Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Afbeelding

Deze verticale setup is alleen maar logisch in de studio denk ik. :D (staat op een plankje links van me)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 28 jul 2017, 22:56 Afbeelding
Bocht extensies uiteindelijk vervangen door een DHZ extensie, wilde er een hele tijd niet aan om zelf wat te maken, zeker gezien de prijs van die kromme dingen, maar heb toch besloten om iets te maken dat wat praktischer is.
Afbeelding

Aangekoppeld, gevuld en klaar voor gebruik.
Afbeelding
En weer een paar mini pedaaltjes erbij, TC electronic mini Corona, 2e chorus voor over the top gebruik, ook zeer handig door de Toneprints mogelijkheid. Mooer Bass Sweeper is weer terug en een Mooer @wah erbij.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Vond deze wel grappig om even te maken - hoe hangt het aan elkaar.
Afbeelding
Tuner in, Ditto uit.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Pedalboards

Bericht door Goose »

2 compressors op je board, en alle 2 vrij ver in het begin. Zou het niet handiger zijn om 1 voorin en 1 achterin te hebben? En staan ze alle 2 altijd aan?
Als ik dit zo zie dan neem ik aan dat je binnen een nummer niet veel schakelt tussen geluiden. Want qua bereiken van schakelaar zal het niet makkelijk zijn.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

Ze staan (bijna) nooit samen aan.
Eerste compressor is om de Slow Engine en Sub'N'Up een zo een schoon mogelijk signaal aan te bieden. Tweede compressor is om de envelopen, Night Wire en @wah te temperen, deze kunnen nogal pieken geven, alles wat daarna zit heb ik geen compressor op nodig.

Switchen doe ik nooit als ik speel, schakel het een en ander in en ga dan op m'n luie stoel lekker improviseren. Als ik het geluid zat ben schakel ik wat anders.
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Re: Pedalboards

Bericht door Staatsman Jop »

wombatboter schreef: 06 jul 2017, 21:29 Misschien had ik het al eens gepost..mijn beste vriend interviewde een tijd geleden David Byrne in New York en trok deze foto op zijn kamer..

Afbeelding
Geweldig! Wat een held
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Re: Pedalboards

Bericht door kamiell »

Hoe cool dat er ook uit ziet, en hoe 'true bypass' de boss effectjes ook mogen zijn, als je dat allemaal in één keten zet dan is je signaal toch gewoon weg wanneer je aan je versterker komt? Leuk voor de foto natuurlijk, maar zelfs thuis om te prullen en proberen doet toch niemand dit echt?
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Een goed buffertje aan het begin verhelpt dat.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2170
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Re: Pedalboards

Bericht door Goose »

Probleem is eerder dat elk boss pedaaltje een buffer heeft. En buffers versterken het signaal, alles van het signaal. Dus ook de ruis. Aan het eind van je keten is het 1 grote ruisbak. En het maakt niet uit of de effecten aan of uit staan dan want de buffers staan altijd aan.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Ook wel, de David Byrne sound! :D
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Pedalboards

Bericht door blablas »

blablas schreef: 04 aug 2017, 13:24 Vond deze wel grappig om even te maken - hoe hangt het aan elkaar.
Afbeelding
Tuner in, Ditto uit.
Revisie driehonder.d....heel veel. :facepalm:
Afbeelding
Mooer LoFi Machine er bij en wat wijzigingen in de volgorde.
Heb nu voor het eerst in lange tijd niets op het oog wat ik nog zou willen hebben en wat ook nog een meerwaarde geeft aan het bord. Benieuwd hoe lang dat gaat blijven.
Laatst gewijzigd door blablas op 26 aug 2017, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
StenBass
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2012, 17:44

Re: Pedalboards

Bericht door StenBass »

Mijn Pedalboard:
Afbeelding

Wooly Mammoth clone -> Boss CS-2 -> DoD envelope filter -> ehx nano bassbals -> Boss OC-2 -> Zoom B3 -> Dod Meatbox -> Tech 21 VT Bass -> Boss RPS-10 pitch shifter/delay rack (niet op de foto).
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Sjtevel 1984 schreef: 04 jan 2017, 14:07 Zo, nu hoop ik toch voor een jaartje of twee klaar te zijn.

IMG_8215.JPG
Dit was 4 januari vorige jaar en nog grotendeels tevreden. Het enige wat ik nog zou willen veranderen is de bass soul food en de dirty robot eraf, en mijn EHX bass micro synth er weer op. Ik mis dit beestje toch op mijn plank. De soul food gebruik ik niet meer sinds de komst van de twee Darkglass drives. De VMT is mijn altijd aan drive en de B3K gebruik ik voor het zwaardere werk. Binnenkort maar eens passen of de synth er tussen past....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Oei, plaatje doet het niet in de quote:
75119EA8-2605-4932-B265-5179D96497F7.jpeg
75119EA8-2605-4932-B265-5179D96497F7.jpeg (1.62 MiB) 2541 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Pedalboards

Bericht door viersnaar »

Nieuwste versie van mijn pedalboard, nu in een case.

Tuner -> Fulltone OD -> Looper -> AMP
In de loop: Compressor -> Super EGO -> POG -> EBS Wah -> Boss Flanger -> Boss RV-3 -> T2 Reverb -> Alter EGO -> Tremolo -> Muff.

Geheel gevoed met een Voodoolab: de Fulltone krijgt 18 volt, de Super EGO, Flanger, RV3, T2 Reverb en Alter EGO delay hebben een eigen 9 volt plugje, de rest op een uitgang middels een verdeelsnoertje.
[Compressor 19ma, POG 25ma, wah 25ma, tremolo 30ma, big muff 25ma, looper 5ma, dus dat past gemakkelijk op een uitgang met 250 ma.]

Ik heb voorheen altijd tassen gehad, en wat me nu opvalt bij de case is dat er zo gruwelijk weinig ruimte 'rondom' de pedaltrain is: voorheen had ik geregeld een effectje, of een plugje net wat uitsteken, maar dat gaat dus niet bij deze case. Links en recht geen cm speling. Dit heeft e doen zoeken naar de 'zo-plat-mogelijke' patchkabeltjes, en ben uitgekomen bij de EBS kabels. Verkrijgbaar is normaal of gouden uitvoering. Dikke aanrader!!

Afbeelding
Plaats reactie