Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Re: Pedalboards

Bericht door Van Tango »

Afbeelding
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Behoorlijk subtiele settings op je VMT. Is dat net genoeg voor een randje?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Re: Pedalboards

Bericht door Van Tango »

Mini randje. :D
What difference does it make?
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Inderdaad nogal een a-typisch bord in die zin dat de meesten hier op hun bord (volgens mij toch) in eerste instantie op zoek gaan naar een randje en er dan wat leutigheden gaan bij plaatsen, en jij doet net het omgekeerde! Maar met een deglijke octaver, - chorus, - delay én - compressor zit je natuurlijk goed. Enig idee hoe die aguilar compressor is t.o.v. bijvoorbeeld de mxr bass compressor?
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Re: Pedalboards

Bericht door Van Tango »

Ja, liever een goede chorus of octaver dan overdrive. In deze band tenminste. :)

De MXR Bass Compressor heb ik ook gehad. Weggedaan en even later de Aguilar gekocht. Op de MXR bleef ik maar draaien aan de knoppen en kon ik nergens een echt lekker geluid vinden, bij de Aguilar was het meteen goed en na een klein beetje tweaken nog beter. Wat minder opties hebben is soms gewoon beter, voor mij althans.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Afbeelding

De AB-switch in een kleinere behuizing gestoken en ipv een footswitch voorzien van een 2-standen schakelaar. De Super-duper-2-in-1 voorzien van 1 gele LED ipv 2 x een rode. :jam:
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Van Tango schreef: 02 apr 2018, 12:10 De MXR Bass Compressor heb ik ook gehad. Weggedaan en even later de Aguilar gekocht. Op de MXR bleef ik maar draaien aan de knoppen en kon ik nergens een echt lekker geluid vinden, bij de Aguilar was het meteen goed en na een klein beetje tweaken nog beter. Wat minder opties hebben is soms gewoon beter, voor mij althans.
Ik ben van mijn MXR Bass Compressor na best lang toch ook nog steeds niet écht overtuigd. Misschien toch ook eens een kijkje gaan nemen bij Aguilar dan.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik heb de mijne al dik 5 jaar. Wel al een hele lijst compressors geprobeerd, maar deze al vrij snel van de hand gedaan. Wat dat betreft is de M87 het pedaaltje wat ik het langst in mijn bezit heb (en ik wissel véél van pedalen :facepalm: ).
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3262
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Pedalboards

Bericht door RonC »

Mijn voorkeur gaat naar de EBS Multicomp, supersimpel en klinkt erg oké.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Re: Pedalboards

Bericht door picturit »

Afbeelding

Geen pedalboard, maar een pedaldrawer, bovenin de stack; ik hoef toch nergens op te trappen tijdens de set, gewoon always-on, als in dit is mijn sound.

In de signaalvolgorde (Rechts -> links):
- LR Baggs Stadium DI
- Darkglass Vintage Microtubes overdrive
- TC Electronic SpectraComp compressor

Signaal gaat er direct in vanaf de Line6 G90 ontvanger, en er direct uit naar de Eich T900, die de herrie via de Barefaced Big Twin 2 cab richting mijn broekspijpen pompt.

De lade is geheel bekleed met klitvilt, en alles zit dus op die manier vast. Op dit moment staat de rackkoffer op z'n kant in de kast, dus binnenkort eens kijken of alles nog op z'n plek zit :wink:

