?
Dat bedoel ik ook :)
Zoek iets in dat ehx nano formaat met delay/reverb. Is toch vooral om mee te freaken.
Ik wil gewoon alles tot mijn beschikking hebben :D
Voorlopig nog wat od/dist/fuzz dingetjes. Daarna op zoek naar wat trem/flange/phase/sweep dingetjes. Heb mijn M9 verkocht met het idee zo analoog mogelijk te gaan. (Stiekum de EQ is alweer digitaal maargoed...)
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Na ontvangst van mijn Loopmaster mijn bord nog eens aan het updaten voor de optredens deze zomer.

Twee 3 mm plaatjes pershout van ongeveer 60cm op 40cm op elkaar gelijmd, dat geheel op een kader geschroefd (met middenbalkje voor extra stevigheid, zie uitsparing in de sleuf onderaan). Gaten geboord zodat een deel van de bekabeling langs onder kan gaan en reeds velcro aangebracht. Ik wacht nog op wat extra kabels want met de Loopmaster heb ik natuurlijk plots dubbel zo veel kabels nodig. Wil het bord ook nog zwart spuiten, want dat staat toch wat netter!

Afbeelding
Afbeelding

Chain: Boss Tu3 > EHX Big Muff Pi > Way Huge Swollen Pickle > EHX LPB1 + Gun Custom Fuzz > EHX Qtron+ > MXR Variphase > MXR Bass Compressor

Alles zit op een aparte loop van de loopmaster, de tuner is een mute van het geheel op de loopmaster, de powerbooster en de gun custom fuzz zitten samen op één loop omdat ik dat extra beetje input nodig heb om goed met bas door die fuzz te komen, er zit nog één kanaal van de loopmaster vrij waar op termijn nog een delay á la 'Way Huge Aqua Push' of iets dergelijks moet komen. De Compressor komt na de loop aangezien die toch altijd aanstaat.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zo, nu hoop ik voor voorlopig klaar te zijn.
4F016689-5D37-4F6F-B894-1087C44747F4.jpeg
4F016689-5D37-4F6F-B894-1087C44747F4.jpeg (2.84 MiB) 1402 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

Die SubnUp en Duality Fuzz staan hier ook nog op de 'te checken' lijst! Mooi.

Ik ben ook aan de knutsel geweest en heb een Mooer Black Secret op de kop getikt (Proco Rat kloon). Ding klinkt fantastisch icm met LS-2. Benieuwd hoe die straks in de bandmix gaat. Kan hem met weinig distortion vrijwel exact hetzelfde laten klinken als de cold fusion op de LeBass.

Het wordt wel tijd voor dunnere/soepelere patchkabeltjes met kleinere pluggen (iemand een tip?). Het wordt een zooitje zo.

Afbeelding

Keten: Bas -> G30 -> Tuner -> LS-2 (Black Secret in de loop) -> Bass Clone - > EQ -> Compressor -> LeBass. De EQ/Compressor en Clone kunnen het signaalnivo van de FX-loop van de LeBass niet aan dus moeten ze er maar voor.
Laatst gewijzigd door Laus op 15 jun 2018, 08:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Pedalboards

Bericht door Bolobass »

Laus schreef: 14 jun 2018, 11:54 tijd voor dunnere/soepelere patchkabeltjes met kleinere pluggen (iemand een tip?). Het wordt een zooitje zo.
Ik ben best tevreden met de Harley Benton platte kabels.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

De afbeelding doet het hier niet. Verder ben ik zelf tevreden over de platte patchkabeltjes van EBS.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Pedalboards

Bericht door berth »

Laus schreef: 14 jun 2018, 11:54 Het wordt wel tijd voor dunnere/soepelere patchkabeltjes met kleinere pluggen (iemand een tip?). Het wordt een zooitje zo.
Sjtevel 1984 schreef: 14 jun 2018, 16:35 Verder ben ik zelf tevreden over de platte patchkabeltjes van EBS.
+1
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Re: Pedalboards

Bericht door Laus »

staan genoteerd voor de volgende bestelling - merci.
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Afbeelding

Bijna klaar met mijn 'work in progress'.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Plaats reactie