Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Pedalboards

Bericht door anavrin »

Clean op bas valt het mee (met maar een hele/halve toon verschil). In m'n thuis-setup, waar het pedaal gebruikt wordt om een octaaf omhoog te gaan zodat de bas over de gitaarversterker kan worden gebruikt, merk ik wat meer beïnvloeding van het geluid. Dan moet er wel een flinke distortion overheen om het gemoduleerde geluid te maskeren.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Kaasknaap schreef:
Madame Clapotis schreef:Kleine update van mijn bord :)

Afbeelding
Dat is wel een board waar ik me in kan vinden! Wat is de chain?
Hehe, dat is exact wat ik ook van jouw board al zei :)

EBS MultiComp > Boss OC2 > EHX Freeze > EHX MicroPOG > TC Electronic VBD > MXR M82 BEF > Mooer Sweeper met LS2 als cleanblend > ZOOM MS60b > BOSS CE5 > looper

Gevoed door 2 Onespots, een voor de digitale effecten en een voor de analoge...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Kaasknaap schreef: Afbeelding
Dát wou ik je trouwens nog vragen! Is dat ene pedaal op je board een clean blend zoals de LS2 dat ook kan? Waar komt ie vandaan? Ik vind 't in mijn geval zo'n zonde om de Sweeper - zo klein als ie is - pas optimaal te kunnen gebruiken met een blaft van eens BOSS ernaast... :)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Pedalboards

Bericht door Kaasknaap »

Ik dacht altijd dat die EHX Freeze juist beter aan de achterkant van de chain kon? Komt ooit nog een EHX Superego bij mij, dus vandaar de vraag naar de chain.

De blend heb ik overgenomen van een forumlid die hem zelf had gemaakt toendertijd. Links is volume en rechts is de wet/dry blend. Heb er eigenlijk niet echt binnenin gekeken hoe het schematisch werkt, maar zal geen rocket science zijn. Ben wel van plan om het te gaan vervangen met een One Control Black loop, aangezien ik de blend functie nauwelijks gebruik en het liefste een loop heb voor de Zoom MS60B en een voor alle drives etc. die ik nog moet uitzoeken. Je zou ook eventueel kunnen kijken naar deze. Lekker compact!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Kaasknaap schreef:Ik dacht altijd dat die EHX Freeze juist beter aan de achterkant van de chain kon? Komt ooit nog een EHX Superego bij mij, dus vandaar de vraag naar de chain.

De blend heb ik overgenomen van een forumlid die hem zelf had gemaakt toendertijd. Links is volume en rechts is de wet/dry blend. Heb er eigenlijk niet echt binnenin gekeken hoe het schematisch werkt, maar zal geen rocket science zijn. Ben wel van plan om het te gaan vervangen met een One Control Black loop, aangezien ik de blend functie nauwelijks gebruik en het liefste een loop heb voor de Zoom MS60B en een voor alle drives etc. die ik nog moet uitzoeken. Je zou ook eventueel kunnen kijken naar deze. Lekker compact!
De Freeze heb ik nu net naar voren in de chain geplaatst, voldoet zo perfect aan waar ik 'm nu voor gebruik. Doordat de Freeze ná de overdrive stond pikte hij niet altijd even zuiver de juiste toon op. Hoe meer achteraan in de pedalenvolgorde, hoe minder effecten er op je sustained toon nog kunnen toegepast worden. Dat kan goed of slecht zijn :)
Op de plaats waar ie nu staat kan ik een synthy subtoon neerleggen en er dan - octaver switched off - wat hoge riedels boven spelen.

Zo! Mocht je dat blendpedaal gaan vervangen ben ik zeer geïnteresseerd om het van je over te nemen! 8) Nog een idee van welk forumlid je 'm overnam? Zit er ook een schakelaar aan om de polariteit om te keren? (Ik hoorde aleens dat dat essentieel zou zijn)
De OneControl Mosquito blender is perfect, maar kost ook even 2,5 keer zoveel als de 2dehands LS2 die ik nu heb. Het zou prachtig zijn zoiets zelf in een 1590a behuizing te kunnen bouwen, al wordt dat niet simpel, met 4 jackbussen, 1 pot en printplaat...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Pedalboards

Bericht door Bernardduur »

Polariteit is niet essentieel, soms wel eens handig.

Het is vooral vervelend als je meerdere pedalen in een loop hebt zitten......... dan heb je dus meerdere polariteiten om mee te werken en dat is zo'n enkele schakelaar niet meer werkzaam.
Ik werk wel eens met effecten in een loop; ik heb al deze effecten maar gewoon ingesteld op dezelfde polariteit.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Bernardduur schreef:Polariteit is niet essentieel, soms wel eens handig.

