Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 13 apr 2018, 16:47 Afbeelding
Alweer een update. :facepalm:
Afbeelding
Paar volgorde wijzigingen. Verder nog, pedaaltje weg, nieuw pedaaltje erbij.
Golden Halo weg, EarthQuaker Devices Afterneath erbij.

Die Afterneath is briljant, vooral fretless komt tot leven! Fretless was ook de voornaamste aanleiding tot aanschaf na het zien van een YouTube filmpje met dit ding. Deze reverb is zeer muzikaal en veelzijdig, zoveel meer dan alleen een galmpje. :!:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Maar man! 265 euries! Heel tof, maar je hebt flink wat te besteden ;)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Geld moet rollen! :lol:
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Re: Pedalboards

Bericht door StenBass »

Mijn Pedalboard:
Afbeelding

Basgitaar -> Woolly mammoth clone -> Boss CS-2 -> Ehx Green Big muff -> DoD Fx 25 Envelope Filter -> Boss OC-2 -> Sovtek Small Stone (goud gespoten door vorige eigenaar) -> Zoom B3 + expressie pedaal -> Danelectro Reel Echo -> DoD Meatbox Reissue -> Tech 21 Vt Bass -> Boss RPS-10 rack unit -> Markbass amp.
Pedalen worden gevoed door 2 onespot adapters + daisy chain
Redelijk content met de huidige setup.
Waarschijnlijk ga ik de envelope filter nog vervangen door een Ehx Blurst of Subdecay Prometheus.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Update zoveel:
F63FE50C-165D-4BBC-AB58-7157F49BF493.jpeg
F63FE50C-165D-4BBC-AB58-7157F49BF493.jpeg (2.43 MiB) 1889 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Re: Pedalboards

Bericht door Tommy B »

Damn, iedere keer als jouw board voorbij komt verbaast het me weer hoe alles wat je nodig zou kùnnen hebben, er op netjes op past.. Ligt het allemaal op de Pedaltrain JR?
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Een novo 18. Net zo breed als de junior, maar dan een balkje extra. :mrgreen:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Die loop-master, ben je daar tevreden van? Waarom voor die looper gekozen?
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Jazeker, ik heb hem gekozen vanwege zijn formaat. Hij past precies op een rail van de pedaltrain. Loopers van andere merken (zeker met zoveel loops), zijn een stuk groter, die nemen al snel twee rails in beslag.Presets heb ik niet nodig.
Verder merk ik geen ‘plop’ bij het in- en uitschakelen van loops. Al met al een compacte ‘simpele’ looper.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Sjtevel 1984 schreef: 25 apr 2018, 23:30 Jazeker, ik heb hem gekozen vanwege zijn formaat. Hij past precies op een rail van de pedaltrain. Loopers van andere merken (zeker met zoveel loops), zijn een stuk groter, die nemen al snel twee rails in beslag.Presets heb ik niet nodig.
Verder merk ik geen ‘plop’ bij het in- en uitschakelen van loops. Al met al een compacte ‘simpele’ looper.
Ik heb er eentje quasi identiek, ook van loopmaster, om de zelfde redenen.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Nieltse schreef: 16 apr 2018, 11:14 Tijd geleden alweer :)

Patch commander toegevoegd,echt helemaal blij mee !
Afbeelding
Ziet er goed uit, heerlijk compact, die patch commander!
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Long time no see, maar dit speelbord is intussen al enkele maanden onveranderd. Een dezer dagen voeg ik nog een Spectracomp bij in het onderste niveau, naast de M5, een Meatbox en de Source Audio HUB.
Vormt de basis voor een live drum&bass project. Geheel gevoed door een CIOKS DC8 en HB Powerplant jr. De M9 zou ik in principe ook moeten kunnen aansluiten op deze twee, maar moet ik nog even overdenken, gezien de eigenlijk AC-voeding.

