boss ODB-3 overdrive

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

boss ODB-3 overdrive

Bericht door Richard »

Hey mensen,

Ik wil graag de boss ODB-3 overdrive. Is dit 'n goed pedaaltje of nie? ennuh wat is een redelijke prijs voor 'n 2e handsje?

bedankt,
richard
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Richard,

Waarom zeg je eerst dat je graag deze pedaal wilt en vraag je erna of het een goede pedaal is of niet? :?:

Mike
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Richard
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 apr 2004, 19:20

Bericht door Richard »

Ja ok, ik wil graag 'n overdrive en is de boss ODB-3 dan 'n goeie?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

smaken kunnen verschillen natuurlijk, maar ik vond de PD7 van Ibanez een betere bass overdrive. Misschien moet je proberen eens wat uit te proberen. Ik weet toevallig dat ze bij Conijn in Eindhoven een PD7 hebben liggen. (bass effecten zijn vrijwel nooit op voorraad, dus het is even zoeken)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

Ze hebben er nu ook een liggen bij Reijnen in Roermond, kheb hem eergisteren uitgeprobeerd, maar kvond m toch niet echt helemaal mijn ding.
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ik vond het een blikkerig ding.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik heb er eentje en ben er redelijk tevreden over. Hij wordt maar bij een paar nummers op een subtiele manier gebruikt (hele lichte overdrive) en dat doet ie op zich prima.

Mijne heb ik tweedehands gekocht voor de helft van wat hij nieuw kost. Verder ook niet vergeleken met andere basoverdrives, maar gewoon op de gok gekocht.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:Ze hebben er nu ook een liggen bij Reijnen in Roermond, kheb hem eergisteren uitgeprobeerd, maar kvond m toch niet echt helemaal mijn ding.
Beestmens schreef:Ik vond het een blikkerig ding.
Niels schreef:Ik heb er eentje en ben er redelijk tevreden over. Hij wordt maar bij een paar nummers op een subtiele manier gebruikt (hele lichte overdrive) en dat doet ie op zich prima.

Mijne heb ik tweedehands gekocht voor de helft van wat hij nieuw kost. Verder ook niet vergeleken met andere basoverdrives, maar gewoon op de gok gekocht.

Hebben we het allemaal over de ODB3? of heeft iemand het ook over de PD7? (omdat ik daar m'n reactie mee afsloot)

En nog even on-topic: Mijn ervaring is dat een distortion/overdrive per versterker echt heel anders kan klinken. Misschien ook iets om rekening mee te houden.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

ik had het over de PD7
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Thijzema schreef:ik had het over de PD7
Als je toch nog een keer bij Reijnen bent probeer 'm dan met de bass op 3/4, de treble op net iets minder dan 1/2, level niet te weinig en de drive naar believen. En dat alles in de Distortion stand. De versterker dan gewoon flat en je bass de iets meer bass dan normaal mids normaal en treble normaal.

Zo heb ik 'm altijd staan en dan klinkt ie echt vet.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik had het dus over het Boss geval. Het is gewoon een leuk ding, geen rotzooi en oerdegelijk, maar je moet er geen wonderen van verwachten. Als je echt vaak met overdrive speelt zou ik voor een andere gaan. Voor dat kleine beetje dat ik overdrive gebruik is deze echter prima en ga ik niet een bak geld uitgeven voor een EBS multidrive o.i.d.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Heb 'em ook uitgetest, maar vond er niet veel aan. In mijn oren haalde het vrij veel laag weg en ik kreeg maar geen goede overdrive, ook met de eq etc. viel er niet veel acceptabels van te maken.
Uiteindelijk ben ik voor de ebs multidrive gegaan, waar ik veel meer over te spreken ben, maar ook met dit pedaal ben ik niet helemaal tevreden...
En nu ben ik mezelf aan het afvragen of het dan aan mij moet liggen en of een overdrive pedaal wel mijn ding is, in bandsituaties gebruik ik 'em praktisch nooit (en thuis eigenlijk ook niet :)). Moet nu even bedenken of ik er nog iets nuttigs mee kan doen en anders ruil ik 'em voor een goede octaver of synth, wah, chorus oid. Overdrive en distortion vind ik ook iets meer voor gitaren eigenlijk, als bassist heb je nu eenmaal een stevig geluid nodig om je niet in de bandmix te verliezen, hou daar even rekening mee.
Voor subtiel gebruik vind ik een overdrive dan wel geschikt, maar das het dan ook wel zo'n beetje.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Q. schreef:[...]Voor subtiel gebruik vind ik een overdrive dan wel geschikt[...]
Niels schreef:[...] op een subtiele manier [...]
:D

Je moet de balans tussen OD en clean niet te ver openzetten inderdaad.
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

Ik hou juist wel weer heel veel van veel overdrive en/of distorsion!
Het toffe eraan vind ik dat j er een superbruut en machinaal geluid mee kan neerzetten.
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

De enige echte mooie drive sound voor bass: Een ampeg over z'n nek laten gaan :mrgreen:
Plaats reactie