Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Rieno schreef: 07 dec 2017, 15:17 ik blijf dat toch steeds lezen als 'Ho-tone'..:facepalm:
Uhmmm... dat is toch ook de manier waarop je moet lezen, of niet?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Ze hebben gewoon dezelfde adviseur gehad als dit chinees restaurant denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

:rofl:
Briljant!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Durf 'm bijna niet te plaatsen - weer een update. :oops:
Afbeelding
Electro Harmonics Green Russian Big Muff, ik was al sinds de introductie benieuwd naar dit ding. Afgelopen week bood Bax ineens één hele dag 10% korting op alle pedalen en dat kon ik niet weerstaan.

Wacht nog op een Harley Benton Junior power supply, twee weken geleden gaf de voeding van de Fazley tuner/power supply onverwacht de geest. Zo'n 'baksteen' voeding is toch wat handiger en aangezien ik het tuner deel van die Fazley toch al niet gebruikte, ik prefereer clip-on tuners, was dit een makkelijke keuze. Deze gaat samen met mijn oude HB Junior de stroomvoorziening van de Fazley vervangen.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Naar dat pedaaltje ben ik ook al een tijdje aan het kijken. Hoe bevalt ie?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Heb 'm net twee dagen, erg vieze vette fuzz met toch duidelijk laag. Wat ik tot nu toe hoor bevalt wel.
Iets meer detail in het vieze laag dan de Chowny Fuzzster die dan weer als plus heeft dat je de fuzz kunt blenden met het schone signaal waardoor deze dan uiteindelijk weer wat gedetailleerder kan klinken.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Helder!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

anavrin schreef: 17 mei 2017, 18:58 Nieuwe versie van mijn pedalboard:

Afbeelding

Bas/gitaar > Korg Tuner > ZVex Super Duper 2 in 1 > EHX Switchblade kanaal A > EHX PitchFork > EHX PolyChorus > Gitaar-amp
Bas/gitaar > Korg Tuner > ZVex Super Duper 2 in 1 > EHX Switchblade kanaal B > Bas-amp
Ik krijg voor mijn verjaardag binnenkort een EHX 720 stereo looper erbij. Ik twijfel nog even over de plaatsing in de chain. Hij komt sowieso na de zilvergrijze Super duper 2 in 1.

Als jullie nog voors en tegens van bepaalde plekken in de chain hebben, dan verneem ik het graag.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Achteraan lijkt mij het meest logisch. Zeker als je meerdere lagen gaat leggen, ga je geen effecten op het totaal toevoegen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Achteraan lijkt mij ook het meest voor de hand liggend, als je loops maakt kun je die ook met effecten erbij doen.
Zelf heb ik mijn looper ook op eind zitten.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Oude versie:

Afbeelding

Nieuwe versie:

Afbeelding

Omdat ik de looper niet wil gebruiken om voor mezelf veel lagen te maken, heb ik 'm redelijk vooraan in de chain gezet. Dit dus vooral om het cleane geluid op te kunnen nemen en dan daarna daarmee te variëren. Ik kan hierdoor de loop uit m'n gitaaramp of bas-amp laten komen en eventueel drive inschakelen of uitschakelen. De effecten (vooral drive) van m'n gitaar haal ik uit de amp, en de bas gebruik ik voornamelijk zo clean mogelijk. Ik heb nog wel de Super Duper voor de looper zitten, zodat ik evt een beetje drive mee kan opnemen.

Chain is dus nu:
Bas/gitaar > Korg Tuner > ZVex Super duper 2 in 1 > EHX 720 Stereo Looper > EHX Switchblade plus > Kanaal A > EHX PitchFork > EHX PolyChorus > Gitaar-amp
Bas/gitaar > Korg Tuner > ZVex Super duper 2 in 1 > EHX 720 Stereo Looper > EHX Switchblade plus > Kanaal B > Bas-amp

Hier eerst eens een tijdje mee experimenteren en dan zien of ik het alsnog anders ga aansluiten.

Qua functies op de EHX 720 Looper, vind ik de 1/2 speed en reverse-knoppen echt nutteloos. Wel weer erg fijn is de losse stop-knop (vandaar dat ik deze ook heb uitgezocht). Mooie aanwinst op m'n vnl door EHX gedomineerde board.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1207
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Aangezien ik het zelfgemaakte pedalboard uit bovenstaande post alleen in een grote (roze) boodschappentas kon vervoeren, heb ik een nieuw board gemaakt, dat in de tas van m'n footcontroller past:

Afbeelding

Nog genoeg ruimte over voor wat kleine extra pedalen.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Twee nieuwe pedaaltjes (Luxe en een RAT kloon), eentje weg (Ditto), ook één en ander gewijzigd in de volgorde.
Afbeelding

Secundair bordje gemaakt en een paar pedaaltjes in ere hersteld.
Afbeelding
Ik had toch wel moeite met het omgaan met de één-knops bediening van de TC ditto, met deze moet ik nadenken wat ik moet doen: 1 keer stampen, 2 keer, ingedrukt houden - en daar gaat weer een loop de mist in :) . Daarom maar voor de Boss looper een extra schakel pedaaltje gekocht - met meerdere schakelaars kan blablas veel beter omgaan. Ook mijn oude Harley Benton compressor er voor gezet, geeft net dat beetje meer gevoel van controle over de kwaliteit van het te loopen geluid.

De hele meuk in volle glorie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Pedalboards

Bericht door BassAgent »

Paar pedalen eruit, nu is het dit:
Afbeelding
Ben er nog niet over uit hoe ik die reverb ga vastmaken: dat tiewrappie is niet genoeg alleen er zit een soort schuimrubber op de onderkant waardoor ik er geen klittenband op kan plakken, en als ik t schuim eraf haal laat dat enorm veel resten achter.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Even een doekje met wasbenzine erop en laten intrekken. Dan komen die lijmresten zo los!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie