boss syb3 of syb5?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Dat heeft echt te maken met slordig spelen...
Zowel de SYB5 als de BSY600 tracken prima en zijn spaarzaam bruikbaar....

Bijvoorbeeld, de synth op zaagtand en dan je versterker op een overdrive kanaal zetten en een intro spelen en dan met een expressiepedaal de pitch of sweep laten zakken dan wel moduleren.... Dan heb je een heel gaaf intro... Maar zoals gezegd... Wat doe je er mee met een gemiddelde band.

Wat ook tof is. Dat is als je een goede keyboardspeler hebt. Die een solo laten geven, en dan de gitarist (opzettelijk) van het podium af en dan de bas antwoord laten geven... Geeft een heel gaaf effect bij het publiek (iedereen stopt met praten en kijken allemaal naar het podium...)..

Maar het vergt veel van de band en is echt wel plannen....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Hm, weet ik niet hoor of het puur de tracking is. De synth patches in mijn zoom B3 doen precies hetzelfde, bij mijn EHX Bass micro synth heb ik het totaal niet.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De EHX trackt anders; die kun je niet vergelijken met een SYB bv.

Ik vond de tracking van deze pedalen altijd wel prima maar ja, je moet er wel netjes mee spelen en zo anders dan red je het niet. Dan gaat ie glitchen ja............ maar als je dat niet doet dan blijft de noot heel stabiel!

De verbeterde tracking van bv de Deep Impact merkte ik bv niet; zeker ook omdat de SYB als de DI erg close zijn vanbinnen!
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Gister nog ns met de band geprobeerd, mij is tie te extreem. hij gaat eruit, zie de koophoek.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Zo, ik heb weer zowel een SYB3 als een SYB5 tot mn beschikking. Mijn tekst van eerder staat nog steeds; de 3 is meer vetter (ouderwetser), de 5 meer modern. Zeker met een EXP pedaal kun je veel leuke dingen doen op de 5 / beetje een must!!!

Wat extra weetjes:
* SYB 3: mode 12
In de SYB 3 zit een test mode (mode 12) verwerkt waarmee je het pedaal kan testen; deze modus is wild en extreem en geeft een chaotisch resultaat op alles wat je erin plugt. Een soort lawine die niet meer stopt. Om in de test modus te komen:
- DC jack uitpluggen, de bas en de amp wel ingeplugd laten
- alle knoppen op 12 uur zetten (ook volume wordt hierdoor max = let op de volume van de amp!!
- de mode knop op 11 zetten
- DC jack inpluggen
De LED gaat kort even branden maar is daarna uit. De test modus start je door een noot te spelen. Je kan uit de test modus komen door het pedaal aan te drukken (kost even tijd om de test modus uit te zetten). De SYB5 heeft ook een testmodus maar die heb ik nog niet gevonden.

* SYB3 & 5: carrier sound
Ik merk dat ik de SYB3 vaak gebruik om de droge, synth toon te hebben. Hiermee heb je een mooie droge zaagtand golf en ook de octaver op het pedaal is ideaal te gebruiken. Met fuzz klinkt het dan weer zo vet dat ik het al meerdere malen samen met een fuzz in een doos hebt gebouwd.
- Alle knoppen op 0 behalve de FX volume knop, deze max
- Modus knop op de soort golf
Bij het spelen merk je dat de envelope er niet meer in zit en je dus alleen een kale, basic synth toon hebt. Het volume is helaas niet echt luid; een cleane boost of fuzz is wel een ideale oplossing.
Bij de 5 is dit ook uit te voeren (de SYB5 heeft fors meer volume) maar bij de 5 haal je nooit de envelope er helemaal uit maar beperk je hem tot iets minimaals.

* SYB3 & 5: feedback mod
De 3 en 5 zijn in staat om zelf tonen te genereren en dus te functioneren als een echte synth.
Je doet dit door uitgang 2 in te pluggen in de input. De SYB3 is niet in staat dit te alleen doen omdat de output van uitgang 2 niet volume genoeg heeft om een feedback loop te creëren. De SYB5 echter heeft meer dan voldoende volume om dit wel te doen. Wisselen van toon alleen met een instrument ingeplugd. Dit kun je bv doen met een 2-naar-1 kabel of met een actieve buffer / blender / splitter.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

leuk ! allemaal dingen die ik niet wist !! :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Inderdaad te gekke info.
Ik kan beamen dat de syb3 het vetste klinkt. Jammer dat ik er geen toepassingen voor kan vinden..
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie