Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Pedalboards

Bericht door Erelid »

StenBass schreef: 26 aug 2017, 13:49 Mijn Pedalboard:
Afbeelding

Wooly Mammoth clone -> Boss CS-2 -> DoD envelope filter -> ehx nano bassbals -> Boss OC-2 -> Zoom B3 -> Dod Meatbox -> Tech 21 VT Bass -> Boss RPS-10 pitch shifter/delay rack (niet op de foto).
En de voeding? De B3 doet in z'n eentje al 300mA..
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Pedalboards

Bericht door berth »

viersnaar schreef: 17 okt 2017, 14:21 Nieuwste versie van mijn pedalboard, nu in een case.

Tuner -> Fulltone OD -> Looper -> AMP
In de loop: Compressor -> Super EGO -> POG -> EBS Wah -> Boss Flanger -> Boss RV-3 -> T2 Reverb -> Alter EGO -> Tremolo -> Muff.
Ik heb mijn superego net verkocht nu ik er nog geld voor krijg. Ik wil de nieuwe als die uitkomt. :-)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Knoppen doppen
Geen nieuwe pedaaltjes!
Afbeelding
Doppen voor op de voetschakelaars wat de bediening aanmerkelijk makkelijker maakt en de kans om de potmeters te verdraaien kleiner.

Grappig detail: De schakelaars op de Le Bass hebben een afwijkende maat van alle andere schakelaars van de diversen fabrikanten - die Fransen blijven het volhouden om de geldende standaarden niet te gebruiken! Gelukkig zijn ze kleiner en hoefde ik dus alleen maar even een paar verloopringetjes te draaien.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Gers! Waar heb je die doppen vandaan?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Pedalboards

Bericht door Unlord »

Darn, daar ben ik geen fan van. Van Ali. Ze hebben ze bij Thomann ook, zie ik. Maar dan in 10 kleuren zonder keuze. Hmmm...
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Re: Pedalboards

Bericht door StenBass »

Erelid schreef: 17 okt 2017, 17:58
StenBass schreef: 26 aug 2017, 13:49 Mijn Pedalboard:
Afbeelding

Wooly Mammoth clone -> Boss CS-2 -> DoD envelope filter -> ehx nano bassbals -> Boss OC-2 -> Zoom B3 -> Dod Meatbox -> Tech 21 VT Bass -> Boss RPS-10 pitch shifter/delay rack (niet op de foto).
En de voeding? De B3 doet in z'n eentje al 300mA..
Alles is gevoed met 2 Truetone 1spot adapters + daisy chain.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Afbeelding

Power supply update: OneSpot en Line6 adapter eraf, en een Cioks DC10 onder de Pedaltrain gemonteerd. Alles wordt nu door dat bakje van stroom voorzien.

Bas -> Polytune -> Boss OC-2 -> BassScreamer door Bernarduur -> zelfbouw D*A*M Ezekiel 25:17 -> zelfbouw Big Muff -> EQD The Depths -> Line6 M9 -> Amp
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

De M9 valt nog steeds in de smaak? :D
En de Digitech is volledig verstoten?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Re: Pedalboards

Bericht door MagicOnion »

Jup, de M9 doet alles wat ik ervan verlang. Het is vooral een vervanging van mijn Line6 DL4 maar dan met meer presets, en een iets uitgebreidere looper. Een klein minpuntje wat de looper betreft: als ik loops opneem dan wissel ik vaak tussen halftime en "normal", maar soms merk ik dat hij dat niet aan kan en begint hij digitaal te vervormen, alsof de audiokwaliteit ineens aanzienlijk vermindert. Het is ook niet altijd, maar het is soms wel erg merkbaar. Ik heb ook geen idee aan wat het exact ligt of wanneer die digitale vervorming om de hoek komt kijken.

Ik begin ook steeds meer en meer te experimenteren met de andere klanken die erin zitten. Choppy tremolo's (in combinatie met mijn OC-2 is dat echt vet), pitch vibrato, pitch shifter, sample&hold, wat meer synthy klanken, galmpjes, oh en de Particle Verb is ideaal voor drones waar nog wat beweging in zit. De drives en fuzzen klinken wel echt ruk! :D

Het is ook best handig om per band een andere "folder" te gebruiken voor de presets.

Dus ja, ik ben er blij mee. :) Misschien binnenkort eens kijken naar een expressiepedaal en wat de mogelijkheden daarmee zijn, hehe.

De Digitech Space Station bedoel je? Ja hoor, die is al sinds maart ongeveer bij mede-forummer Gerb. Ik kon er zelf niet veel mee, leuk speelgoed wel, maar uiteindelijk kon ik er niet veel mee. :)
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Re: Pedalboards

Bericht door Gerb »

Die staat hier zo ondertussen ook op 't lijstje van wellicht het veld ruimen; gigantisch onding qua formaat en mede door de AC power supply die nodig is niet echt praktisch. De sounds die eruit komen vind je dan (bijna) nergens anders, maar een M9 komt er af en toe redelijk in de buurt. :)

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 21 okt 2017, 12:58 Knoppen doppen
Geen nieuwe pedaaltjes!
Afbeelding
Doppen voor op de voetschakelaars wat de bediening aanmerkelijk makkelijker maakt en de kans om de potmeters te verdraaien kleiner.
Paar volgorde mutaties en andere pedaaltjes.
Afbeelding
Weg TC Mimiq, en van het bord af maar nog wel in de chain de BeatBuddy. Erbij/i.p.v.: EH Silencer en Mooer Ensemble Queen.

Een deel van de chain is verplaatst naar de effect loop van de EH Silencer: de envelopen, auto-wah, vervormers en een compressor.
Ook de plaatsing van diversen doosje herzien zodat ik de boel met kortere patch kabels aan kon sluiten.

Tc Mimiq was uiteindelijk niet wat ze beloven, ik vind het meer overkomen als een soort chorus/phaser-achtig effect dan een verdubbeling.
De Ensemble Queen is mijn derde chorus in de chain maar wel eentje die expliciet voor bas is, doet mooie dingen met het laag. Voordeel van meerdere chorussen is variatie in geluid zonder aan knoppen te hoeven draaien.
Had al af en aan een (cheapo) noise gate in de chain zitten. Een noise gate is geen echte noodzaak maar met sommige bassen toch wel heel erg handig zeker bij gebruik van vervormers, fijne van deze EH Silencer is dat deze een effect loop heeft en heel erg goed in te regelen is.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Hoe klein kunnen ze een pedaal maken? Die Mooer's en TC electronic's zijn al niet groot maar HoTone doet er nog een schepje bovenop.
Afbeelding
het laatste gat op het bord is (netjes) opgevuld, HoTone Harmonist.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Pedalboards

Bericht door Rieno »

ik blijf dat toch steeds lezen als 'Ho-tone'..:facepalm:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik ook, hoe moet het anders? Hot one?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie