send, output en bypass ?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

send, output en bypass ?

Bericht door Fieldy »

Op alle effecten staat 'output', maar soms ook 'send' of 'bypass'.
Wat is het verschil en waarvoor dienen die ?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

heb je misschien een voorbeeldje van een effect waar "send" op staat?? dat is denk ik gewoon hetzelfde als "output".

"bypass" is eeen uitgang waar het orginele signaal (dus ZONDER effect) uitkomt, als je dus toch nog ergens een clean signaal nodig hebt na het effect is dat handig.

(ik wou dat mij distortion pedaal een bypass had zodat ik m'n cleane signaal naar een 2e versterker kon sturen voor wat extra laag als de distortion aan staat.... hhmm misschien moet ik zo'n printje zelf maar's in elkaar solderen)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

op de boss ns-2 (noise suppressor) staat output en send.

alvast bedankt voor de info
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

In het geval van de NS-2 moet je gitaar op de input, je versterker aan de output, en al je effecten in een loop tussen de send en de return... dit om optimaal noise te kunnen onderdrukken. Als je er eventueel meer van wilt weten moet je op www.bossus.com zoeken naar het BOSS GuitarEffects Guidebook, is een pdf-je waar de werking van hun pedalen in staat uitgelegd.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Trouwens, ik kan het je ook wel even uitleggen...

Het signaal van je gitaar gaat via de "Input" naarbinnen, het signaal wordt dan naar de Send gestuurd, waarop je effect(en) aangesloten zijn/is (een bron van ruis), het effect doet z'n werk met het signaal en omdat de output van het effect op de return van de NS-2 zit gaat het signaal mét effect (en ongewenste ruis) weer terug in de NS-2, daar haalt de NS-2 de ongewenste (als ie zn werk goed doet alleen de ongewenste tenminste) ruis/frequenties eruit en vervolgens wordt het "noise-vrije" signaal via de output van de NS-2 naar de versterker gestuurd.



EDIT: en dan hier als bonus nog het pdf-je: https://www.bossus.com/manuals/BOSS_Guit ... _Vol17.pdf, pagina 27. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden. 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

perfect duidelijk nu 8)

van harte bedankt!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Fieldy schreef:perfect duidelijk nu 8)

van harte bedankt!
alstublieft!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Plaats reactie