Welke bass synth pedaal?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Kimbo
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 feb 2010, 12:32

Bericht door Kimbo »

Bernardduur schreef:
Muziekschuur schreef:Behringer BSY600. Waarom? Het heeft een blend knop voor direct signaal met het synth signaal te blenden. Dan zit het synth geluid in de rug van de gewone basnoten..... Da's precies wat je nodig hebt.... Ik heb er een expressiepedaal bij..... GEWELDIG!!!

(P.s. ik kan best wel duurder kopen. Maar deze bevalt gewoon. Misschien dat ik em ooit nog es overbouw in een andere behuizing).
Dat hebben de andere pedalen toch ook???? De SYB's iig wel, zelfs mn MicroSynth heeft dat........

@ Goose: hmmmm, heb t nummer maar ik hoor de synth niet zo duidelijk..... alleen in de break down zitten duidelijke synths; bedoel je deze????

Je hebt er iig een oscillator synth voor nodig........ een MicroSynth zal niet de 'echte' synth geluiden geven maar meer ouderwetse MOOG geven

Voor echt close zou ik MIDI pedalen adviseren en dan een synth aansturen maar ja, das weer een heel andere instelling :)
Op zich valt zo'n opstelling qua prijs nog erg goed mee hoor.. Een echte synth kan je voor niet zo heeeeeeel veel hebben (doepfer dark energy klinkt zelfs heel goed voor zijn prijs imo, een paar MFB's). Om alles heel strak te laten gaan, verkies ik persoonlijk toch een 25 key keyboardje.

Als t alleen voor dreunende, herhalende stukken is, zou ik zelfs deze kunnen aanraden: korg monotribe...
Eén oscillator, voltage controlled filter en een low frequency oscillator aan boord. Heel basic analoge synthesis maar wel leuk en heeft een ingebouwde sequencer. Als 't voor gewoon die B blijven dreunen is, zou je dat ding via de sequencer daar voor kunnen laten zorgen.
https://www.youtube.com/watch?v=EoQxFnht ... q2d3oq2d3o" onclick="window.open(this.href);return false;

nadelen wel: dat ribbon keyboard is nogal frustrerend en je moet natuurlijk het tempo van dat ding volgen ipv dat het jou volgt.
Musicman Stingray 2 EQ / Oberheim SEM
EHX Frequency Analyser, Way Huge Pork Loin, EHX Memory Boy Deluxe
FAD Four
Trace 1524
Scheurijzer
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36

Bericht door Scheurijzer »

dunic schreef:mijn ehx microsynth heeft geen expressiepedaal in... ?
Mijne wel ... :D en is ondertussen true bypass, én het lampje brandt als het effect ingeschakeld is.

Vraag maar eens aan Bernardduur (held!)
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

oke gemod dus! wat stuur je aan met het expressie pedaal?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Ik ken de muziek van de OP niet.. is dat beschikbaar op youtube of zo?

Herwig
(eigenaar van syb-5, bms, deep impact, g5 en verschillende oct/fuzz/wah-combo's :) )
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

dunic schreef:oke gemod dus! wat stuur je aan met het expressie pedaal?
Stop freq; werkt ideaal. Met lage trig en rate heb je een 1:1 controle over je filter........ zie het als een filter wah effect
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

Goose: exit en silent machines gehoord. Lijken me keyboard partijen. Als ik dat zou namaken met een bas zou ik vooral voor fuzz/od gaan. Eventueel met een compressor en octaver ervoor om je noten egaler te krijgen.

Als je er dan toch een square wave aan zou willen toevoegen zou ik voor Deep Impact (tracked super) of BMS (maar dan met een compressor of fuzz vóór om je noten langer/dynamieklozer te maken)



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Op het blog van 'shep on bass' (een dude met 100 moog pedalen) las ik dat hij na maanden lang uitproberen tot de conclusie was gekomen dat een compressor voor een boss oc-2 geen betere resultaten gaf wat betreft tracking. linkje.

Ben wel benieuwd of het qua sustain uit zou moeten maken bij een BMS want die wil mijn noten nog wel eens afkappen. Alhoewel ik in de handleiding las er binnenin een potmetertje zit om het volume van je inkomend signaal wat harder te zetten, misschien doet dat ook wel wat.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Je kan ook de squelch potmeter aanpassen want dat is op de BMS een soort van gate!
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

ik heb extreme gas voor deze:

Afbeelding

Alleen is het een hoop geld om deze blind te kopen, zeker als er nog een expressionpedaal bij lpmt. Heeft iemand ervaring met dit pedaal?
















Rogier?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Proguitarshop heeft daar wel een aardig filmpje van online staan (weliswaar niet met een basgitaar). Wel echt een ding om mee te freaken en niet zozeer om een (klassieke) synthsound te emuleren.

Ik heb zelf nogal gas voor dit ding:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VY0k0B7Ojn8[/youtube]
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Boh, die is nog veel vetter! Waar is die hier in de buurt te krijgen?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Slecht te verkrijgen en reteduur, dat is wat ik weet.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

$400 tegenover 450 eu voor de pigtronix. Valt me nog mee.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2177
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Grappig. Las de laatste reacties, interessant. Leuke effecten, ook maar eens naar gaan kijken. Wie heeft dit topic gestart? .....!?!?!?!....... dat was ik zelf..... Helemaal vergeten.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Laus
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 mei 2005, 20:19

Bericht door Laus »

Ik heb zelf de groene Bass Synth Wah van Digitech. Een van de weinige synths waar ik een fatsoenlijk geluid uit krijg. Weliswaar weinig controle over de synth-sounds maar iig makkelijk in gebruik. De octaver die erin zit is ook gewoon goed. Het envelope filtertje kan ik niks mee. Die dingen snap ik nooit.

Op dit moment heb ik zo'n paarse FM4 van Line 6 te leen om lekker mee te kloten. Zitten en aardige bups rare synths op....het is me alleen nog niet gelukt om er echt een lekkere synth-trip mee te maken. 'Mijn' geluidje nog niet gevonden, maar dat komt vast wel. De Comet trails en V-tron kloontjes zijn wel leuk!
Jericho Alpha Black
Dean Edge Q6
QSC GX-5 poweramp + Two Notes LeBass
SWR Goliath III/Son of Bertha
Line 6 Studio Lowdown 110
Plaats reactie