Joyo pedals

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Goed, ik was eigenlijk gevallen op een Vintage Overdrive (die groene met gele knopjes) waar ik veel goeds over lees maar de enkele tone knop daarop leek me wat te beperkt (voor mijn smaak). Zodoende ben ik heel blij dat ik de drive nog kan finetunen met de EQ op die truetone pedalen, daardoor wordt het qua klank voor mij ook een wat veelzijdiger pedaal. Op het doosje staat dat 'ie een Fender 57' Deluxe versterker moet emuleren, daar kan ik je helaas weinig over vertellen. Maar er staan best wat filmpjes op youtube om te horen of het een beetje klinkt ;).
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5555
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Maar daar staat toch harley benton op?
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Artec, Joyo, Harley Benton.... volgens mij zijn het gewoon OEM pedaaltjes. Kleuren, vorm en graphics komen onderling nagenoeg allemaal overheen dus kan me niet voorstellen dat ze binnenin veel verschillen.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Barnhard
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21:44

Bericht door Barnhard »

Er was wel een hele hoop gezeik met dat Freekish Blues bedrijf en Joyo een paar maanden terug. Bestaan die gasten nog?
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Barnhard schreef:Er was wel een hele hoop gezeik met dat Freekish Blues bedrijf en Joyo een paar maanden terug. Bestaan die gasten nog?
Was dat die gast die Joyo pedalen kocht, ze overschilderde, nieuwe knoppen erop zette, de print besmeurde en ze dan weer verkocht als dure eigen design boutique pedalen???
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Yep!

De nieuwe hebben een aantal onderdelen gemod zodat het toch weer 'anders' was......
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Haha zo kan ik het ook... Ander input condensatortje erin (gok ik) en cashen maar;)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

2 condensatoren en 1 weerstand :)

op hun website hebben ze twee PCB's naast elkaar gelegd om het verschil aan te tonen............ maar je ziet dat de ene een eerste lichting Joyo is (nog geen merkje op de PCB, etc) en de andere een latere lichting (met merkje)
Gebruikersavatar
((MARK))
Berichten: 352
Lid geworden op: 02 jan 2011, 13:51

Bericht door ((MARK)) »

Hahaha echt waar hé... Ongeloofelijk.

Grappig is wel (en dat siert Joyo wel weer) is dat ze goede recensies kregen :wink:

Het is toch gewoon een Fulltone OCD clone??? Maar dan met cheap ass componenten...
Sabbracadabra
Berichten: 609
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

bbbbuuump

Ik heb net deze besteld: https://www.joyoaudio.com/en/product/show_112.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben heel benieuwd. Hij werd niet als Harley Benton verkocht dus dan maar op een andere manier!
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7422
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Cool! Ben benieuwd.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie