Setup vragen (stereo looper & 2 amps).

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Setup vragen (stereo looper & 2 amps).

Bericht door Sjaan »

Vriendjes,

Pedalboard:
AfbeeldingAfbeelding

Basgitaar -> DT-10 -> MultiComp -> OC2 -> EHX BMS -> Sansamp *

*FX -> VP-JR -> JamMan linker input -> Amp 1 (bassman100)
*Parallel output -> Chorus -> LS2 -> JamMan rechter input -> Amp 2 (orange)

Amps:
Afbeelding

Vragen:

1) Kan ik ergens het verbruik van mijn pedalen opzoeken? JamMan heeft eigen voeding.
2) Lijkt deze opstelling jullie het meest logisch? Ik wil met 1 basgitaar 2 amps kunnen aansturen (elk apart inschakelbaar (bassman met VP-JR, orange met LS2)) en bepaalde dingen loopen.
3) wat is de 'beste' volgorde voor een OD, Reverb & Chorus pedaal?
4) Iemand een goedkope reverb? 2de hands?
5) gaat mijn signaal niet te zwak zijn? Heb ik een buffer nodig (in de boss pedalen zitten er zeker?).
6) ..
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

op vraag 3 : OD => chorus=> reverb :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Vraag 1: Current Draw Powerlist. Staan niet alle pedalen in, maar wel een heleboel. [laat de JamMan er nou net niet in staan, maar even zoeken op internet zie ik dat ie 9VAC 1300mA nodig heeft, dus een aparte adapter voor dit apparaat is wel het handigst denk ik, tenzij je naar een Burkey Flatliner Pro, Voodoolab Pedalpower AC of Ciocks AC rider gaat, die kunnen alle pedalen in een keer voeden.]

Vraag 4: Kijk eens of je de Boss RV-3 kan vinden; is fijn. Deze dus.

Vraag 5; Volgens mij zit er in die Korg wel een aardige buffer, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Anders kun je Rogier [bernard'uur] vragen een buffer voor je te maken?

Vraag 6: Zeker weten!
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

viersnaar schreef:Vraag 1: Current Draw Powerlist. Staan niet alle pedalen in, maar wel een heleboel. [laat de JamMan er nou net niet in staan, maar even zoeken op internet zie ik dat ie 9VAC 1300mA nodig heeft, dus een aparte adapter voor dit apparaat is wel het handigst denk ik, tenzij je naar een Burkey Flatliner Pro, Voodoolab Pedalpower AC of Ciocks AC rider gaat, die kunnen alle pedalen in een keer voeden.]
Cioks AC Rider gaat maar tot 800 mA op de AC uitgang en de Voodlab Pedalpower AC doet enkel AC spanning
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Aja... thanx voor de aanvulling. Je hebt uiteraard helemaal gelijk!
Jerry schreef:Cioks AC Rider gaat maar tot 800 mA op de AC uitgang en de Voodlab Pedalpower AC doet enkel AC spanning
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

viersnaar schreef:Aja... thanx voor de aanvulling. Je hebt uiteraard helemaal gelijk!
Jerry schreef:Cioks AC Rider gaat maar tot 800 mA op de AC uitgang en de Voodlab Pedalpower AC doet enkel AC spanning
Had me toevallig net verdiept in die powersupplies omdat ik met m'n stomme hoofd een EHX English Muff'n gekocht had die op bijna geen enkele powersupply kan ;)

Als ik destijds niets over het hoofd gezien heb dan heb je de Burkey Flatliner Pro nodig om met één powersupply af te kunnen, je kan natuurlijk ook een iets goedkopere nemen en voor de JamMan de originele voeding blijven gebruiken
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Die RV-3 staat mij zéér aan, alleen vind ik hem zelf nergens tegen een eerlijke prijs. Mss beter zoeken van mijn kant :)

Merci voor die website (heb er niet alles op gevonden maar toch een groot deel).

OC-2 Octave 4 mA
LS-2 Line Selector 25 mA (stated)
Digitech Multi Chorus 110 mA
MultiComp 15mA
Korg DT-10 pedal tuner 5 / 17 / 36 mA (off/on/tuning)

= max 190mA ?

Sansamp BDDI -> ?

Digitech Looper -> Aparte adapter omdat die 1300mA nodig heeft (zoals viersnaar al wist te vertellen).

