Compressor

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Compressor

Bericht door BassAgent »

Ik wil een mooie compressor hebben voor niet al te veel geld. Niet zo eentje die je geluid helemaal platdrukt, maar wel eentje die het wat evenwichtiger maakt. Wat zijn toffe dingen? Boss CS-3? MXR DynaComp? EBS MultiComp (duur!)? MXR SuperComp? Digitech Bass Squeeze? Ashdown Dual Band? Ibanez CP9? Iets anders? Zoveel keuze!
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

En het moet een pedaal versie zijn?
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Bij voorkeur wel ja.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Aha, ik heb alleen ervaring met een mdx2600
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik neem aan dat je deze site al kent. Zo niet, bij deze ;)
https://www.ovnilab.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ik heb al een flink aantal compressor gehad en weer weg gedaan;
-Boss CS-3: een heel hoog 'nét-niet' gehalte bij dit pedaal, wordt overigens niet heel veel beter met allemaal de 'mods' die men erop los kan laten.
-Boss CS-2; wél fijner dan de cs-3, redelijk subtiel.
-T-Rex The Squeezer; erg duur, ook wel goed, maar eigenlijk ook te subtiel en teveel instelmogelijkheden, knoppen draaien veel te gemakkelijk, aparte [12? volt] adapter.
-MXR Dyna comp: eigenlijk nog wel een van de beter compressors; eenvoudig en doeltreffend.
-EHX soul preacher; lekkere compressor; erg fijn; lijkt net wat beter [lastig omschrijven, maar je zou hem eens naast bijv. een cs-3 moeten horen] te klinken dan veel andere compressors, alleen [en ik heb er 2 gekocht, omdat ik dacht dat het aan de eerste lag, maar de 2e had het ook:] érg veel 'ruis' én hij overstuurd soms iets
-Aphex Punch Factory; mooi, maar ook weer érg subtiel; misschien wel de meest 'subtiele' van ze allemaal.
-Trace Elliot SMX pedaal; zal wel aan mij liggen, maar ik vond hem te 'moeilijk'. En ook nog eens 18-volt, dus niet eenvoudig op pedalbord te linken. En een erg grote 'footprint'.
-Ibanez CP-9 [de vintage versie]; ruis, véél ruis, en lijkt veel van je lage tonen weg te snoepen.
Nu heb ik sinds kort de Exar BC-04 Bass Compressor, en die bevalt eigenlijk erg goed. Beetje rare switch, maar die werkt eigenlijk perfect, en hij klinkt gewoon lekker, geeft een waanzinnig mooie [EXTREEM] lange sustain [als je dat wil], heeft een [eenvoudige, 1-knops] toonregeling net genoeg om een heel klein beetje bij te regelen, aansluiting voor standaard 9-volt boss-style adapter, kost bijna niks, is true bypass. Ik ben er wel blij mee. Maar; ik hou er dus juist wel van dat de compressor als effect hoorbaar is. :wink:

De EBS wil ik ook nog wel eens proberen, en echt duur is dat pedaal nou ook weer niet dacht ik?
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Compressor

Bericht door Slashhead »

Ik vond de EBS multicomp niet echt lekker met mijn actieve bas (TRB6). Het probleem zat'm in de gain die bijna dicht moest terwijl ik het signaal (via potmeters op de print van de TRB6) minimaal had.

De Ashdown voegt ruis toe aan je signaal....

Gebruik sinds twee jaar een TC Electronic C300 dual channel compressor/limiter
https://www.tcelectronic.com/c300.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog steeds te krijgen, een prima compressor en heel makkelijk in te stellen.
Voordeel is dat er ook een gate op zit, dus mocht je last hebben van een lichtinstallatie dan kun je die gate ook activeren.
rik1990
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 dec 2010, 19:56

Bericht door rik1990 »

Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Is wel prijzig, maar kan je gewoon net wat meer mee!

https://www.diamondpedals.com/products/b ... essor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:facepalm:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik ben zeer tevreden over mijn EBS je moet de gain niet op neutraal zetten anders is volume verschil tussen aan en uit erg groot. En de tubesim stand is echt :kwijl: . Ben je nog vaak op Utgrecht CS, als je hem ooit een dagje wil testen of langer laat maar weten.
Gebruikersavatar
Jandekker
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jul 2008, 16:59

Bericht door Jandekker »

Ben erg tevreden met mn dbx 166xl. das wel een rackunit, heb eigenlijk niet zo veel ervaring met compressor pedalen...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ja als ik een rack unit zou kopen zou ik nóg een extra case ofzo mee moeten slepen, en daar heb ik niet echt zin in... Past niet in de headcase van m'n Aguilar.

Ik krijg toch over het algemeen de T-Rex (duur!), EBS (ook niet gratis) en Aguilar (geniaal doch duur) als tips. Waarom zijn die dingen allemaal zo duur en wil niemand mijn Squier Stratje kopen :x
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Moeilijke tijd om dingen te verkopen ik heb er ook last van :D . Denk je nog wel in een tijd waar velen hun vakantiegeld krijgen. Zoek je een makkelijk in te stellen pedaal of juist veel instelopties? Ga je 1 setting gebruiken of meerdere? Ik heb met die andere twee die je noemt totaal geen ervaring. Ik weet dat ik mijn EBS en mijn P niet veel vind toevoegen met een JO is dat een heel ander verhaal, daarmee klinkt ie geweldig!
Gebruikersavatar
hazb74
Berichten: 139
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:25

Bericht door hazb74 »

Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken (wat verwacht je ervan), maar ook zeker waar je hem in je chain gaat zetten.

Ik heb de EBS Mutlicomp achteraan mijn signal chain in TubeSim mode staan om alles wat strakker en dikker te maken. Veel mensen zetten hem voorin, maar dan wordt het voor mij als snel TE.

Wil je sustain, meer evenwicht, gain loss goedmaken en wat dan ook zijn allemaal dingen om rekening mee te houden.

Ik heb veel compressors gehad en de EBS is perfect voor mij omdat hij stil is, snel is en vooral ook maar 2 knoppen heeft. Op je pedal board wil je geen 6 knoppen hoeven te bedienen.

Off topic: de reden dat niemand je gitaar wil kopen is omdat de snaren zo vreselijk dun zijn en kort..... :lol:
Gear? Maakt niet echt uit, want een goede toon komt toch uit je vingers.....
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

+1 voor de EBS MultiComp in TubeSim mode, een vaste waarde op mijn pedalboard sinds jaren (met kleine onderbreking tijdens mijn Fafner periode). Ik ben ook wel benieuwd naar de MXR M87 bass compressor....
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Plaats reactie