Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

De TC Electronic mod en delay pedalen hebben een stereo in en uit.. daar zou wel iets mee te doen kunnen zijn. Maar die zijn dan wel weer digitaal...

Kun je niet opnemen zoals je het nu doet en dan na de take het droge roto kanaal re-ampen door de mod pedalen? just a thought...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Pedalboards

Bericht door BassKees »

Nee Tjarko wil gewoon iets wat niet kan, gewoon omdat het niet kan.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

:lol:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1651
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Pedalboards

Bericht door Rodi »

Pedullist schreef: 26 jun 2017, 21:53 En, hoe bevalt ie?
Goed! Wat een lekker dik vet geluid kan de Octamizer toevoegen, precies wat ik zocht.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

BassKees schreef: 26 jun 2017, 23:35 Nee Tjarko wil gewoon iets wat niet kan, gewoon omdat het niet kan.
Ik dacht dat hier mensen met verstand van pedalen zaten. Maar helaas.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Re: Pedalboards

Bericht door A-lex »

inspelen op een kanaal, het andere kanaal droog opnemen en daarna door de tijdsgerelateerde effecten heropnemen?
anders ga je toch die effecten erna in stereo of gewoon dubbel moeten kopen...
de feel en de sound zijn 100% juist zo het is alleen iets meer werk.
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Pedalboards

Bericht door Bolobass »

Roto gewoon stereo in je desk, en dan ieder kanaal door je effects chain loopen?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Ik heb niet echt een desk, en het is voor mij erg van belang dat ik live bij het inspelen preciés hoor wat ik opneem (vandaar mijn voorkeur voor de RME die mij 'direct monitoring' biedt). Als ik de RME setup uitbreidt met extra kanalen zou ik meer mogelijkheden hebben weer, maar daar heb ik even geen geld meer voor na een hypotheek switch. :)

Had de hoop dat er een soort van splitterachtig kastje zou zijn die ik aan het eind van de chain kon plaatsen. Maar ik ga maar gewoon de timebased effecten voor de rotosphere zetten. Ik gebruik ze toch niet vaak tegelijk.
Gebruikersavatar
Jurren
Berichten: 1438
Lid geworden op: 28 aug 2006, 19:48

Re: Pedalboards

Bericht door Jurren »

Pedullist schreef: 26 jun 2017, 21:53 Weet er trouwens iemand een oplossing voor het volgende (ietwat lastig uit te leggen) probleem? Ik heb een effects chain met allemaal mono effecten op eentje na (mijn Rotosphere). De Rotosphere zit qua volgorde voor de tijdgerelateerde effecten (delays en galm). Als ik vanuit mijn studio randapparatuur deze chain wil opnemen in een stereo fx chain dan kan ik het extra kanaal aansluiten op de Rotosphere. Ik heb dan een stereo Rotosphere geluid (erg fijn effect voor stereo). Alleen zijn de delays en de galm maar aan één zijde te horen. Dat is normaal uiteraard, want het extra kanaal wordt niet door deze effecten heengelust. Is er een manier om de volgorde van effecten hetzelfde te houden, maar toch de tijdgerelateerde effecten op beide kanalen te horen?
Een oplossing voor je delay en reverb in combinatie met de Rotosphere:
- Je Rotosphere gaat je RME in in stereo.
- Stuur dat signaal naar een aparte output (anders dan de main out)
- Aan die output hangt je delay en/of reverb. Wet/dry zet je vol op wet*
- Die krijgt een aparte mono input.

In je DAW krijg je nu het droge, stereo Rotosphere signaal binnen en op een los spoor de delay binnen.
In feite heb je gewoon een fysieke aux-send aangemaakt. Met analoge effecten! Dus geen latency.

Mits je niet te extreme settings op je delay gebruikt, klinkt het geheel nog aardig stereo.
Ik heb vaker echte leslies opgenomen. Als je een mono room-mic zet bij stereo close-mics, lijkt de room bijna ook stereo.

*) in geval van delay en reverb tegelijk, kan je wat experimenteren met de wet/dry verhoudingen.
Je kan ze natuurlijk ook beide hun eigen send/return geven (als je genoeg kanalen over hebt) en dan heb je de reverb en delay paralel.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Pedalboards

Bericht door Bthebassplayer »

Hallo allemaal,

Gisteravond mijn eerste pedalboard in elkaar gezet. Ik heb de Onespot voeding gebruikt omdat ik die nog had liggen maar tzt switch ik naar een powersupply. Ik vind m best netjes, wat jullie?
Bijlagen
IMG_1931.JPG
IMG_1931.JPG (2.55 MiB) 2194 keer bekeken
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Netjes! 't Lijkt me logisch om zoveel mogelijk pedalen makkelijk bereikbaar op de eerste rij te zetten, nu die plaats er nog is?
En, zolang je geen last hebt, en ook geen analoge en digitale pedalen combineert voldoet een OneSpot over het algemeen wel?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Re: Pedalboards

Bericht door Bthebassplayer »

Netjes! 't Lijkt me logisch om zoveel mogelijk pedalen makkelijk bereikbaar op de eerste rij te zetten, nu die plaats er nog is?
En, zolang je geen last hebt, en ook geen analoge en digitale pedalen combineert voldoet een OneSpot over het algemeen wel?
Thanx, klopt wat je zegt over de eerste rij maar ik heb nog andere pedalen die ik wil kopen binnen zeer korte tijd (volume pedaal en electro harmonix Freeze). Het volumepedaal wil ik dan helemaal rechts en de Freeze linksonder. Ik ben dan iemand die gelijk wil wennen aan hoe de inrichting uiteindelijk zal zijn. Ik ben er wel heel erg blij mee. Lekker compact allemaal en ik kan m'n creativiteit er goed in kwijt. Alhoewel ik nog wel veel moet leren als het gaat om bijvoorbeeld het loop pedaal. Valt niet mee
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: Pedalboards

Bericht door Stinky »

https://www.musicstore.de/de_NL/EUR/Roc ... 034389-000

is dit wat guys?
zal wss een oem/huismerk zijn maar ik had er nog niet van gehoord. (edit: tis Warwick blijkbaar)

zoek iets voor onder een nano+
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Ik vind het best prijzig voor een 1280 mA 'b-merk' apparaat.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Pedalboards

Bericht door Bolobass »

Je zit al aardig op koers voor een voodoolabs pedalpower of t-rex fuel tank bijvoorbeeld. Die staan goed bekend. Harley benton powerplant als het goedkoop moet.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie