Kleine effectgerelateerde vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Yorin schreef:Ik heb onlangs een Diamond Bass Compressor gekocht van een mede lid. Alleen zonder adapter :(.

Als ik het goed begrijp heb ik een 18 volt adapter nodig die "center positive". Kan iemand mij uitleggen wat dit precies betekend?
Ik vind eigenlijk alleen maar center negatives. Ik heb weliswaar een verloopstukje van de persoon erbij gekregen maar het zal vast een stuk eleganter zijn als ik een direct verbinding heb.

Iemand enig idee wat voor adaptertje ik moet kopen?
De adapter geeft een gelijkspanning af (DC), waardoor je dus een + en een - pool hebt. Die kunnen zo verdeeld worden dat de - aan de buitenkant of aan de binnenkant van de plug zit. Center Negative betekent dus dat de binnenkant van de plug, de - is :)

Center positive is dus het tegenovergestelde; de + zit hier in het midden. Zo'n verloopje (mits stevig) is prima hoor. Wil je echt een aparte adapter kopen, dan wil je dat dit tekentje er op staat:

Afbeelding
De plus in het midden dus!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Yorin
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2015, 22:07

Bericht door Yorin »

Rieno schreef:
Yorin schreef:Ik heb onlangs een Diamond Bass Compressor gekocht van een mede lid. Alleen zonder adapter :(.

Als ik het goed begrijp heb ik een 18 volt adapter nodig die "center positive". Kan iemand mij uitleggen wat dit precies betekend?
Ik vind eigenlijk alleen maar center negatives. Ik heb weliswaar een verloopstukje van de persoon erbij gekregen maar het zal vast een stuk eleganter zijn als ik een direct verbinding heb.

Iemand enig idee wat voor adaptertje ik moet kopen?
De adapter geeft een gelijkspanning af (DC), waardoor je dus een + en een - pool hebt. Die kunnen zo verdeeld worden dat de - aan de buitenkant of aan de binnenkant van de plug zit. Center Negative betekent dus dat de binnenkant van de plug, de - is :)

Center positive is dus het tegenovergestelde; de + zit hier in het midden. Zo'n verloopje (mits stevig) is prima hoor. Wil je echt een aparte adapter kopen, dan wil je dat dit tekentje er op staat:

Afbeelding
De plus in het midden dus!
Zeer bedankt voor de snelle en uitstekende reactie! Het werd mij aangeraden om de Dunlop ECB-004 te kopen. Überhaupt een van de weinige 18v adapters die ik kon vinden... Helaas wel center negative maar ik heb een verloopstukje wat het doet volgens mij. Verder heeft die meer dan genoeg mA en is dus wijd inzetbaar voor eventuele andere pedals. (Toch?).

Ik heb nog niet een 18v center positive gevonden in Nederland voor een redelijke prijs... Staat er helaas ook niet altijd bij en is dus lastig te vinden.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dat is een prima adapter :) Het is wel belangrijk dat het verloopje dat je wilt gebruiken echt doet wat ie moet doen...polariteit verkeerd hebben (+ en - dus) kan een pedaal slopen. Een te leveren stroom van 1A is meer dan genoeg om een aantal pedalen mee te voeden, al moeten die dan ook 18V zijn. De meeste zijn toch 9V.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Wie heeft een pedaal om tussen 2 bassen te schakelen en welke is dat dan? Ik ben op zoek naar eentje, maar ik weet niet goed naar wat ik moet uitkijken...
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Afbeelding
Ik heb een Epiphone A-B Box, via dit forum overgenomen. Je kan er ook volume/uitgangs-verschillen tussen bassen mee afstellen.
Of 'm als een soort voorversterker gebruiken. Simpel in gebruik. 1 van de 2 kanalen staat aan, een druk op de knop activeert het andere.
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ik lees her en der dat hij overstuur veroorzaakt? Heb jij daar ook last van?
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Ik lees goede commentaren over de Fender ABYpedaal. Iemand ervaring hiermee?

https://www.gear4music.com/Guitar-and-Ba ... o-ABY/12LP

of

https://www.thomann.de/be/fender_aby_footswitch.htm
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Blackadder schreef:Ik lees her en der dat hij overstuur veroorzaakt? Heb jij daar ook last van?
Als je de potmeters op 12 uur laat staan stuurt hij niet over en geeft het signaal netjes door.
Bij versterking in het kanaal draaien, kan hij afhankelijk van je uitgangssignaal, gaan oversturen, dan werkt het als een voorversterker,
waarmee je een soort overdrive kan creëren.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ik heb sinds kort een Tech 21 Bass RBI. Achteraan bij output heb ik Sansamp en Uneffected.
Bij de manual staat het volgende als uitleg ivm de Uneffected output:

1/4” Uneffected Output
Buffered output without processing. Sends a direct bass signal to another channel on
your amp, pre-amp, or effects chain, or it can be utilized as a tuner output.

Kan iemand mij eens degelijk uitleggen wat er daar nu bedoeld wordt ? Ik snap het precies echt niet. :facepalm:

Verder zoek ik ook een manier om mijn SVT7 Pro puur als power amp te gebruiken en de EQ sectie volledig over te laten aan mijn Tech21.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat betekend dat het signaal direct door het pedaal gaat (al gaat deze door een buffer) de sansamp zal dan niks met je geluid doen, ook al staat hij aan.
Gewoon een 'clean out' dus.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Sjtevel 1984 schreef:Dat betekend dat het signaal direct door het pedaal gaat (al gaat deze door een buffer) de sansamp zal dan niks met je geluid doen, ook al staat hij aan.
Gewoon een 'clean out' dus.
Ah ok, bedankt. Das al een pak duidelijker !
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

BlazingRiCO schreef:Verder zoek ik ook een manier om mijn SVT7 Pro puur als power amp te gebruiken en de EQ sectie volledig over te laten aan mijn Tech21.
Sansamp output -> SVT7pro "power amp in"

Klaar.
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

tieleman schreef:
BlazingRiCO schreef:Verder zoek ik ook een manier om mijn SVT7 Pro puur als power amp te gebruiken en de EQ sectie volledig over te laten aan mijn Tech21.
Sansamp output -> SVT7pro "power amp in"

Klaar.
Ga het eens proberen want heb al van alles gehoord ondertussen :lol:

EDIT: dat is het idd gewoon. Alleen wel een tamelijke brom nu maar goed, ik heb weer wat bij geleerd.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Joreeeen »

Heeft er iemand de Sansamp Bass Driver al eens getest/vergeleken naast een Darkglass B7K?
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Bernardduur »

Sure!

Totaal verschillende pedalen!
Plaats reactie