Kleine effectgerelateerde vragen

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Joreeeen »

Ik ben wel tevreden van mijn Sansamp, is het de moeite om ze alle twee te hebben? Binnenkort maar eens gaan testen dan ;)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Bernardduur »

De moeite kan ik niet zeggen; jij bent de speler, ik maar iemand met een mening.

De Darkglass heeft een sepcifiek geluid dat alleen maar uit de Darkglass gehaald kan worden. Of dit zo compleet anders is dan je Sansamp kan ik niet voor je bepalen. Testen is dan de enige optie!
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Joreeeen »

Binnekort ga ik nog eens naar Duitsland om te testen. Ik zou wel wachten op de Ultra versie :) Ik denk ook niet dat ik meteen mijn Sansamp zou wegdoen, ik gebruik hem er te graag voor, en het is mijn mainsound, maar dit lijkt me wel een mooie toevoeging :)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Blackadder schreef:Ik lees goede commentaren over de Fender ABYpedaal. Iemand ervaring hiermee?
Prima dingetje. Werkt goed. Van de aardlus heb ik geen last [ik gebruik hem niet als versterker-keuze, maar om 2 instrumenten te switchen]
Wel grappig dat het dingetje, incl. verpakking wel erg 'mooer' lijkt. Ik heb al een paar Mooer pedaaltjes gehad, en die hadden éxact dezelfde verpakking/ materialen, tot en met het formaat en lettertype op de gebruiksaanwijzing...
Ik heb sterk het vermoeden dat dit intern exact hetzelfde is als de Mooer ABY, alleen dan zónder het extra knopje.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door anavrin »

Ik heb GAS voor een Royal Blood achtige setup, maar wil er niet al te veel geld aan uitgeven. Dwz ik wil geen pedalen kopen die nadien nutteloos blijken.

Ik heb in diverse Youtube-filmpjes gezien dat er in het "gitaar-pad" vaak een Harmonist-pedaal wordt geplaatst om de 2e gitaartoon te maken, waardoor je een soort van Power-chord-geluid zou krijgen uit je enkele bas-snaar. In het gitaarpad zie ik ook altijd een Octaver-pedaal voorbij komen om de toon 1 octaaf hoger te krijgen.

Nou had ik gezien dat bij de EHX POG2 er standaard al een optie is om je aangeslagen toon +1 en +2 octaven omhoog te krijgen.

Qua prijs maakt het uiteindelijk niet zo veel uit aangezien de POG2 ongeveer 350 euro kost en de POG rond de 200 en de Boss rond 150 euro (allemaal nieuwprijs om het eerlijk te vergelijken).

De opties dus:
Basgitaar > EHX SwitchBlade+ > EHX MicroPOG > Boss Harmonist > gitaar-amp
Basgitaar > EHX SwitchBlade+ > EHX POG2 > gitaar-amp

Voor het bas-geluid gaat het signaal van de EHX Switchblade+ rechtstreeks in mijn bas-amp.

Klopt het dat ik dan met 1x een POG2 hetzelfde effect kan krijgen (het Power-chord-effect) als met een Micro-POG icm een Boss Harmonist?
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door A-lex »

nee pog doet enkel oktaven, samen met een harmonist ga je betere resultaten krijgen!!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door JoostT »

Je zou ook naar een bass whamy kunnen kijken (gebruik ik bij een Royal blood achtige toepassing). Overigens speel ik meestal zelf akkoordjes ipv dat af te laten hangen van een effect :facepalm:
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door anavrin »

Ipv een Pog begin ik steeds meer te neigen naar een EHX Pitch Fork.
Qua sound nagenoeg hetzelfde, maar qua pitchshifting net wat meer mogelijkheden, vooral icm een expression pedal. Die orgel-geluiden van de Pog2 ga ik toch niet gebruiken en dit pedaal is wellicht ook wel leuk icm mijn gitaren. Ook zou de Pitch Fork harmonising hebben in de dual-modus, dus een beetje van de Pog en een beetje van de Boss Harmoniser.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door anavrin »

Klein vraagje: ik heb al een daisy-chain liggen met 1 x female en 5 x male plugjes eraan. Normaal gaat die female aan een adapter en de rest in de pedalen. Kan ik ook een male in de power-uitgang van bijv. een Korg Pitchblack steken en dan de rest naar de pedalen (en de female dus niet gebruiken)?

Qua mA moet het kunnen want de Korg geeft max uit 200mA en de Pitch Fork gebruikt maar 30mA en de SwitchBlade+ nagenoeg niks (is alleen voor 2 led's)

Ik heb de voeding-sticky al bekeken en ik denk dat het zou kunnen, maar better safe than sorry.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door A-lex »

dat zou moeten werken !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1213
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door anavrin »

Het werkt inderdaad :yes:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassAgent »

Ik heb van een maat van mij een Dunlop JH-1 (zo'n Jimi Hendrix wah) gekregen. Gaaf ding, maar ik vroeg me af of het ingewikkeld is om het ding beter geschikt te maken voor bas. Weet iemand dat?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door JoostT »

BassAgent schreef:Ik heb van een maat van mij een Dunlop JH-1 (zo'n Jimi Hendrix wah) gekregen. Gaaf ding, maar ik vroeg me af of het ingewikkeld is om het ding beter geschikt te maken voor bas. Weet iemand dat?
Het schijnt wel mee te vallen volgens mijn plaatselijke gitaarwinkel, die mod die dingen regelmatig. Het zou gaan om de waarde van één of twee componenten te vervangen...
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door Madame Clapotis »

Heeft iemand ideeën voor een AB switch met level control of dB-pad? Om te schakelen tussen twee instrumenten met verschillende output, om ze toch aan een gelijk volume door de effect chain te sturen?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Kleine effectgerelateerde vragen

Bericht door BassKees »

Boss LS-2.
Plaats reactie