Rack tuner

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Black Cloud Halo
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2004, 12:14

Boss TU 2

Bericht door Black Cloud Halo »

Zo'n Boos TU 2 is idd superhandig. Ik heb er al een paar jaar een, en op een gegeven moment heb ik ook een Korg Rack tuner in gebruik gehad, maar die Boss is veel sneller, preciezer en directer.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Ik heb een Boss TU6 gewoon zo'n doosje....
Is het eigenlijk niet ontzettend zonde om zo'n dure racktuner te kopen?
Als je je bas in een koffer bewaard dan ontstemt hij zowiezo al erg weinig.
Laatst gewijzigd door Marcello op 21 mei 2004, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Best wel, eigenlijk.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Die BOSS tuner kun je toch ook gebruiken om je andere pedalen te voeden? Dus die TU-2 aansluiten met adapter en dan vanaf daar met een verloopstekkertje je andere pedalen voeden? Misschien is dat dan wel een uitkomst voor mij, want ik heb nu 2 pedaaltjes en een los stemgeval waarbij ik niet kan muten.
joutshoven
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2004, 16:07

Bericht door joutshoven »

Misschien een beetje late reactie, maar ik ben nieuw bij het forum. Ik heb mijn DTR2 (simpelere versie) op mijn vorige versterker (zonder tune-out) altijd via send-return gehad. Werkte zonder problemen.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.
djonker
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2004, 15:02

BOSS TU-12 in rack

Bericht door djonker »

met het betere knip en plakwerk kun je ook erg goed een gewoon stemapparaatje in je rack in bouwen. Ik heb al jaaaaaren een BOSS TU-12 voor bas, kost 89 euro en met klitteband op een 19inch rack plaat geplakt. via een splitter gaat het geluid van de preamp naar de eindtrap en het stemkastje. Werkt perfect.

zie bij spullen Dennis:
https://home.planet.nl/~dennis.jonker/go ... ratuur.htm

Heb ook een DTR overwogen maar 189 euro om de stemmen is wel erg prijzig... Hoewel, het stemlampje gaat mooi van links naar rechts en naar het midden tot het een groen lampje wordt en je gestemd bent....
Funk up your life! Makes it juicy and more fun!
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

korg DT 10, 89E bij de feedback, werkt net zo goed als de boss stomp tuner, en ziet er veel stoerder uit en is makkelijker te bedienen imo :) EN goedkoper :)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

joutshoven schreef:Misschien een beetje late reactie, maar ik ben nieuw bij het forum. Ik heb mijn DTR2 (simpelere versie) op mijn vorige versterker (zonder tune-out) altijd via send-return gehad. Werkte zonder problemen.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.
mijn versterker heeft ook geen tune-out, maar ik heb mijn tuner gewoon alleen aan de Send gehangen. Ik kan nog wel kabeltje hangen tussen de Return van m'n Tuner naar de Return van m'n versterker, maar dat heeft weinig zin aangezien het nu al perfect werkt 8) .
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Krommenek
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:13

Schema TUner

Bericht door Krommenek »

Natuurlijk fantastisch zo'n mooie rack-tuner, maar hebben jullie zo'n ding ooit open gehad?

Zit bijna niks in, daarom ben ik opzoek naar schema, zodat ik me zo'n ding zelf bouw.

Dus hier de vraag weet iemand een site waar ik zo'n schema kan vinden?

Of beter heeft iemand zo'n schema en wil er een kopietjhe voor me van maken?

Ikhoor het wel,

Groeten,

Eric
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

ben net in het bezit van een kort DTR -1000

ik ga die vanavond is tegoed testen kwa geluid verlies..

ik hou jullie op de hoogte
Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

UP-B schreef:ben net in het bezit van een kort DTR -1000

ik ga die vanavond is tegoed testen kwa geluid verlies..

ik hou jullie op de hoogte
Bert
zo gezegt zo gedaan...

ik heb mijn racktuner met een jack jack van mijn effect send naar mijn input van de rack gestuurd... dus niet tussen mijn bass en versterker maar er gewoon extra bij..

dit geeft geen enkel geluid verlies en ik kan perfect stemmen.. enkel de mute knop macheert dan wel niet maar ik kan gewoon even mijn versterker zijn volume dichtdraaien moest dat echt boeien...

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

nog beter: koop het tuner pedaaltje van behringer! Kopie van de boss en t kost maar 19 euri! :P koop je er gelijk 2 voor t geval je er ene kapottrapt...nee maar ff serieus dat is wel echt goedkoop! liggen binnekort in de winkel
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Plaats reactie