Wah

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Wah

Bericht door Thijzema »

Kben van plan om een wah te gaan kopen, kheb me nog niet zo georienteerd op de verschillende merken, maar kunnen jullie misschien wat persoonlijke ervaringen met bepaalde wah's (zowel auto als manual) posten
regular
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 mar 2004, 21:11

cool

Bericht door regular »

ik weet ook niet echt iets over merken

maar heb een wah op me zoom bx huppelpup
het enige wat ik erover weet dat het wel heel cool is om mee te spelen :!:
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb wel eens met een CryBaby Basswah gespeeld, dat zijn echt geweldige dingen!!! Maar ook duur :cry:
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

Ik heb de crybaby bass, is 'n goed ding. kijk ook op feedback.nl ;)
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

kwas zelf ook al aan het denken aan een morley, of misschien een hele oude schaller ofzo. Die staan voor 50,- op marktplaats, maarja of die nou te gebruiken zijn voor een bas??
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb de EBS BassIQ... echt een heel gaaf pedaaltje.

Je hebt drie settings ('t is een envelope filter naar hun zeggen)

HiQ/Up/Down > De eerste is niet zo bruikbaar, maar de tweede en derde zeker wel. In downfilter mode krijg je een heel funky geluid wat dus een beetje 'naar beneden' afgekapt wordt, 't is erg bruikbaar. Schreeuwend krijg het niet, maar wel een sound die supergoed in een band tot zijn recht komt. Up is eigenlijk gewoon een autowah.

Alle modes hebben instelbaar treshold/attack potmetertjes en klinken gewoon hardstikke ruisarm. Die HiQ setting kun je wel gebruiken met een spacey achtige sound, maar compress je laag dan wel goed, want hij begint dus met de laagste octaven en bouwt dan op naar boven. Gevolg: bowaaap...bowaap... en dan van flink laag naar heel hoog. Ik heb geen compressor, vandaar dat ik hem ook niet gebruik.

Prijs is wel 250 euro ongeveer....
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Thijzema schreef:kwas zelf ook al aan het denken aan een morley, of misschien een hele oude schaller ofzo. Die staan voor 50,- op marktplaats, maarja of die nou te gebruiken zijn voor een bas??
Ik gebruik een hele oude Morley Power wah, en dat werkt prima voor bas, en klinkt ook erg lekker :D

Greetz
Plaats reactie