Kleine effectgerelateerde vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Madame Clapotis »

BassKees schreef:Boss LS-2.
Dat dacht ik :) Nog alternatieven?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassKees »

Duurdere alternatieven zijn er zeker. De Radial Bassbone bijvoorbeeld. Of de Lehle RMI Basswitch.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door dr. Bassvibes »

Wat doet een Ernie Ball volumepedaal tweedehands qua prijs? Niet de JR, maar het standaard grote, mono exemplaar. Kost nieuw bij Bax maar liefst €200, zie er momenteel geen tweedehands te koop staan...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassAgent »

Ik heb die grote voor 110 weten te verkopen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik heb er net iets minder voor gekregen, prijs waar zowel ik als de koper tevreden mee zijn. :)

Het verbaasde me dat ik er tweedehands geen enkele tegenkwam!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassAgent »

JoostT schreef:
BassAgent schreef:Ik heb van een maat van mij een Dunlop JH-1 (zo'n Jimi Hendrix wah) gekregen. Gaaf ding, maar ik vroeg me af of het ingewikkeld is om het ding beter geschikt te maken voor bas. Weet iemand dat?
Het schijnt wel mee te vallen volgens mijn plaatselijke gitaarwinkel, die mod die dingen regelmatig. Het zou gaan om de waarde van één of twee componenten te vervangen...
Cool. Nu nog iemand vinden in de buurt van Amsterdam die dat kan :mrgreen: Anyone?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

mmmm..heb gisteren mijn pedalboard weer eens omgegooid. Ik gebruik niet zo veel maar kwam op de nano+ wat ruimte te kort. Nu overgestapt naar een t-rex minor.... heel tof plankje. Grote voordeel is dat mijn voeding weer onder de plank kan en ik dus twee pedalen extra kan meenemen.

De volgorde is korg pb tuner - (hier komt een compressor) - de tech21 vt-2 bass - mxr 10 bands eq - pro audio sourge manta... Genoeg voor mij. Nu heb ik (om nog wat meer ruimte te winnen) mijn cordial patchkabels vervangen voor die kleine platte van ebs... Ziet er goed uit, maar ik heb het idee dat er wat meer ruis op de keten zit... iemand ervaring met de kabeltjes van ebs? Of de goude tip qua merk patchkabeltjes, ik heb er niet heel veel nodig en investeer graag in kwaliteit...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Hier al een hele poos gebruiker van EBS patchkabeltjes. Extra ruis heb ik nooit kunnen ontdekken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Madame Clapotis »

Ik gebruik ook de platte EBS kabeltjes. Voldoet voor mij zeker op dit moment.

In het zelfde rijtje van platte patchkabels; warwick/rockboard compact cables. Met vergelijking met de 4x duurdere George L's:

GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Bart met de Bass »

Geen ervaring hier met de EBS kabeltjes, maar ik gebruik zelf gesoldeerde kabels met pancake plugs. ben ik erg tevreden over, maar kost wel eenmalig ff wat werk om alle kabels (correct) te solderen.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door MagicOnion »

Ik heb ook zelfgesoldeerde patchkabeltjes.
Deze "pancake" jacks van Hicon: https://www.thomann.de/gb/hicon_flunderk ... winkel.htm
In combinatie met Van Damme (instrument) kabel die ik bij Lord Riffenstein bestel: https://www.lordriffenstein.com/?page_id=863

Alle kabels op mijn pedalboard zijn op maat en geen last van ruis of iets anders. Zeer tevreden mee. :)

En zoveel moeite kost het zelf solderen van kabels nu ook weer niet. Per plug moet je maar twee kleine dingetjes vastsolderen.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

....Misschien lig het ook meer aan het oude combo'tje dat ik nu gebruik, als ik weer de beschikking heb over mijn eigen top ga ik het oordeel vellen.... maar bij de dikke pluggen cordials had ik er igg bij dit oude setjes ook geen last.... blijft altijd lastig pedalboardwiskunde :facepalm:
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Madame Clapotis »

:D
MagicOnion schreef:Ik heb ook zelfgesoldeerde patchkabeltjes.
Deze "pancake" jacks van Hicon: https://www.thomann.de/gb/hicon_flunderk ... winkel.htm
In combinatie met Van Damme (instrument) kabel die ik bij Lord Riffenstein bestel: https://www.lordriffenstein.com/?page_id=863

Alle kabels op mijn pedalboard zijn op maat en geen last van ruis of iets anders. Zeer tevreden mee. :)

En zoveel moeite kost het zelf solderen van kabels nu ook weer niet. Per plug moet je maar twee kleine dingetjes vastsolderen.
Die pancakes zijn echt wel hét als het op compactheid aankomt he. En toch, ik heb altijd een soort 'boeren'-wantrouwen tegenover die 'naakte' stukken van die jacks :D
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door A-lex »

ik ben fan van EBS maar ooit zie ik me nog wel een keer alles op lengte maken (maar daarvoor moet ik eerst stoppen met constant pedalen te wisselen natuurlijk :mrgreen: )
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

daar heb je het weer... volgorde:
- wat vinden jullie, 2 vragen met wat achterliggende vragen

1) pro audio soure (2) manta (filter/synth), voor of achter de compressor? (dus direct achter de tuner)
2) mxr 10 bands eq voor of achter de tech21 vt? (wie sluit af? en is de tech21 meer een overdrive,distortion of toch een preamp). En sluit een preamp standaard af?

wat klinkt het beste, dat begrijp ik! Maar ben toch benieuwd wat jullie als experts er van vinden...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Plaats reactie