Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Pedalboards

Bericht door wombatboter »

Misschien had ik het al eens gepost..mijn beste vriend interviewde een tijd geleden David Byrne in New York en trok deze foto op zijn kamer..

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Pedalboards

Bericht door rich13 »

@berth:

Klopt inderdaad. Ik heb de Super Ego bovenop gezet vanwege de losse voeding, dat ik makkelijk bij de stekker kan. Maar misschien is onderaan wel handiger, hoewel ik wel gewend ben om uit de lucht te trappen, ik doe dat met mn Minitaur ook.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

MagicOnion schreef: 06 jul 2017, 18:04 Afbeelding

DL4 eraf, M9 erop. De power brick van de M9 zit onder het board bevestigd met colson-bandjes. Binnenkort eindelijk eens een Cioks DC10 scoren.
Keten: Bas -> Polytune -> OC2 -> BassScreamer -> DIY clone van een D*A*M Ezekiel 25:17 -> DIY Big Muff -> EQD The Depths -> Line 6 M9 -> Amp
Net bord! :) M9 al wat mee kunnen klooien?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Madame Clapotis schreef: 06 jul 2017, 23:48 Net bord! :) M9 al wat mee kunnen klooien?
Jup, presets van de DL4 had 'k al meteen nagebootst en opgeslagen in de M9. Ondertussen ook al een paar repetities achter de rug, en het is exact wat ik nodig had. Relatief makkelijk in gebruik ook, en schakelen tussen de "scenes" is een eitje. Kwestie van te onthouden welke preset waar zit. :mrgreen: I'm a happy camper.

Oh ja, Gerb vertelde me dat hij zijn M9 met een OneSpot van stroom voorziet (met het tussenstukje voor Line 6 pedalen). Gisteren getest op de repetitie, en het werkt! Maar omdat er aan mijn OneSpot nog een reeks andere pedalen hangen, begon 'ie wat te storen (suizen en een hoge pieptoon). Dus gebruik ik voorlopig toch maar de bijgeleverde adapter. :)
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

MagicOnion schreef: 10 jul 2017, 15:38 Jup, presets van de DL4 had 'k al meteen nagebootst en opgeslagen in de M9. Ondertussen ook al een paar repetities achter de rug, en het is exact wat ik nodig had. Relatief makkelijk in gebruik ook, en schakelen tussen de "scenes" is een eitje. Kwestie van te onthouden welke preset waar zit. :mrgreen: I'm a happy camper.

Oh ja, Gerb vertelde me dat hij zijn M9 met een OneSpot van stroom voorziet (met het tussenstukje voor Line 6 pedalen). Gisteren getest op de repetitie, en het werkt! Maar omdat er aan mijn OneSpot nog een reeks andere pedalen hangen, begon 'ie wat te storen (suizen en een hoge pieptoon). Dus gebruik ik voorlopig toch maar de bijgeleverde adapter. :)
Mooi! Fijn om horen :) Voor de presets gebruik(te) ik per groep een 'scene folder' (1 tot 4).
Goed ook dat het met een gewone OneSpot ook te doen is. Ik ben mijn bord met de M5 en M9 wat aan het stroomlijnen, en 't zou prachtig uitkomen om de M9 op de voeding te monteren. Duimen dat dat geen storing geeft...

Overigens, ik kreeg net de Moogerfooger toe. ENTHOUSIASME! Vergat ik enkel dat die natuurlijk met een UK-stekker komt. En nergens dat juiste verloopstukje te vinden... :facepalm: :facepalm:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Jurren schreef: 28 jun 2017, 13:03 Een oplossing voor je delay en reverb in combinatie met de Rotosphere:
- Je Rotosphere gaat je RME in in stereo.
- Stuur dat signaal naar een aparte output (anders dan de main out)
- Aan die output hangt je delay en/of reverb. Wet/dry zet je vol op wet*
- Die krijgt een aparte mono input.

In je DAW krijg je nu het droge, stereo Rotosphere signaal binnen en op een los spoor de delay binnen.
In feite heb je gewoon een fysieke aux-send aangemaakt. Met analoge effecten! Dus geen latency.

Mits je niet te extreme settings op je delay gebruikt, klinkt het geheel nog aardig stereo.
Ik heb vaker echte leslies opgenomen. Als je een mono room-mic zet bij stereo close-mics, lijkt de room bijna ook stereo.

*) in geval van delay en reverb tegelijk, kan je wat experimenteren met de wet/dry verhoudingen.
Je kan ze natuurlijk ook beide hun eigen send/return geven (als je genoeg kanalen over hebt) en dan heb je de reverb en delay paralel.
Weet niet meer of ik antwoord had gegeven, maar bedankt voor je uitvoerige antwoord. Dat is ook een manier inderdeed. Ik heb alleen niet genoeg sporen hiervoor nog. Nu dacht ik wel al aan uitbreiding, maar vanwege gedoe met hypotheek overzetten zit dat er even niet in. Ik hou hem in het achterhoofd.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Leuke DIY pedalen ook! Met oog voor detail, vind ik. (leuke letters / labels!) Met artwork van Jade? En gemaakt door jou of door je broer?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Madame Clapotis schreef: 10 jul 2017, 18:12 Mooi! Fijn om horen :) Voor de presets gebruik(te) ik per groep een 'scene folder' (1 tot 4).
Goed ook dat het met een gewone OneSpot ook te doen is. Ik ben mijn bord met de M5 en M9 wat aan het stroomlijnen, en 't zou prachtig uitkomen om de M9 op de voeding te monteren. Duimen dat dat geen storing geeft...

Overigens, ik kreeg net de Moogerfooger toe. ENTHOUSIASME! Vergat ik enkel dat die natuurlijk met een UK-stekker komt. En nergens dat juiste verloopstukje te vinden... :facepalm: :facepalm:
Hier ook een scene folder per groep :)
Wat de voeding betreft: de OneSpot heeft natuurlijk geen geïsoleerde uitgangen. Maar een power supply mét geïsoleerde uitgangen zou geen problemen mogen geven.
Hier op de website van Cioks (klik) staat een goede uitleg hoeveel mA de M9 trekt op welk voltage.

Nice, die Moogerfooger lijkt me vet! Vergeet niet dat de polariteit omgekeerd moet zijn!
Madame Clapotis schreef: 10 jul 2017, 18:18 Leuke DIY pedalen ook! Met oog voor detail, vind ik. (leuke letters / labels!) Met artwork van Jade? En gemaakt door jou of door je broer?
Thanks! Artwork is door Jade idd, rest heb ik volledig zelf gemaakt. Zeer tevreden van! :) Leuke bezigheid ook. Voorlopig heb ik met die pedalen genoeg, maar eigenlijk staat er nog heel wat op mijn "ooit te bouwen"-lijstje. :lol:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 25 jun 2017, 00:09 Ook weer de Boss Syb er tussen geprikt, na wat serieuzer experimenteren een beetje door gekregen hoe ik hier mee om moet gaan en op dit ding toch een paar leuke standen gevonden.
Afbeelding
Boss Syb-5 is definitief er tussen uit, leuk om mee te doedelen en ook leuke effecten mee te verkrijgen maar is helaas niet iets voor mij om echt te kunnen gebruiken. Gaat denk ik binnenkort in de verkoop.
Boss Loop Station voorlopig maar even op het bord geplaatst om het gat te vullen maar wil deze uiteindelijk los kunnen gebruiken. Ben nog aan het broeden op wat ik er bij wil hebben, vermoedelijk een Night Wire tremolo van EarthQuaker Devices, wat ik daar tot nu toe van heb gehoord klinkt zeer interessant en kan iets toevoegen aan wat ik wil.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Re: Pedalboards

Bericht door Jurren »

Pedullist schreef: 10 jul 2017, 18:16
Jurren schreef: 28 jun 2017, 13:03 Een oplossing voor je delay en reverb in combinatie met de Rotosphere:
- Je Rotosphere gaat je RME in in stereo.
- Stuur dat signaal naar een aparte output (anders dan de main out)
- Aan die output hangt je delay en/of reverb. Wet/dry zet je vol op wet*
- Die krijgt een aparte mono input.

In je DAW krijg je nu het droge, stereo Rotosphere signaal binnen en op een los spoor de delay binnen.
In feite heb je gewoon een fysieke aux-send aangemaakt. Met analoge effecten! Dus geen latency.

Mits je niet te extreme settings op je delay gebruikt, klinkt het geheel nog aardig stereo.
Ik heb vaker echte leslies opgenomen. Als je een mono room-mic zet bij stereo close-mics, lijkt de room bijna ook stereo.

*) in geval van delay en reverb tegelijk, kan je wat experimenteren met de wet/dry verhoudingen.
Je kan ze natuurlijk ook beide hun eigen send/return geven (als je genoeg kanalen over hebt) en dan heb je de reverb en delay paralel.
Weet niet meer of ik antwoord had gegeven, maar bedankt voor je uitvoerige antwoord. Dat is ook een manier inderdeed. Ik heb alleen niet genoeg sporen hiervoor nog. Nu dacht ik wel al aan uitbreiding, maar vanwege gedoe met hypotheek overzetten zit dat er even niet in. Ik hou hem in het achterhoofd.
ADAT uitbreiding hoeft natuurlijk niet zo duur te zijn, maar soms zit het even tegen en moet je roeien met de riemen die je hebt.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Idee was inderdaad een Focusrite Octopre via de ADAT op de RME. Dat geeft me heel veel inputs erbij ineens. Wast in het vat zit...
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Pedalboards

Bericht door ThaRoadWarrior »

2 vraagjes; iemand ervaring met het koppelen van een Smoothound wireless aan een one-spot met daisy chain qua voeding ?

En heeft er iemand een Boss ODB-3 voor mij te leen ?
Ik heb er 1 in bezit en gebruik, maar deze zou in het verleden een zgn 'Wampler-indy' mod hebben ondergaan, en ik zou hem graag een keer vergelijken met een origineel std exemplaar !
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Geen ervaring met de combinatie smoothound/1spot. Let er wel op dat de smoothound centre positive is, maar dat is met een verloopstukje te verhelpen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 13 jul 2017, 23:58 Afbeelding
--knip--
Boss Loop Station voorlopig maar even op het bord geplaatst om het gat te vullen maar wil deze uiteindelijk los kunnen gebruiken. Ben nog aan het broeden op wat ik er bij wil hebben, vermoedelijk een Night Wire tremolo van EarthQuaker Devices, wat ik daar tot nu toe van heb gehoord klinkt zeer interessant en kan iets toevoegen aan wat ik wil.
Night Wire is binnen en ik heb blijkbaar ook niet genoeg delays want heb me laten verleiden door een Electro Harmonics Canyon.
Afbeelding
Board layout veranderd, niets aan de volgorde gedaan. De Mooer envelope er tussen uit, deze klinkt leuk maar is erg beperkt wat instelmogelijkheden aangaat, de MXR envelope rent rondjes om dit ding op dat punt en die heeft toch wat geluid aangaat mijn voorkeur.... maar als je nooit wat probeert weet je het niet :wink: .

De Night Wire is fantastisch, zo veel meer dan een standaard tremolo! Moet wel een compressor achter want dit ding kan hoge pieken generen, staat daarom achter de envelope geprikt, letterlijk i.p.v. de Mooer envelope.
De Canyon heeft een paar leuke functies die mijn andere delays niet hebben, shimmer en octave delay zijn heel bruikbaar als uitbreiding op het assortiment, kan uiteraard nog veel meer maar dat kunnen de andere twee delays en reverb ook.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 22 jul 2017, 12:29 Afbeelding
Afbeelding
Toch weer een nieuw pedaal(tje), Mooer Slow Engine, leuk ding. Ook de layout gewijzigd, de bocht om was een beetje zo gegroeid en kan ook anders en handiger :wink: .
Plaats reactie