delay

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

delay

Bericht door Bthebassplayer »

Ik heb een BOSS Delay pedaal (k weet zo ff niet welke) voor gitaar. Kun je die ook veilig voor bas gebruiken?
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

delay

Bericht door deevit »

Jazeker! Werkt perfect. :)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

delay

Bericht door SpcMnk »

Hey, cool topic. Delays zijn te gek!!

Absolute aanraders voor bas, waar ik op het moment mee speel. In volgorde van voorkeur:

1. EHX Deluxe Memory Man (big box uit begin 90)
2. EHX Stereo Memory Man (big box uit begin 90)
3. MXR Carbon Copy
4. Hotone Eko

Die boss dingen zijn ook te gek maar deze 4 bieden allemaal ook nog een chorus of andere modulatie optie die het allemaal nog spannender maken. :D
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

delay

Bericht door Demonturtle »

Ik zou daar toch graag nog de TC Electronic Flashback X4 aan toevoegen.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

delay

Bericht door tieleman »

Line6 DL4 (die grote groene). :jam:
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

delay

Bericht door Asat77 »

Ik ben ook op zoek naar een delay pedaal voor mijn bas. Ik heb onlangs de Strymon DIG gekocht en geretourneerd. Dit pedaal klonk zeker niet verkeerd maar vond ik te lastig in bediening (dubbele functies van knoppen) en had niet de sound en mogelijkheden waarnaar ik op zoek ben. Nu ben ik de MXR Carbon copy bright aan het checken die echt in vergelijking met de Strymon veel voller en warmer klinkt. Maar... geen tap tempo en de delay tijd (600 ms) vind ik te kort. Iemand ervaring met een delay pedaal die minimaal zo goed klinkt als de MXR carbon copy en wel een tap tempo heeft?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

delay

Bericht door SpcMnk »

TC Electronics heeft leuk spul. Wat ik ken zijn de Nova Delay en de Repeater. Beide zijn geen 3 knoppen kasten maar toch makkelijker dan de strymons. Klinken beide minstens zo goed als een carbon Copy. Delay tijd weet ik niet meer exact maar was in te stellen tot extreem lang. En tap tempo.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

delay

Bericht door Bart met de Bass »

Ik heb een nova delay voor de g*t**r. klank is inderdaad heel fijn, veel mogelijkheden en je kunt tot 9 presets opslaan die ook nog vrij makkelijk toegankelijk zijn. De delaytijd gaat volgens mij tot 2 seconden (zo uit mijn hoofd)dus inderdaad behoorlijk lang. Het enige wat het voor mij helemaal af zou maken zouden ledjes rond de knoppen zijn oid waardoor je in elke preset direct kunt zien hoe die staat ingesteld. maar eerlijk gezegd ken ik geen enkele taptempo delay met die functie. ..
Verder gewoon een heel veelzijdige, goed klinkende, makkelijk bruikbare delay, voor een redelijke prijs (geen 500 Euro zoals voor een strymon), dus ik ben fan!
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

delay

Bericht door anavrin »

Ik heb zelf de EHX PolyChorus waar ook een delay-effect op zit. Heerlijk warm analoog pedaal. Alleen niet instelbaar dmv een expression-pedaal.
Plaats reactie