Het is vooral vervelend als je meerdere pedalen in een loop hebt zitten......... dan heb je dus meerdere polariteiten om mee te werken en dat is zo'n enkele schakelaar niet meer werkzaam.
Ik werk wel eens met effecten in een loop; ik heb al deze effecten maar gewoon ingesteld op dezelfde polariteit.
Voor nu gebruik 'm enkel om wat clean signaal bij de Sweeper te blenden, maar je weet natuurlijk nooit welke uitbreiding er nog komt. :)
Ik bedenk me net: de LS2 heeft ook geen polarity switch, en toch heel populair?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Pedalboards

Bericht door Bernardduur »

Zeker. Ik denk ook dat polariteitsproblemen vaak voorkomen maar dat veel mensen het niet in de gaten hebben..... pedaal klinkt anders...... en ja, zoek dat dan maar uit.

Uit fase = minder volume en meer nadruk op het midden (maar dan een vreemde, niet natuurlijke nadruk)
In fase = gewoon het signaal van je pedaal maar dan gemengd met een ander signaal

Volumes en zo hebben ook invloed. Vaak sneeuwt het uit fase geluid een beetje onder als je een sterker signaal ernaast zet.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Bericht door Lacertus »

Lacertus schreef:Hier mijn plankje:
Afbeelding
Fender AB (wireless/wired) > Korg Tuner (bypassed-altijd AAN) > Boss OC2 > Digitech RP360 > Eventide H9 (met FS3x switch pedaal) > Zoom MS100BT
Dr Teng schreef:Prachtstukje techniek natuurlijk, maar als je aan het spelen bent.. word je dan dusdanig blij van het geluid dat het kleine kapitaaltje, wat aan de H9 hebt uitgegeven, te verdedigen valt? Ik vind het nogal geld namelijk. Komt dat goed tot uiting in je gear? Wat voor amp heb je bvb ?
(open vraag hoor, geen schuldvraag).
Blast from the past!
De H9 is een geweldig pedaal. Het kost veel geld, maar is echt niet duur... De uitgebreide effecten zijn goed instelbaar via de app, bizarre delays, freaky reverbs, ongekende pitchshift toestanden, geen ruis, geen klikjes bij het schakelen tussen patches, alleen maar bakken met magnifiek geluid. Als ik voor een goede prijs een tweede tegenkom, gaat die er ook nog wel komen.

Ik gebruik het live voor 2-3 chorus patches, 2 flanger patches en nog enkele weirde effecten. Eigenlijk staat er altijd wel een patch aan bij onze (post-punk/cold wave) live set, soms subtiel, maar meestal heel goed hoorbaar.

Nog even over de prijs: voor een goed chorus pedaal én een goed flanger pedaal ben je al aardig op weg naar een H9 hoor.

Over de rest van mijn gear: dit bord staat tussen een Wal mk1 en een Tecamp set. Aldus: meer gear dan talent... :facepalm:
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Pedalboards

Bericht door Kaasknaap »

Madame Clapotis schreef:De Freeze heb ik nu net naar voren in de chain geplaatst, voldoet zo perfect aan waar ik 'm nu voor gebruik. Doordat de Freeze ná de overdrive stond pikte hij niet altijd even zuiver de juiste toon op. Hoe meer achteraan in de pedalenvolgorde, hoe minder effecten er op je sustained toon nog kunnen toegepast worden. Dat kan goed of slecht zijn :)
Op de plaats waar ie nu staat kan ik een synthy subtoon neerleggen en er dan - octaver switched off - wat hoge riedels boven spelen.

Zo! Mocht je dat blendpedaal gaan vervangen ben ik zeer geïnteresseerd om het van je over te nemen! 8) Nog een idee van welk forumlid je 'm overnam? Zit er ook een schakelaar aan om de polariteit om te keren? (Ik hoorde aleens dat dat essentieel zou zijn)
De OneControl Mosquito blender is perfect, maar kost ook even 2,5 keer zoveel als de 2dehands LS2 die ik nu heb. Het zou prachtig zijn zoiets zelf in een 1590a behuizing te kunnen bouwen, al wordt dat niet simpel, met 4 jackbussen, 1 pot en printplaat...
Ik geloof van Jerry. Verder geen schakelaar voor polariteit. Heb ik nooit echt problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Pedalboards

Bericht door BassAgent »

Huidige stand van zaken. SD-1 gebruik ik alleen voor gitaar vooralsnog :)
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

De nano werd te klein dus maar een nano+. En daar past alles op wat ik live gebruik.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Heerlijk vind ik dat, die kleine cleane bordjes. 8)

In welke band(s) speel je met je effecten, Ruud? Zijn er ergens opnames te beluisteren online?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zojuist een klein repetitieplankje in elkaar gezet. Alle pedalen gevoed door een Cioks dc5:

Afbeelding
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Eigenlijk... zou je die Fulltone 18 volt moeten geven...
Plaats reactie