Zoom B3

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Zoom B3

Bericht door Barrybarian »

Hoi,

Sinds twee weken heb ik er ook 1 met een losse metalen footswitch. Geweldig apparaat om thuis mee te oefenen en te klooien. Afgelopen week ook meegehad naar het oefenhok en ook live zijn er een paar prima geluiden uit te halen. Er zitten alleen wel erg veel effecten op die volgens mij nooit iemand gebruikt. Hij werkt lekker snel, stil en heeft nauwelijks tonesuck. Enige nadeel is dat ie geen true bypass heeft. Echter makkelijk op te lossen door een lege bank op te slaan. Mooi ding.
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

zoom b3

Bericht door janbasmanjan »

Ben er helemaal weg van,zelf je geluid maken is zo simpel.
Opnemen in cubase ,fluitje van een cent.
Voor live gebruik moet ik hem even tweaken.
Hij brult,gild en piept en de :facepalm: speakers knallen zowat uit de kast als hij in de send ,return zit hahaha. :facepalm:
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Hoe is de octaver? En de compressor?
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

zoom b3

Bericht door janbasmanjan »

johndeboer schreef:Hoe is de octaver? En de compressor?
Ik Haat compressors maar de de octaver is prima.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

janbasmanjan schreef:
johndeboer schreef:Hoe is de octaver? En de compressor?
Ik Haat compressors maar de de octaver is prima.
De compressors: het hangt er vanaf wat je van een compressor verwacht: als je op zoek bent naar de vette saus over je geluid zijn de "OptComp" en "D Comp" meer dan acceptabel en zie ik persoonlijk geen reden om nog een boutique pedaaltje á € 200 in huis te halen. Persoonlijk gebruik ik met name de DBX 160A vanwege de transparantie en de punch. Mijn MXR M87 Bass Compressor blijft echter favoriet.

De octaver: lekker klinkende sub-octaaf en goeie tracking tot op de open E. Tracked in ieder geval beter dan de sub octave voice van m'n EHX Bass Micro Synth.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Thanx!
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Even een dode koe uit de sloot halen...

Heb sinds kort een ms-60b, maar ik krijg maar niks gemaakt van de octavers. De Bass Octave is gebaseerd op de boss oc-2 en daardoor niet echt geweldig qua tracking. De andere pitch shifters zijn voor mij een raadsel om in te stellen. Heeft iemand een lekkere setting voor de PitchShift en/of de BassPitch? Of in ieder geval iets waardoor ik in de goeie richting kom haha. :facepalm:

Verder een top pedaal wat betreft compressor. Nog niet veel tijd gehad om de rest uitbundig uit te proberen.
Plaats reactie