Synthesizer Bass

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Synthesizer Bass

Bericht door Dr Teng »

Tja... experienced, anyone? Ik dacht...eens een nieuw onderwerpje bij de effecten. ;)

Ik kan een enigszins synth-like tone uit mijn pedalen halen. Octaver aan, chorus aan en envelope filter aan, maar toch is't niet zo donderend als de EH MicroBass Synth. Tips..opmerkingen..etc... anyone?

Keep it up!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

vergeet de EH bassmicrosynth,
en ga op zoek naar een akai deep impact !

goede tracking, 9 presets(!), goede sounds..... dus wat wil je nog meer?
Æ

Bericht door Æ »

Ik heb geen enkele ervaring met een synth bass FX, maarre... is uit zo'n ding het geluid van 'metaal op metaal' te halen?
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

WMP has set his mind on something, and he wil (at any cost) get the sound of "metaal op metaal" :D :P :lol:
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik heb de ibanez bass synth gehad..

kloteding :S

wel leuk hoor, maar aan die ehx heb je meer ;)
die van ibanez is eigenlijk gewoon een vage autowah met distorions ofzo
heel raar ding .. maar zeker bruut als je effe een beetje wil spacen ;)
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Scoor inderdaad die Deep Impact van Akai zal je echt geen spijt van hebben! FUNKY SHIT@!!
En eindelijk een effect zo over de top dat je fluittonende, tremelohangende sologitarist helemaal de ziekte kan irriteren!!
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik heb de samples op de site van akai beluisterd en de spec's bekeken, maar ik vind die geluiden wel allemaal veel van hetzelfde, en er wordt zo te zien ook maar van één basissample uitgegaan. Je kunt wel filteren enzo, maar niet een echt ander geluid kiezen. Of mis ik iets?
Pas op, achter je!!
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Dan mis je toch wat, je kunt elke preset aanpassen en als je aan de verschillende parameters gaan klooien zijn er echt per preset al totaal verschillende dingen uit te halen en ze klinken gewoon goed ze tracken lekker, alleen kan die geen polufone dingen aan das wel een nadeel..netjes spelen dus! als je van die anastasia achtige of parliament dingen zoekt dan moet je dit ding echt scoren! ik doe el bijv. ook die 99 lufballon mee van nena die synthpartij, echt precies hetzelfde!
Gebruikersavatar
Gerben van Nazareth
Berichten: 308
Lid geworden op: 31 okt 2003, 22:57

Bericht door Gerben van Nazareth »

Nou, zo te horen moet Gerben de synthfreak ook snel een Deep Impact gaan uitproberen. Kan je in elk geval vertellen dat ook de EH niet mis is. Wie ik nog mis in het rijtje is de Korg G5. Toppunt van leuk! Hang er een octaver voor en het is helemaal feest. Hij is wel een beetje erg digitaal, dus shang hem in een lus met een looper of zo, anders word je niet blij van de bypass.
Fat Time check cd Fox Farm Fusion
kijk voor Fat Time & andere muziek op https://www.martenschulp.nl * https://www.twitter.com/martensc * https://www.linkedin.com/in/martenschulp
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Nou Bogey, op https://www.akaipro.com/us/fx.html staat het volgende:
Each of these presets are fully customisable with control over attack, decay, envelope depth, dynamics sensitivity, filter cutoff, filter resonance, synthesizer and direct balance, program level, synth trigger level and noise gate
Dit zijn allemaal volume en filter settings. Natuurlijk kun je her en der wat meer hoog indraaien, of iets anders aanpassen. Maar het is iets wezenlijk verschillends is of je een bepaalde sample mbv effecten bewerkt, of dat je een andere sample als basis gebruikt. Met bijvoorbeeld een square synth kun je hele andere geluiden maken dan met een saw of een triangle. Dit kastje heeft voor zover de specs aangeven maar één basis-geluid. Het klinkt wel vet, daar niet van, maar ook wel erg standaard vind ik, en aan de specs te zien kun je de basis dus niet veranderen.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb even wat zitten klooien, maar wat vinden jullie van deze synthesizer sound? Drie EBSjes achter elkaar, ik vind het supervet.

In het kort ff de settings: high-mode van de octaver (Octabass), envelopefilter down-mode (BassIQ) en de chorus lichte setting voor de faseverschuiving. (Unichorus)

Synth Bass Teng
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Ik vind dit niet klinken als een synth, maar als een bas met veel effecten. Of je daar van houdt is weer iets anders, maar het heeft in mijn ogen met een synth niks te maken.
Pas op, achter je!!
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Wilbert, ik vind 9 verschillend klinkende presets waarin je nog aardig wat kan veranderen een goed effect, Kijk als je meer wilt zou ik gewoon een keyboard kopen!
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Klinkt idd goed, maar het blijft nog steeds het meest weg hebben van een wah met wat dingen eraan verandert.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Bogey schreef:Wilbert, ik vind 9 verschillend klinkende presets waarin je nog aardig wat kan veranderen een goed effect, Kijk als je meer wilt zou ik gewoon een keyboard kopen!
Ik spreek geen waarde-oordeel uit hier. Ik zeg alleen dat je qua character weinig aan het geluid kunt veranderen. Kwalitatief vind ik het goed, en als het is wat je zoekt, heb je er een prachtpedaal aan waarschijnlijk. Maar wat je nu doet is flauw. Dit topic gaat over synths, en zelfs de ME-50B van Boss heeft een stuk of 4 verschillende golfvormen als het op synth-gebied aankomt. Daar kun je vervolgens ook nog filters en dergelijke over gooien. Als je nu meteen gaat roepen dat ik maar een keyboard moet kopen ga je gewoon een discussie uit de weg.
Pas op, achter je!!
Plaats reactie