Dan ook nog maar even de hele stack:
Afbeelding

De unit helemaal bovenin is mijn in-ear monitor system. Verder zit er nog een Korg DTR-2000 racktuner en een Phonic power conditioner (heel handig als er een aggregaat buiten onregelmatig stroom staat te genereren) in, plus een laatje met allerlei zooi.
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Geen foto van mijn pedalboard, wel een schema'tje van hoe het er op termijn uit moet gaan zien. Als student (lees: arm) heb ik nog niet al dit materiaal kunnen verzamelen, maar ben toch aardig op weg! Opmerkingen/aanmerkingen van hoe dingen beter zouden kunnen staan?
BASS SETUP.PNG
BASS SETUP.PNG (66.93 KiB) 2319 keer bekeken
ps. Echt op termijn, maar daar is op dit moment financieel absoluut geen sprake van wil ik er gewoon een tweede versterker bij en splitten in clean en effects. Vandaar dat ik op het schema al aangeef dat ik ook daarvoor outputs wil inbouwen in mijn pedalboard.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Mutaties!
Afbeelding
Een pedaaltje weg, paar oudere terug.

Main board.
Afbeelding
TC corona (chorus) weg, kreeg 'm niet lekker aan het zingen. Hiervoor in de plaats terug op het bord de 'RAT' clone, deze distortion heeft toch iets anders wat de fantastische Darkglass Alpha-Omicron niet heeft.
Ook de tuner is weer terug van weggeweest. Hiervan was de bijgeleverde voeding overleden, ik heb hiervoor een nieuwe 18 Volt 2 Ampere DC (voor weinig) gevonden, bijgeleverd was 1 Ampere en die was waarschijnlijk bij volledig gebruik van alle voeding aansluitingen onder-bemeten.
Op de foto staat ook de optionele looper helemaal an het begin van de keten, deze hangt er alleen aan als ik wat wil proberen of serieus aan de settings van de andere effecten ga knoeien.

Secondaire board.
Afbeelding
TC Mimiq terug, aan het eind van de keten komt hij beter tot zijn recht dan op de voorgaande positie! Weet echter nog niet of het een blijver is. De Golden Halo doet het ook beter op het eind. Beiden zitten nog voor de Boss looper.

Ook nog wat EBS flat patch kabels er tussenuit gehaald, had laatst bij een aantal contact problemen. Deze zijn nu vervangen door EBS flat patch kabels met gouden connectoren, eens kijken of die het beter blijven doen.... iets met naalden, hooibergen en zoeken. :jaaaaa: Heel fijn! :nono:
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Re: Pedalboards

Bericht door Nieltse »

Tijd geleden alweer :)

Patch commander toegevoegd,echt helemaal blij mee !
Afbeelding
:facepalm:
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Re: Pedalboards

Bericht door Muller »

Ik heb sinds kort de MXR Bass Compressor. Dat is dan ook mijn gehele pedal"board" op dit moment. Heb hem bij het vorige optreden constant aan gehad. Kleine aanpassingen gedaan af en toe. Ik was altijd al nieuwsgierig naar een compressor, had me er al meer dan eens in verdiept. Ben erg blij met de keus om zo'n ding dan eindelijk te halen! Ik heb mezelf nog nooit zo goed gehoord. Speelde ik bij het optreden die week ervoor nog alle eelt van mijn wijsvinger door een gigantische blaar, speelde ik deze week zonder opnieuw blaren te krijgen.

Ik wil mezelf altijd goed horen, voelen wat ik doe. Maar om dat in een livesetting voor elkaar te krijgen, heb ik tot nu toe altijd moeite gehad. Mijn sound geprobeerd te tweaken, en het volume hoger. Geluidsman en ik altijd gerommel om het volume van de bas. Na 1 optreden met compressie: perfecto. Veel gelijkmatiger, rustiger geluid, prikt beter door de mix en is minder irritant. Dus kon het volume zelfs omhoog. Nice :)

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Brm
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 feb 2009, 09:17

Re: Pedalboards

Bericht door Brm »

Plankie:

Afbeelding

Muff wordt gebruikt om noise mee te maken dus die settings kan je negeren. Vers overstapt van een MXR DC Brick naar deze TrueTone 1SPOT. Direct merkbaar. Fijn voedinkje.
https://www.vortexsurfer.com

Fender, Ampeg, Fuzzy
Plaats reactie