Kleine effectgerelateerde vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Sjtevel 1984 »

1)Ik zou je compressor uit zetten als je de manta gebruikt. De compressor het liefst zover mogelijk voor aan.
2)De eq sowieso voor de vt. Als je hem als preamp wilt gebruiken zet je hem achteraan. Of je hek als preamp of als od gebruikt hangt van jezelf af. Hij is goed in allebei. :wink:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door MagicOnion »

Madame Clapotis schreef:Die pancakes zijn echt wel hét als het op compactheid aankomt he. En toch, ik heb altijd een soort 'boeren'-wantrouwen tegenover die 'naakte' stukken van die jacks :D
Die Hicons zien er wat steviger uit, vind ik, maar zijn die EBS-kabeltjes niet wat smaller? Ze steken misschien even ver uit de pedaal als ze zijn ingeplugd, maar als je vergelijkt zijn de Hicons wel een stuk breder (vergelijk maar eens hoe breed het einde van de jack/"hetgeen dat uit de pedaal komt wanneer ingeplugd" is in verhouding tot hetgeen dat in de pedaal steekt). Dat kan bij sommige pedalen misschien wel eens een probleempje geven, hoewel die kans wel erg klein is.

Bij mijn EQD The Depths past het juist, hieronder een foto van de 2 jacks en stroomtoevoer die elkaar net niet aanraken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassAgent »

Nog een vraagje. Ik vind mijn Showcase pedalenbord nu op zich prima, maar ook een beetje onhandig en slordig. Zitten vaak kabels in de knoop enzo. Ik wil dus eigenlijk een Pedaltrain ofzo een kopen, maar er is zo knetterveel... Palmer, Pedaltrain, Temple...

Keten zou moeten worden:
Dunlop volumepedaal --> T-Rex Twin Boost --> Dunlop JH-1 --> Korg DT-10 --> Boss OC-2 --> Boss SD-1 --> Bassscreamer --> EHX Memory Boy --> BBE Opto Stomp.
Tenzij iemand een beter idee heeft

Waar zou 't in passen?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Op https://pedalboardplanner.com kan je elke pedaltrain met pedalen vullen. Dit is een novo 24:
Bijlagen
image.png
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door viersnaar »

Geeft vertekend beeld die planner....
Ik krijg in praktijk één heel pedaal minder op mijn bord dan eerst uitgewerkt in de planner.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Serieus? Bij mij komt hij altijd goed uit.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door MagicOnion »

Persoonlijk zou ik de pedalen in een andere volgorde zetten, maar dat is dan hoe ik ze zou gebruiken.
Een wahwah-pedaal klinkt helemaal anders als je hem voor of na een overdrive zet.
Een compressor aan het einde van je keten zorgt voor een totaal ander geluid dan wanneer je die aan het begin zet.
De OC-2 zou ik wel zo veel mogelijk aan het begin zetten om een goede tracking te hebben. Ik zou er ook geen drives vóór zetten, dat heb ik destijds ook geprobeerd en dat vond ik ruk. :lol:
Ook als je drives/distortions/fuzzen stackt, kunnen ze anders klinken als je ze in een andere volgorde zet. Meestal staan die in stijgende lijn van gain.
Allemaal dingetjes die je eigenlijk eens zou moeten proberen om je klank wat beter uit te zoeken.

De pedalboardplanner is wel een goede site. Hou er wel rekening mee dat je nog ruimte in het hoofd moet houden voor pluggen en dergelijke. Maar als je dat doet, kom je er wel!

De vorige keren dat ik mijn pedalboard aan het herinrichten was, gebruikte ik ook eerst de pedalboardplanner. Nooit problemen gehad dat ik plaats te kort kwam. En ik heb een aantal keren echt wel een supervol pedalboard gehad. :)

Ohja, Hidde, al je pedalen passen ook perfect op een CLASSIC2 van Pedaltrain, die is nog een slagje kleiner dan de NOVO24. (Ik heb zelf op dit moment een CLASSIC2, en dat is net geen vliegdekschip)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassAgent »

Top guys, thanks!

@ToverUi: Die volgorde werkt voor mij goed hoor. Die SD-1 en Bassscreamer staan nooit tegelijk aan, de SD-1 gebruik ik alleen voor gitaar namelijk :) OC-2 staat idd aan het begin, direct na de Twin Boost en dan trackt-ie uitstekend heb ik gisteren gemerkt. Wat een apparaat :worship: Compressor heb ik bewust helemaal aan het einde gezet om de pieken in bv. de feedbackende delay en de drive eruit te halen, staat al eeeeeeuwen op die plek :mrgreen: Maar ik kan wel eens experimenteren met de plek van die OC-2 bijvoorbeeld. Ik ga eens kijken naar een Classic2. Is dat dezelfde als een "gewone" 2? Want dan kan ik ook tweedehands kijken :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door MagicOnion »

Wat voor de een niet werkt, kan voor een ander wel werken. Duidelijk! :thumbsup:

De Classic2 is inderdaad een "gewone" 2. De classics zijn nieuwe versies. Ze verschillen wel op een aantal kleine puntjes hoor.
De voorkant is wat anders, de tas heeft bij de nieuwe Classic geen vak meer vooraan, en de Classic heeft, meen ik ergens gelezen te hebben, een ietsiepietsie grotere helling.

Nieuwe: https://www.pedaltrain.com/classic-2/
Oude: https://www.pedaltrain.com/pedaltrain-2/
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

ik zou ook hier eens naar kijken

https://www.t-rex-effects.com/tonetrunk/

Persoonlijk ben ik er weg van, heb laatst mijn nano vervangen voor een minor :cheer:
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

.... deze dus, is maar een stukje langer dan de nano+... grote voordeel is dat hier wel een voeding onder kan.. dus effectief ruimte voor 2 pedalen meer (voorheen zat ook mijn voeding bovenop het pedalboard)...

Met dank aan Sjetvel voor het meedenken over de volgorde :D
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

.... maar ik ben dan ook geen groot gebruiker... de basis en de Manta voor de fun en de dolle 10 minuutjes.... :mrgreen:
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door RaySting »

... misschien op termijn de eq er af... de vt 1 plaatsje naar rechts en de tone hammer er achter...misschien.... heel misschien...misschien al best snel :facepalm:
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door rensbass »

Wat mag een ibanez bs10 bass stack overdrive kosten?

https://www.tonehome.de/ibanez-effects/p ... ass-stack/

K heb er 1 liggen en wil m verkopen. Ze zijn best zeldzaam, dus moeilijk om er een prijs op te prikken.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door tjoepatjoep »

Voor mijn 18V center positive Diamond compressor heb ik een aparte voeding nodig. Nou heb ik een Voodoo Labs Pedal Power met nog twee uitgangen.

Ik kan twee uitgangen van 9V koppelen middels dit apparaatje of ik kan kiezen voor deze optie, maar daar heb ik geen ervaringen over.

Verder moet ik er dan een polariteitswisselaar aan hangen.

Iemand ervaring met dit soort dingen? Ik wil liever geen aparte adapter erbij.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie