Ruis uit mijn G-Sharp of toch watanders?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Ruis uit mijn G-Sharp of toch watanders?

Bericht door Witchfynder »

Hoi!

Ik heb een rack met daarin het volgende (op volgorde):

<Input> -> Korg tuner -> Rocktron compressor -> Hartke LH-500 -<FX send>-> TCE G-Sharp -<FX return>.

Bij de laatste oefensessie en de gig gister merkte ik dat ik best wat ruis heb. Na was eliminatieproeven merkte ik dat als ik de G-sharp uit de loop haal, mijn rack ineens muisstil is.
Wat kan dit zijn? Is hij stuk? Heb ik rare kabeltjes? Is de FX-loop van mijn amp ruizig? Moet ik mijn patches beter instellen?

Naar mijn idee heb ik dit pas recentelijk. De enige wijzigingen die ik afgelopen paar maanden gedaan heb, zijn dat ik de welbekende gekleurde patchkabels vervangen heb door Proelkabeltjes met Neutrikpluggen. Ook heb ik een nieuwe cab gekocht (wat blijkbaar toch de invloed niet is, want gister speelde ik over iemand anders' cab).
Wat ik ook gedaan heb is het volgende: bij de laatste opnames meer dan een jaar terug heeft de geluidsman als experiment mijn compressor ook in de FX-loop gezet. Tijdje terug begon ik toch te vinden dat mijn geluid wat ging knijpen en ging proberen om hem (weer) zoals bovenstaand aan te sluiten. Mijn geluid klonk daar stoerder door, maar ja, nu ruis dan...

Uhm..whelp! :shock:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Welke power supply gebruik je???

Hoe kun je de ruis omschrijven?
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

De G-Sharp is, net als alle andere apparaten, in een Phonic power conditioner geprikt.
De ruis klinkt als "sssssshhhhhhhhhh", niet als brom of kraak ofzo.

Na wat googlewerk, wat gek genoeg lastiger was dan verwacht, lees ik dat meer mensen dit hebben in seriele modus en in sommige gevallen is het op te lossen door naar paralelle modus te schakele en killdry in te schakelen. Wel raar.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Plaats reactie