Zoom B3

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Like2Groove
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2009, 23:54

Zoom B3

Bericht door Like2Groove »

Na een week spelen met mijn me nieuwe Zoom B3 pedaal kan ik alleen maar positief zijn.

https://www.zoom.co.jp/products/b3" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er nog meer die hem net binnen hebben gekregen?

Groeten, Frans
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Heb de G3 gehad [hetzelfde apparaat, maar dan voor gitaar].
Heel erg uitgebreid apparaat, werkelijk alles wat je maar kan verzinnen is aanwezig [tot een looper aan toe!].
Maar het blijft een béétje aanvoelen als speelgoed.. hoewel het geluid eigenlijk zeer goed is [zeker voor wat het apparaatje kost].
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Bericht door Slashhead »

Ik heb een tijdje met de B2 gespeeld en het apparaat produceert nogal wat bijgeluiden, ook al staat ie in "bypass....". Het bijgeluid is een soort van interferentie op het signaal.
Hoe is dat met deze?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

De G3 die ik had was nagenoeg stil. In ieder geval geen echt duidelijke stoorzenders erin.
Like2Groove
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2009, 23:54

Bericht door Like2Groove »

Ik heb de B2u gehad. Deze was inderdaad een bron van storing, had ook altijd het idee gehad dat het ingangs signaal van mijn Fender te laag was. Zodra je hem aan een computer aansloot via USB kon je dat alleen maar doen als je hem voede via de usb anders was ruis nivo bijna net zo hard als mijn bas. Ook de drum was 10x zo hard als mijn bas. Je kon dit wel terug draaien maar zodra je hem aan/uit had gezet was dit weer keihard.

Gelukkig is dit allemaal opgelost met de B3. Hij heeft nu ook een ingangs selectie voor een passieve of aktieve bas.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Vandaag ook 1tje binnen gekregen en ben de hele middag kwijt geweest met pielen, de tijd vloog voorbij! Zal z.s.m in de testhoek een review plaatsen.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Nog steeds geen review maar wel nog steeds erg content. Heb nagenoeg mijn hele effectenkoffer met een 10tal losse effecten verkocht en gebruik eigelijk alleen nog maar de B3. Hij kan in het voorvak van m'n bastas oftewel: minder sjouwen! Gebruik 'm ook steeds vaker als geluidskaart om snel dingetjes op te nemen, net zo makkelijk. Ander fijn voordeel; het apparaat is STIL (voor zover je bas niet gevoelig is voor ruis e.d).

Grootste belemmering voor mij is toch wel de limitatie van 3 effect tegelijkertijd. Lekker freaken door alle pedalen die ik had simultaan te laten draaien zit er toch wat minder in. Ook het toewijzen van switches of expressiepedalen is wat gelimiteerd. Maar;

Zoom heeft de G3 geupdate zodat er geen 3 maar 6 effecten tegelijk aan kunnen staan. Whuuut! In de realiteit wat klungelig omdat je moet scrollen van links naar rechts of andersom met maar 3 schermpjes. Heb zoom net een mailtje gestuurd of deze update ook voor de B3 werkt, of dat deze naderhand nog komt. Fingers crossed !
And the silence that followed was louder than a cannon.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Toewijzen van expressiepedalen gelimiteerd? Kun je dat verder uitleggen? Ik ben namelijk gevraagd mee te doen in een dubstep/triphop project en ben op zoek naar een goed multieffect apparaat om aan te sturen met de hothand 3...
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Je krijgt per effect maximaal 1 functie die je kan toewijzen aan een expressiepedaal, als het al toegewezen is. Daar ben je dus afhankelijk van. Check de handleiding en als je dan bij de effecten an sich kijkt dan staat er met een letter 'p' aangegeven of er expressiepedaal mogelijkheden zijn voor de instellingen. Maar het is dus vrij beperkt. Voor de meeste effecten is het volume of balance, dus switchen van wet naar dry.

Als je van een bepaald effect iets wilt horen i.c.m een expressiepedaal kan ik wel even een videotje maken.
And the silence that followed was louder than a cannon.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Bedankt voor je antwoord! Wat voor mij interessant is, is of je bij de filter effecten de cutoff of resonantie freq kan besturen via een expression pedaal en of je er iets zinnigs mee kunt bij de ringmodulator.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Zoals je in de handleiding kan zien (kan je gewoon online downloaden) staat er bij de Ringmodulator een letter P bij de frequency instelling. Die sweep kan je dus met een expressie pedaal bedienen. Bij de bitcrusher staat de P bij samplerate. Enzovoorts.

Heb even een audio-opname gemaakt zodat je een idee krijgt. Eerst hoor je de bitcrusher, daarna de ringmod, daarna een pitchshifter (simplistische versie) daarna 2 wah-achtige pedalen. Van die 2 laatste kan je dus de frequency bedienen. Bij de pitchshifter hoor je de balance tussen dry en wet. Er is ook een pitchshifter effect in de B3 waar je gewoon kan benden met je expressiepedaal.

Mijn pedaal-hand coordinatie is nog niet optimaal dus muzikaal is het niet, maar het geeft een beetje idee:

https://speedy.sh/YQaUG/b3-expressiepedaal.wav" onclick="window.open(this.href);return false;
And the silence that followed was louder than a cannon.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ontzettend bedankt! De geluiden zeggen 100x meer dan een aanduiding in de handleiding... Ik ga niet voor de B3, heb extremere effecten nodig en zal dus wat meer geld moeten besteden. Het worden waarschijnlijk dan toch twee soundblox pedalen (distortion pro en envelope filter pro).
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik haal de handleiding enkel aan zodat je weet wat je kan verwachten. Ik zag een expressiepedaal input en dacht BINGO maar dat bleek niet voor elk effect. Maar onderschat die B3 niet hoor, ik denk dat deze in theorie een stuk veelzijdiger kan zijn dan de 2 pedalen die je noemt, alhoewel die natuurlijk goed werken met de hothand waar je het eerder over had. Maar ze spelen wel heel erg op die dubstep hype in vind ik. Overigens weet ik niet of je die hothand viavia op een B3 kan aansluiten maar er zitten meerdere autowah's, distortions, overdrives, synths en diverse modulatie effecten in die B3 die de moeite waard zijn. Of je ze goed vind klinken is natuurlijk persoonlijk. Hopelijk beoordeel je ze niet op bovenstaande opname waar maar 5 effecten langskomen van de misschien wel 75? die er in zitten.

Die moogerfrooger mf101 die een populaire keuze lijkt te zijn voor wobbles (icm. andere pedalen) zit bijv. ook geemuleerd in de B3 en biedt zelfs nog de opties voor band en high pass filter. En dan heb je nog 2 slots vrij voor andere effecten. Kan je erg creatieve dingen mee doen voor electronische muziek. Helemaal voor wat 'ie kost natuurlijk, maar als je knaken hebt:

Afbeelding

;) :)
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Oh en iemand op talkbass claimed contact te hebben gehad met zoom dat ze van plan zijn de update van de G3 ook naar de B3 door te voeren, alleen weten ze nog niet wanneer. Hopelijk zit er een kern van waarheid in! :dance:
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Cees SB 0955
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2009, 22:40

tuner

Bericht door Cees SB 0955 »

Even een vraag, iets waar ik zo niet uitkom als ik alles nalees. Zit er ook een ingebouwde tuner in én: herkent ie dan ook een lage B van mijn 5 snaren bas?
Bass: Epiphone Thunderbird Vintage Pro VI
" " Cort Action

Amp: ASHDOWN T15-250S
Band: The Certainties

Bassen is een KEUZE!!


Ik, zei de gek!


KEEP ON BURNING!!
Plaats reactie