Afbeelding
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Netjes! Ik zie dat je een Disaster Area Midi controller hebt. Midi is een heel nieuwe wereld voor mij, maar ik ben de laatste dagen ook naar zo'n controllers aan het kijken om wat extra mogelijkheden te hebben. Maakt die een onderscheid tussen verschillende acties? Als in: een CC message uitsturen bij het indrukken (en houden) van een knop en een andere CC message voor het loslaten van die knop. Denk aan het "momentary" schakelen (aan/uit) van een effect.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

viersnaar schreef: 17 okt 2017, 14:21 Nieuwste versie van mijn pedalboard, nu in een case.

Tuner -> Fulltone OD -> Looper -> AMP
In de loop: Compressor -> Super EGO -> POG -> EBS Wah -> Boss Flanger -> Boss RV-3 -> T2 Reverb -> Alter EGO -> Tremolo -> Muff.

Geheel gevoed met een Voodoolab: de Fulltone krijgt 18 volt, de Super EGO, Flanger, RV3, T2 Reverb en Alter EGO delay hebben een eigen 9 volt plugje, de rest op een uitgang middels een verdeelsnoertje.
[Compressor 19ma, POG 25ma, wah 25ma, tremolo 30ma, big muff 25ma, looper 5ma, dus dat past gemakkelijk op een uitgang met 250 ma.]

Ik heb voorheen altijd tassen gehad, en wat me nu opvalt bij de case is dat er zo gruwelijk weinig ruimte 'rondom' de pedaltrain is: voorheen had ik geregeld een effectje, of een plugje net wat uitsteken, maar dat gaat dus niet bij deze case. Links en recht geen cm speling. Dit heeft e doen zoeken naar de 'zo-plat-mogelijke' patchkabeltjes, en ben uitgekomen bij de EBS kabels. Verkrijgbaar is normaal of gouden uitvoering. Dikke aanrader!!

Afbeelding
Deze had ik even gemist Bart! Ik zie een hoop wat ik ook heb gehad. De bassdriver won het bij mij niet van de VMT. De nano muff heeft maar kort op mijn plankje gestaan, zonder blend is hij (voor mij) onbruikbaar. De nano POG een heel vet pedaal! Ik miste alleen wat het ‘anologe’ geluid. De T2 is net zo stoer, alleen in mijn bandje onbruikbaar.
De M87 en de polytune heb ik nog steeds en het zal nog wel een hele tijd duren voor deze wijken. :mrgreen:

Die krappe ruimte in de cases is pas sinds de laatste generatie van pedaltrain, de vorige hadden links en rechts ruim een cm speling en boven en onder dacht ik zelfs 2cm. Maar die EBS kabeltjes zijn inderdaad ideaal. Ik gebruik ze (de normale) al een aantal jaar.

Nog bedankt voor de tip van de novo! Dat heeft de looper voor mij mogelijk gemaakt en dat maakt alles een stuk makkelijker. :jaaaaa:

Al met al blijf ik jouw plankjes altijd ruig vinden!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Brm
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 feb 2009, 09:17

Re: Pedalboards

Bericht door Brm »

Sjtevel 1984 schreef: 08 mei 2018, 23:41
Deze had ik even gemist Bart! Ik zie een hoop wat ik ook heb gehad. De bassdriver won het bij mij niet van de VMT. De nano muff heeft maar kort op mijn plankje gestaan, zonder blend is hij (voor mij) onbruikbaar. De nano POG een heel vet pedaal! Ik miste alleen wat het ‘anologe’ geluid. De T2 is net zo stoer, alleen in mijn bandje onbruikbaar.
De M87 en de polytune heb ik nog steeds en het zal nog wel een hele tijd duren voor deze wijken. :mrgreen:
Ik loop wel tegen hetzelfde probleem aan met de Muff. Zonder blend vind ik het heel lastig om de subtiliteit te krijgen die ik zoek. Zonde :(
https://www.vortexsurfer.com

Fender, Ampeg, Fuzzy
Plaats reactie