Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Pedalboards

Bericht door phoerd »

viersnaar schreef: 14 sep 2018, 14:14 Ik ga hem uitprinten en aan de kinderen geven. Ze zijn gek op 'zoek de 5 verschillen'.
:wink:
Ik tel er 12 (als ik de verdere instellingen niet meereken)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Ik heb geen idee hoeveel het er zijn. :twisted:
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Re: Pedalboards

Bericht door AREA »

To be honest,...I have no real Effects on my Board. Tuner, Compressor, the VONG Filter, wich is an adjustable High Pass and Low Pass Filter + an adjustable +16db Boost on the Foot Switch, a Polarity Switch and a DI Out. The WTDI i only use as a 3-Band EQ for my passive Yamaha BBG5. It stays "off" when I play my Lakland. When I am home I use the DI Out from the WTDI to go from there into my Tascam Interface for practicing or recording at Home. In our Rehearsal Room or on Stage i use the DI Out from my Mesa.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Pedalboards

Bericht door Rodi »

Bij mij ook maar een klein pedalboard. Ik heb geïnvesteerd in een deftige voeding en dat verschil is goed hoorbaar. Alle rare piepjes en zo zijn weg en het klinkt rustiger. Het ziet er ook opgeruimder uit. :D
Before:
IMG_9983 - kopie.JPG
IMG_9983 - kopie.JPG (1015.39 KiB) 1527 keer bekeken
After:
IMG_9988 - kopie.JPG
IMG_9988 - kopie.JPG (1.45 MiB) 1527 keer bekeken
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

The ever-changing board! ;)

De TC Alter Ego delay is weer terug op het bord, na deze eerst vervangen te hebben door de EQD Ghost Echo, Ik miste deze delay uiteindelijk toch wel! Heb plek kunnen maken door de TC Mimiq mini te dumpen welke maar minimaal werd gebruikt.
Afbeelding
Ook de (voor mij) juiste volgorde uitgevogeld van alle delays, revebs and shimmers.
Deze volgorde is: TC Fluorescence (shimmer), EH Canyon (shimmer), EQD Afterneath, EQD Ghost Echo, Boss DD-7 (reverse mode), TC Alter Ego, Boss RV-6.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Vraagje mbt pedalboards/ effecten....

Ik ben gestopt met bassen [voor de komende maanden/ jaren in ieder geval], al heel veel spullen weg gedaan, maar mijn effectjes op mijn 2 pedalboards wil ik graag houden. [op de een of andere manier ben ik redelijk gehecht aan die stomme dingen :? ]

Mijn vraag; kan het kwaad als ik deze nu op zolder zet, en er de komende jaren niks mee doe?
Uiteraard zitten er geen 9 volt blok-batterijen in, maar hoe zit het bijvoorbeeld met de pedalen waar een soort geheugen in zitten? Zoals de EHX POG2: zit er voor het geheugen niet ergens een batterij in welke zou kunnen gaan lekken als het pedaal jaren geen stroom krijgt? Idem voor de TC Electronic toneprint pedalen.

Zou het verder nog kwaad kunnen? Condensators of solderingen die misschien vergaan [ik roep maar wat?] als ze niet af en toe stroomdoorvoer krijgen?
Ik zou het redelijk jammer vinden als ik de ze over een paar jaar van zolder haal, en het is allemaal kaduuk.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Goede vraag! Het lijkt mij echter sterk dat dit schadelijk zou zijn. Ik roep maar wat: Ik heb laatst mijn oude Nintendo aangesloten die meer dan 20 jaar heeft liggen verstoffen. De savegames (op de cartidges zelf) waren nog allen in tact. Ik weet echter niet of dit te vergelijken valt....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Pedalboards

Bericht door Rieno »

Het ligt enorm aan het soort geheugen..sommige typen hebben voeding nodig om instellingen vast te houden. Meestal (ook in het geval van de Nintendo) gaat het om flash-geheugen en dat houdt zonder spanning gewoon data vast. Die data kan natuurlijk nog altijd corrupt raken, maar er is geen batterij die kan gaan lekken :)

Voor de rest valt het allemaal wel mee, zolang het niet op een vochtige plek staat. ELCO's zul je op den duur altijd moeten vervangen, want die kunnen wat gaan 'rotten' en dan lekken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Pedalboards

Bericht door Strabel »

Het batterijtje zorgt ervoor dat JOUW instellingen bewaard blijven maar de fabrieksinstellingen staan er gewoon vast in,dus als je Echt lang er geen gebruik van maakt
misschien beter om alle batterijtjes er uit te halen als dit kan natuurlijk.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Pedalboards

Bericht door Rieno »

Zit er wel een batterijtje in voor de settings? Ik denk het niet.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Echt Bart? Ga je op sabbatical?

Die tc pedalen werken met flash, geen batterij. Die ehx pedalen hebben soms een knoop batterij.. geen idee of die pog2 dat ook heeft. Open draaien?

Voor de rest, pedalen op zolder hebben als enige bijwerking dat ze meer waard worden. De meeste tenminste. Netjes stofvrij en droog goes a long way.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Re: Pedalboards

Bericht door anavrin »

Misschien een idee om er zo'n silica-gel-zakje bij te doen om evt. vocht weg te houden. Zit vaak wel bij kinderspeelgoed.

Ik gooi die zakjes altijd in mijn las-apparaat bij de las-rol om te zorgen dat er geen roest op de rol komt.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 29 sep 2018, 15:54 Afbeelding
Zinloze update. :wink:
Afbeelding
Layout wijzigingen en de Tera Echo geplaatst, één pedaaltje weg (Rat clone). Het gitaar amp pedaal ligt nu boven op de amp.
Alle pedalen hangen nu ook eindelijk aan elkaar met EBS-gold patch kabels (paar keer slecht contact problemen gehad met de standaard EBS patch kabels).

Weer meer visuele rust gebracht in de layout, de plank ligt in de woonkamer dus is dit ook een belangrijke factor.
Ik hoop nu een keer klaar te zijn met gefröbel aan het bord maar heb eigenlijk wel opgegeven hier nog in te geloven.
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

blablas schreef: 05 okt 2018, 13:25
Ik hoop nu een keer klaar te zijn met gefröbel aan het bord maar heb eigenlijk wel opgegeven hier nog in te geloven.
Ik denk niet dat iemand op het noordelijk halfrond daar nog in geloofd :facepalm:
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

:stupid: :D

Tja..... het probleem is dat dat fröbelen en tweaken zo te leuk is.
Plaats reactie