Kleine effectgerelateerde vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Is er misschien een line selector van een ander merk? Ik heb het niet zo op boss b pedaaltjes. Trouwens vind ik de prijs van de ls-2 wat aan de hoge kant.... :|
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

In ieder geval 2:

https://www.loop-master.com/product_info ... cts_id=240" onclick="window.open(this.href);return false; (goedkoper)
https://www.tonebone.com/tbone-loopbone.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (duurder)

Maar er is niks mis met een LS-2 hoor, heb je een speciale reden om Boss pedalen (en specifiek deze) te mijden?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nee eigenlijk niet, vergelijk het maar met de Fender vs Gibson discussie.


Trouwens Rogier, kan jij misschien niet zoiets maken? Alles beter dan een boss pedaaltje op m'n board :facepalm:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Sure; mail me maar effe!
Gebruikersavatar
disintegration
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 nov 2007, 19:47

Bericht door disintegration »

Ik kocht enkele dagen geleden een Boss RV-3 reverb 2dehands (erg toffe reverb trouwens voor wie de desolate postrock sferen wil verkennen). Nu valt me op dat het stroomledje altijd licht geeft, of ie nu aanstaat of niet. Wanneer hij ingeschakeld staat brandt het ledje wel opmerkelijk feller, maar blijft toch bizar natuurlijk. :?

Heb al een hoop Boss pedalen zien komen en gaan, maar eerste keer dat ik een Boss met dergelijk probleem onder mijn voeten heb. Iemand een soortgelijke ervaring gehad?
all the nothing you want
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yep, ik, was toen een kapotte zener diode

Is hij misschien ooit gemod? Sommige mensen willen wel eens de LED wat feller laten branden waardoor hij te fel brand als hij uitstaat :)
Gebruikersavatar
disintegration
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 nov 2007, 19:47

Bericht door disintegration »

Dat zou wel eens goed kunnen eigenlijk, want het ledje brandt ook veel harder dan bij mijn andere Bossjes. De koper van wie ik hem kocht (die gebruikte hem enkel met batterij en had er nooit iets van gemerkt) had hem destijds ook al tweedehands van iemand overgenomen, dus goed mogelijk dat de eerste eigenaar er heeft aan zitten morrelen.
all the nothing you want
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Zou dan zomaar kunnen. Moet je em effe openmaken en kijken of de LED weerstand verlaagd is (of de zener gewoon weg is).
Gebruikersavatar
Marsz
Berichten: 282
Lid geworden op: 03 jan 2009, 14:08

Bericht door Marsz »

Als je een Chorus een Flanger en een Phaser achter elkaar zou zetten, in welke volgorde zou je deze dan zetten?
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

(open deur alert)

De volgorde waarin jij ze lekker vindt klinken...

Nee, maar serieus, het zijn alledrie modulatie-effecten dus gewoon testen wat je lekker vindt klinken. Zelfde verhaal als met de volgorde van 3 distortion-pedalen, of 3 andere effecten binnen één categorie.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Bij mij zou het niet uitmaken; ik zou toch maar één tegelijk gebruiken.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Net een Boss DS-2 binnengekregen, nu valt me op dat mijn combo opeens veel minder volume heeft als ik de DS-2 er tussen zet (als hij uit staat dus). Kan dit kloppen ?

Of zou hij eerst warm moeten worden, de pakjesbezorger had hem namelijk in de garage gezet, en hij is nou nog niet op kamertemperatuur... :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

zit er geen volumeknop meer op die DS-2 ? :mrgreen:
gewoon gelijk afstellen zou moeten lukken normaal
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Nog eens een volgorde gerelateerde vraag: Na onderzoek op het BGF zou ik zeggen dat normaliter dit de volgorde van mijn pedalen zou moeten zijn:

Boss CS-3 Compressor/Sustainer - Boss DS-2 Distortion - Boss MT-2 Distortion - Boss SYB-3 Bass Synth.

Heb ik het nu zo goed begrepen ?

Als ik niet op Ebay bedrogen ben, komt er ook nog een Chorus bij, die zou dan aan het eind moeten ?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

ik zou zeggen compressor - synth - distortion
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Plaats reactie