Bij mijn EHX BMS staat het volgende:
IMPORTANT PLEASE READ: The Micro Synth will not work with the same power
adaptor that is daisy chained to other pedals in its signal chain. Please run the Micro
Synth off of its own power adapter.
9V Power Jack – Connect the plug from the supplied 9VDC AC Adapter to the 9V
power jack. Do not use a power supply that is daisy chained to other pedals in the
signal chain.
Nu, ik heb zelfs al opgetreden met die BMS in m'n keten (alles aangesloten op 1 one-spot). Heb ik toen 'geluk' gehad of is hun mededeling overdreven?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Sjaan schreef:Bij mijn EHX BMS staat het volgende:
IMPORTANT PLEASE READ: The Micro Synth will not work with the same power
adaptor that is daisy chained to other pedals in its signal chain. Please run the Micro
Synth off of its own power adapter.
9V Power Jack – Connect the plug from the supplied 9VDC AC Adapter to the 9V
power jack. Do not use a power supply that is daisy chained to other pedals in the
signal chain.
Nu, ik heb zelfs al opgetreden met die BMS in m'n keten (alles aangesloten op 1 one-spot). Heb ik toen 'geluk' gehad of is hun mededeling overdreven?
Heb het al eens eerder gehoord, maar ik had er zelf geen last van; had hem ook ergens aan mijn one-spot. Ging destijds prima als ik me goed herinner...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik heb er een gerepareerd die door was geslagen omdat als je ze allemaal aan 1 adapter hangt je de aarde een beetje laat hangen. Hierdoor kunnen bepaalde chips doorbranden.

Ik zou het niet aanraden!
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Bernardduur schreef:Ik heb er een gerepareerd die door was geslagen omdat als je ze allemaal aan 1 adapter hangt je de aarde een beetje laat hangen. Hierdoor kunnen bepaalde chips doorbranden.

Ik zou het niet aanraden!
Ik zal het in het achterhoofd houden. Morgen repeteren, wss morgen avond nieuwe vragen :)
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Iemand een idee hoe ik mijn basgeluid het beste kan splitsen (actief of passief?)? Ik wil 2 kanalen elk apart kunnen in of uitschakelen.
Ik heb een Boss LS-2 en een A/B switch van LEEM. Heb ook 3 volumepedalen (EB VP-JR, Vox v850 en Morley Pro Volume) dus in en uitschakelen kan mss via volumepedaal?

Edit: Deze mss: https://www.thomann.de/be/morley_aby.htm?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sjaan op 16 jun 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Wat wil je er mee doen? Meerdere amps of iets anders?
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Op dit moment komt mijn basgitaar (via andere pedalen) in m'n sansamp. De 'uitgang' gaat naar m'n EB JP-JR en zo naar de Bassman 100 (clean). De Parallel output gaat naar een LS-2 (die gewoon als aan/uit knop staat ingesteld) en zo naar m'n Orange (OD).

Dit moet beter kunnen :).

pluspunten aan huidige setup zijn:

- bassman 100 kan 'zachtjes' aangezet worden door volumepedaal.
- orange komt altijd hard in door aan/uit knop

Ik zoek dus iets waardoor ik mijn inkomend bas-signaal kan splitsen (op een degelijke manier) en zo naar de 2 amps kan sturen (met elk hun effecten in hun keten).

Edit: dus die Morley ABY zou bij mij enkel dienen om te 'splitsen', maw. 'A and B' zou bij mij altijd aanstaan.
Ik vraag me ook af of een passieve pedaal het signaal kan splitsen zonder verlies.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Een simpel A/B pedaal zou dan al voldoende zijn.......... goed te splitsen naar meerdere uitgangen.

Weet wel dat het altijd ten koste gaat van het signaal als er geen goede buffer voor staat.


Grote nadeel zal een deel ruis zijn; door iets naar 2 amps te splitsen zul je ground loops krijgen. Een geisoleerd A/B boxje (actief) zou dan een oplossing zijn maar daar kun je dan geen andere effecten achter hangen
Gebruikersavatar
Sjaan
Berichten: 589
Lid geworden op: 26 mar 2006, 15:03

Bericht door Sjaan »

Bernardduur schreef:Een simpel A/B pedaal zou dan al voldoende zijn.......... goed te splitsen naar meerdere uitgangen.

Weet wel dat het altijd ten koste gaat van het signaal als er geen goede buffer voor staat.


Grote nadeel zal een deel ruis zijn; door iets naar 2 amps te splitsen zul je ground loops krijgen. Een geisoleerd A/B boxje (actief) zou dan een oplossing zijn maar daar kun je dan geen andere effecten achter hangen
Ik doe het nu via m'n sansamp en heb volgens mij weinig last van ground loops. Kan je een voorbeeld geven van een actieve splitser? En waarom kunnen daar geen andere effecten achter?

Deze bv: https://www.thomann.de/nl/lehle_psplit.htm ?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sjaan op 16 jun 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie