Verschillen VT bass deluxe en Bass driver DI deluxe

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Verschillen VT bass deluxe en Bass driver DI deluxe

Bericht door SR5005E »

Als eerste verschil heeft de VT bass geen XLR DI output maar mijn vraag is:

Zitten er veel verschillen in de klank en regeling?
Waarom zou U kiezen voor de VT bass of voor de Bass driver DI?
Wil namelijk 1 van de twee kopen maar zit met een dilemma :-)
Gebruikers ervaringen?
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Niemand met 1 van deze effectbakken? :jam:
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Geduld is een schone zaak !
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De VT deluxe heeft wel een XLR uit hoor; links voor!

De Deluxe bass driver heb ik nog geen ervaring mee. Met de normale versie wel....... ik ga ervan uit dat de deluxe gewoon een stukje verder gaat dan de normale maar wel klinkt als een originele

De VT en de Bass driver verschillen flink van elkaar. Dit is mn de 'basis' sound van beide: de VT is meer gericht op de 'vintage' markt en de Bass driver meer op de moderne markt. De VT is gemaakt om een oude 'vintage' Ampeg amp te emuleren in sounds en speelbaarheid. Hierdoor ligt de nadruk van de sound meer op het laag midden en klinkt de oversturing meer 'vintage' ahw een amp die over de zeik gaat. De Bass Driver is net wat moderner: meer gericht op het midden / hoog midden en de oversturing is wat moderner. Ook wel gericht op een OD'ing amp maar dan een met wat meer headroom en net wat neer high end.

Qua footprint lijken ze flink op elkaar! Ik zou ze effe naast elkaar vergelijken om te zien welke je lekkerder vind klinken......
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Bassdriver is strakke overdrive/dist, vtbass is een smerig randje tot ronduit ranzige bagger. Heerlijk ding!

Ik wil eigenlijk ook de deluxe versie an de vtbass hebben.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Dan liever het laag/mid van de VT bass dan het hoog/mid van de bass driver.
Langs elkaar testen is moeilijk omdat ze meestal niet beide of zelfs geen aanwezig hebben in de zaak waar ik kom.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Bernardduur schreef:De VT deluxe heeft wel een XLR uit hoor; links voor!

De Deluxe bass driver heb ik nog geen ervaring mee. Met de normale versie wel....... ik ga ervan uit dat de deluxe gewoon een stukje verder gaat dan de normale maar wel klinkt als een originele

De VT en de Bass driver verschillen flink van elkaar. Dit is mn de 'basis' sound van beide: de VT is meer gericht op de 'vintage' markt en de Bass driver meer op de moderne markt. De VT is gemaakt om een oude 'vintage' Ampeg amp te emuleren in sounds en speelbaarheid. Hierdoor ligt de nadruk van de sound meer op het laag midden en klinkt de oversturing meer 'vintage' ahw een amp die over de zeik gaat. De Bass Driver is net wat moderner: meer gericht op het midden / hoog midden en de oversturing is wat moderner. Ook wel gericht op een OD'ing amp maar dan een met wat meer headroom en net wat neer high end.

Qua footprint lijken ze flink op elkaar! Ik zou ze effe naast elkaar vergelijken om te zien welke je lekkerder vind klinken......
OK, over die XLR heb ik blijkbaar verkeerde informatie gehad. Pluspunt extra voor de VT bass.
Ik speel heavy rock en metal en wil dus graag weten welke van de twee hiervoor het best in aanmerking komt.
Zoals reeds gezegd, testen is meestal niet mogelijk omdat deze niet in stock zijn in de muziekzaken in de wijde omtrek.
Daarom ga ik uit van het oordeel van BGF'ers die zulk pedaal in hun bezit hebben
Wegens medische redenen gestopt met bassen
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Kijk ook eens naar een MXR M80. