Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

waar gebruik je die pandora en die mp3 unit voor? Ik zou gaan voor het originele geluid van mn versterker maar kan me voorstellen dat je wat meer mogelijkheden wilt hebben...is dat de reden van die pandora?
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Nice pics.
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik zal binnenkort ook eens een fotootje maken, want mijne is ook bijna klaar. Op het schemaatje hieronder (i LOVE paint :lol:) staat hoe het eruit moet gaan zien. Op moment is alleen de Boss Equalizer er nog niet (wel eentje van DOD, maar die is stuk), maar daar wordt aan gewerkt. Het lijkt trouwens een behoorlijke zooi met kabeltjes, maar het valt heel erg mee. Het zijn er 7 die precies op maat zijn en die netjes weggewerkt zijn. Dus maar 2 meer dan wanneer ik alles gewoon op een rijtje had gezet en niet via TB/TM boxje had laten lopen.

Afbeelding

Signaal gaat altijd door de MultiComp en van daar door een TB/TM boxje. Van daaruit direct naar de versterker (rode lijn). Het TB/TM boxje werkt zo dat ik met de ene knop mijn signaal doorstuur naar de tuner en stil kan stemmen (blauwe lijn) en met de andere stuur ik het signaal door de loop heen (donkerrode lijn). In de loop staan achter elkaar: Boss OC-3 octaver, Nobels ODR-B overdrive, Boss GE-7B, EHX Mini Q-tron.

Ik trap dus als ik een bepaald effect wil gebruiken (of 2) deze voor het nummer of ergens tijdens het nummer aan en op het moment dat ik hem echt wil inschakelen trap ik op het knopje wat helemaal linksonder zit. Voordeel hiervan is dat in de 95% van de gevallen dat je zonder effecten speelt het signaal niet door de effecten laat gaan en minder last van ruis hebt.

Even een samenvatting van wat welk effect nu doet:
MultiComp: Staat eigenlijk altijd aan. Maakt het geluid op een subtiele manier net even iets fijner en is vooral op een hoog volume erg fijn om ertussen te hebben.
OC-3: Fijne octaver, leuk om te gebruiken bij subtiele introotjes. Volgende week zal ik wat samples hiervan posten.
ODR-B: Nieuwste aanwinst, gebruik hem op moment in 1 nummer waar de baslijn erg belangrijk is.
EQ: Moet er dus nog komen. Gebruiken voor aparte slapsound of om het signaal voor de Q-tron iets aan te passen zodat deze beter klinkt.
Q-tron: Gebruik hem amper, maar hij blijft er zeker bij. Lekker funky ding dat in sommige stukjes echt wat kan toevoegen.
DT-10: Gewoon een goed stemapparaat.
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Super hé die HotWireAudio pedalen! Wat betaal je voor zo'n ding (kan er ook wel één gebruiken).
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Inderdaad, wat in dat topic staat klopt. Je kan Remco mailen (PM me maar voor zijn mailadres), uitleggen wat je wilt (ik heb een felblauwe en een felroze LED 8)) en dan maakt hij wel een prijsje. Bij mij heeft ie er gratis een de batterijenoptie ingemaakt omdat er barstjes in de lak gekomen waren bij het drogen. Grappige is dat ik die optie niet per sé wilde, maar tot nu toe alleen nog maar een batterij erin heb gehad :wink:
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

ik vraag me dus serieus af hoe moeilijk het is om zelf zo'n ding in elkaar te flansen.

Lijkt me toch ook erg leuk om te doen. Het gaat me dan echt niet om die 50 euri. Alle onderdelen zijn wel te krijgen. Alleen dat kastje is wat lastiger te vinden.

moet toch niet al te moeilijk zijn...al lijkt deze wel heel simpel:
https://www.diystompboxes.com/tbbox/tbbox.jpg
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Laus schreef:ik vraag me dus serieus af hoe moeilijk het is om zelf zo'n ding in elkaar te flansen.
Het is totaal niet moeilijk om het zelf te doen. Het is wel lastig om het zelf net zo goedkoop te doen als Speedy (HWA). Wil je het ook goed doen dan moet je handig zijn of gewoon HWA mailen.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Heeft iemand een idee waar je van die stompknoppen kunt krijgen in nederland? Dan ga ik ook even zo'n doosje in elkaar zetten.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

DPDT kun je overal krijgen (coditronix op de kleine berg bijvoorbeeld, maar dat zijn afzetters), 3PDT moet je online bestellen. Doe eens een search op gitaarnet, want er zijn veel afzetters op het net (ik geloof dat 4 dollar een goede prijs is).
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

ik wil inderdaad wel 3PDT, want een ledje is wel handig. ik zal eens op gitaarnet loeren.

Bij conrad? heb je een artikelnummer voor me, ik kan ze niet vinden namelijk... (verder bestel ik niet zo graag bij conrad, al een aantal grote bestellingen gedaan daar maar je blijft dingen op en neer sturen omdat ze vaak verkeerde dingen leveren. Daarbij zijn ze ook nog eens vreselijk duur)

Denken jullie dat ik het beste ook een tuner out knop erbij kan doen? Ik heb een Korg DT-10.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

ik heb wat spullen gekocht op de duitse site van banzai effects. betaal je wel 6,50 voor een 3pdt, maar de shipping is ongeveer net zo duur als wanneer je in nederland iets koopt en de dude die het runt is heel vriendelijk. kun je meteen al je connectoren en ik geloof ook een behuizing kopen. ik heb zo'n vermoeden dat die gast van HWA hier ook inkopen doet.
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Zwieke schreef:Denken jullie dat ik het beste ook een tuner out knop erbij kan doen? Ik heb een Korg DT-10.
Is in principe niet nodig met die Korg, maar als je toch aan het knutselen gaat... zoveel extra werk is het niet om er een tuner out op te maken en als je eventueel een keer een andere tuner bij je hebt kun je die er ook aan hangen. Ohja, maak de knoppen voor de loop en de tuner niet te dicht bij elkaar als je die erop wilt zetten :wink:
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

die link naar banzai kwam ik op gitaarnet ook al tegen ja. Lijkt me de beste oplossing.
Ik zit ook met t idee te spelen om een pedalboard te gaan bouwen, met ingebouwde voeding. een TB loop is ook makkelijk te integreren dan.
Ik ga nog even nadenken wat ik precies allemaal wil, en als er ooit wat resultaat te zien is post ik t hier wel weer eens.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Plaats reactie