Kleine effectgerelateerde vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

A-lex schreef:een booster helpt ook bij de tracking van lagere noten ( geeft waarschijnlijk ook wat compressie)
Yes! Een distortion vaak ook. Overdrives en fuzzen dan weer niet omdat de harmonieen die gemaakt worden equaal aanwezig zijn en dus de tracking juist verminderen
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik heb de LoMenzo en een Phathed dus dat zou ik eens kunnen proberen.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
KoenB
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 mei 2012, 19:50

Bericht door KoenB »

Hoihoi,

Vraagje: Ik heb een WMD Geiger Counter Civilian Issue gekocht. Nu vind ik dat het laag ontzettend wegvalt. Oplossing: Geiger Counter na mijn Micropog, ook een kabel uit de dry-out van de pog laten komen en beide signalen mixen met een splitter of line selector ofzo. Probleem: ik heb alleen nog ruimte voor een pedaal ter grootte van de wooly mammoth op mijn pedalboard.

Mijn vraag dus: Zijn er kleine pedalen die dit kunnen (van 2 signalen naar 1 gemengde)? Of zijn er kabels beschikbaar met 1 jack aan de ene kant en 2 aan de andere kant en werkt dit? Of kan ik misschien mijn Geiger Counter laten modden zodat hij altijd ook een dry signaal meegeeft?

Ik hoor graag jullie suggesties :D
Gebruikersavatar
HansK
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 jan 2012, 21:52

Bericht door HansK »

Wat je nodig hebt is een "Blender" of "Paralooper" .

Mvg. Hans
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Bericht door anavrin »

Effect-gerelateerd vraagje: heeft iemand ervaring met de webshop Guitarfx.eu ?

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Collega van mij, goeie gast.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik wil een volume pedaal ná mijn EHX Freeze, moet ik nu voor een exemplaar met hoge of lage impedantie gaan?

Ik geloof niet dat de Freeze 'true bypass' is (sowieso geen signaal als er geen stroom op het pedaal staat).
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Sorry Len. Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik heb er zelf 1;
Ik zou graag een wah pedaal willen. Kan ik gewoon een gitaar wah ding kopen of moet hij speciaal voor bas zijn?
face down in the dirt
Alban
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 feb 2015, 23:45

Bericht door Alban »

bobbelmans schreef:Sorry Len. Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik heb er zelf 1;
Ik zou graag een wah pedaal willen. Kan ik gewoon een gitaar wah ding kopen of moet hij speciaal voor bas zijn?
Een gitaar-wah werkt prima op bas, maar je zal over het algemeen echt weinig laag overhouden. De voicing van een bas-wah zorgt ervoor dat het geluid niet alle vetheid kwijt raakt. De beste bas-wah vond ik zelf de EBS Stanley Clarke. Wel prijzig helaas.
Fender CS '59 Precision - Sandberg Forty Eight - Vanderkley Aurora - Vanderkley 210MNT - Vanderkley 212MNT
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Dank je.
Ik zag een Ibanez w10v2 voorbij komen. Is ook voor bas.....
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De W10 (ook de v2) heeft een beperkt filter dat je omlaag kan schakelen waardoor het meer 'bassig' wordt, maar een echte BasWah kan ik er niet van maken :)

Een wah geeft voornamelijk een laag-cut vanwege het feit dat het een mid filter is. Hierdoor zit er een EQ boost in het midden (de specifieke frequentie) en cut het al de andere frequenties eromheen. Al je laag wordt hierdoor weggehaald. Ideaal voor een nadruk maar dus niet werkzaam om nog je laag te behouden.

Bij veel bas wah's wordt het effect gecombineerd met een cleane (laag) blend of wordt het wah filter verandert in een low pass filter. Totaal ander doel, beetje identiek geluid :)
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

En deze?

https://m.thomann.de/nl/electro_harmoni ... f=mrp_or_0#" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt me zo nadelig dat het voetpedaal niet in een behuizing zit.
Als er dus perongeluk een kabel oid onder ligt (of een gladde vloer ofzo) dan zou hij in mijn ogen dus niet werken.....
face down in the dirt
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Niet aan beginnen. Heb deze ook gehad, en daar werd ik niet bijzonder blij van.
Als je echt een goede wah wil hebben voor de bas, zou ik je toch de EBS Stanley Clarke aanraden.
[zo'n witte dunlop is nog enigszins te pruimen, als je er geen geld aan uit wil geven]
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Thanks Bart.
face down in the dirt
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Bericht door Yorin »

Ik heb onlangs een Diamond Bass Compressor gekocht van een mede lid. Alleen zonder adapter :(.

Als ik het goed begrijp heb ik een 18 volt adapter nodig die "center positive". Kan iemand mij uitleggen wat dit precies betekend?
Ik vind eigenlijk alleen maar center negatives. Ik heb weliswaar een verloopstukje van de persoon erbij gekregen maar het zal vast een stuk eleganter zijn als ik een direct verbinding heb.

Iemand enig idee wat voor adaptertje ik moet kopen?
Plaats reactie