Vox VDL1 ervaringen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
reinierzoutendijk
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:01

Vox VDL1 ervaringen

Bericht door reinierzoutendijk »

Haj allemaal,

Ik zit er hard over te denken om een looper te gaan kopen, en wel de Vox VDL1.Afbeelding
(voor wie niet weet welk ding het is :) )

Nu ben ik benieuwd of een van jullie wel eens zn basje over dit ding gespeeld heeft. De Boss RC30 bijvoorbeeld komt in grote lijnen hiermee overeen, maar een bassist die ik ken en dat ding had heeft hem weggedaan omdat hij vond dat de Boss veel te veel sustain had. Is uiteraard bij allebei de loopers een kwestie van smaak en uitproberen(ga ik ook zeker nog doen), maar ik was gewoon benieuwd of een van jullie hem daadwerkelijk on stage gebruikt heeft ook.

Ik zal hem waarschijnlijk ook niet alleen voor bas gebruiken: er is een combo waar ik regelmatig in speel, maar die gitarist daarvan speelt bijna nooit een lekker zwaar riffje of wat powerchords. Dat wil ik dus op de volgende manier oplossen: Mn elektrische gitaar en bas gaan beide via een channelswitch in de looper, die in de fx loop van mn amp zit. Met wat EQ gepruts en mn iPad voor gitaareffecten klinkt dat voor een basversterker ook nog heel aardig. Ik wil dan dus een stukje elektrische gitaar loopen, om daarna weer lekker verder te bassen. Is er iemand die dat wel eens geprobeerd heeft? Ben benieuwd of dat een beetje werkt :P

Zou tof zijn als jullie je ervaringen met dit beestje kunnen delen!:)

Groetjes Reinier
Plaats reactie