Zoom B3

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Cees SB 0955 schreef:Even een vraag, iets waar ik zo niet uitkom als ik alles nalees. Zit er ook een ingebouwde tuner in én: herkent ie dan ook een lage B van mijn 5 snaren bas?
Ja en ja :) Mijn 6-snaar is prima te stemmen met het bakje. Ik doe het niet, maar het kan prima.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2009, 22:40

Bericht door Cees SB 0955 »

Rieno schreef:
Cees SB 0955 schreef:Even een vraag, iets waar ik zo niet uitkom als ik alles nalees. Zit er ook een ingebouwde tuner in én: herkent ie dan ook een lage B van mijn 5 snaren bas?
Ja en ja :) Mijn 6-snaar is prima te stemmen met het bakje. Ik doe het niet, maar het kan prima.
Nou, prima dus!
Ik heb nu een losse floortuner en die herkent de lage B dus niet, vandaar de vraag.
THX!
Bass: Epiphone Thunderbird Vintage Pro VI
" " Cort Action

Amp: ASHDOWN T15-250S
Band: The Certainties

Bassen is een KEUZE!!


Ik, zei de gek!


KEEP ON BURNING!!
Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2009, 22:40

Bericht door Cees SB 0955 »

Nou, inmiddels maar gewoon aangeschaft... De losse pedalenkoffer gaat de deur uit en deze wordt het speeltje van de dag!!
Ik ben er nog niet uit hoe ik via de pc kan spelen en opnemen. Wel, na enig zoekwerk, uitgekomen op Audacity en dat werkt wel, alleen hoor ik mezelf niet spelen. Dat gaat met een losse koptelefoon weer wel, alleen vind ik dat nogal een omweg. Jammer dat de Looper maar 40 seconden doet en dit niet uitbreid baar is met een geheugenkaartje.
Verder wel veel lekkere ritmes om mee te spelen, een metronoom waar ik niet gek van wordt door alle bliepjes, maar gewoon tikt. Een mega mooi apparaat voor een nette prijs vind ik. De gebruiksaanwijzing heb je vrijwel niet nodig, alles wijst voor zich en dat is ook een plus.
De tuner, zie mijn vorige vraag, werkt zeer behoorlijk en accuraat.
Wellicht het pedaaltje er nog eens bij kopen ook....

Greets
Bass: Epiphone Thunderbird Vintage Pro VI
" " Cort Action

Amp: ASHDOWN T15-250S
Band: The Certainties

Bassen is een KEUZE!!


Ik, zei de gek!


KEEP ON BURNING!!
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Ik hoor en lees best veel positieve berichten over de zoom B3. De prijs, mogelijkheden en looks spreken me wel aan. Nou vraag me alleen af.. Is het een leuk ding om thuis mee te spelen of zitten er ook genoeg kwalitatieve mogelijkheden in om hem live in te zetten?
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Barrybarian schreef:Ik hoor en lees best veel positieve berichten over de zoom B3. De prijs, mogelijkheden en looks spreken me wel aan. Nou vraag me alleen af.. Is het een leuk ding om thuis mee te spelen of zitten er ook genoeg kwalitatieve mogelijkheden in om hem live in te zetten?
Gezien je onderschrift, zeker geschikt voor live. :mrgreen:
Zonder gekheid. Het is een knap beestje en doet wat de reclame schrijft. Maar aan het einde van de dag.. als je de effecten naast de originelen zet hoor je dat de B3 digitale simulaties zijn. Althans, ik hoor dat.. Bij het ene effect wat meer dan bij het andere. Voor studio werk zou ik hem dus niet snel gebruiken. Live kan prima, maar nogmaals, het hangt ervan af welke effecten je gebruikt en hoe je ze gebruikt. Als ik jou was zou ik het gewoon uitproberen. Hij is degelijk genoeg gebouwd om een stootje te overleven, bier kan hij ook verdragen (spreek uit ervaring :facepalm: ) en geeft voor de rest geen bijgeluiden of storingen. Dus, wat belet je om het gewoon te proberen?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

:mrgreen: thx voor de info. Wellicht gewoon maar eens proberen. Momenteel gebruik ik alleen een EBS Multidrive bij een aantal nummers. Graag zou ik voor sommige stukken wat chorus/delay of andere gekkigheid willen gebruiken. Aangezien ik van simpel en overzichtelijk houdt lijkt me dit wel een optie.
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2009, 22:40

Bericht door Cees SB 0955 »

Barrybarian schreef::mrgreen: thx voor de info. Wellicht gewoon maar eens proberen. Momenteel gebruik ik alleen een EBS Multidrive bij een aantal nummers. Graag zou ik voor sommige stukken wat chorus/delay of andere gekkigheid willen gebruiken. Aangezien ik van simpel en overzichtelijk houdt lijkt me dit wel een optie.
Juist voor live doeleinden geschikt! Als je het handig programmeert, via pc dan lam je het per nummer een effecten range meegeven, Uiteindelijk is het goedkoper dam een rijtje losse pedalen.
Bass: Epiphone Thunderbird Vintage Pro VI
" " Cort Action

Amp: ASHDOWN T15-250S
Band: The Certainties

Bassen is een KEUZE!!


Ik, zei de gek!


KEEP ON BURNING!!
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Heb er ook 1 besteld,een vraagje zet je de zoom in je send/return of in de input van je bas versterker?
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Tussen je bas en versterker :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2009, 22:40

Bericht door Cees SB 0955 »

janbasmanjan schreef:Heb er ook 1 besteld,een vraagje zet je de zoom in je send/return of in de input van je bas versterker?
Net wat je wil en hoe je versterker werkt. Ik doe het thuis op het oefenbakkie tussen bas en versterker in of met koptelefoon en power via PC en bij de Ashdown via send/return en de bas dus rechtstreeks naar de versterker. Dat werkt perfect!
Bass: Epiphone Thunderbird Vintage Pro VI
" " Cort Action

Amp: ASHDOWN T15-250S
Band: The Certainties

Bassen is een KEUZE!!


Ik, zei de gek!


KEEP ON BURNING!!
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Cees SB 0955 schreef:
janbasmanjan schreef:Heb er ook 1 besteld,een vraagje zet je de zoom in je send/return of in de input van je bas versterker?
Net wat je wil en hoe je versterker werkt. Ik doe het thuis op het oefenbakkie tussen bas en versterker in of met koptelefoon en power via PC en bij de Ashdown via send/return en de bas dus rechtstreeks naar de versterker. Dat werkt perfect!
THX
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

B3

Bericht door janbasmanjan »

Hij is binnen ,man gewledig heel blij,
Eff een vraagje, kan je met de fs de banken schakelen?
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

janbasmanjan schreef:Hij is binnen ,man gewledig heel blij,
Eff een vraagje, kan je met de fs de banken schakelen?
Wat bedoel je met fs?
Middelste knop ingedrukt houden voor tuner en als ik me niet vergis de linker ingedrukt houden voor de banken.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

SpcMnk schreef:
janbasmanjan schreef:Hij is binnen ,man gewledig heel blij,
Eff een vraagje, kan je met de fs de banken schakelen?
Wat bedoel je met fs?
Middelste knop ingedrukt houden voor tuner en als ik me niet vergis de linker ingedrukt houden voor de banken.
Ik bedoel een footswitch.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Had ik je toch goed begrepen. Door de linker of rechter fs langer vast te houden kom je in het banken menu. De manual legt het verder uit.
Veel plezier met je nieuwe aankoop! Dat kastje staat garant voor een berg leuke sound experimenten.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie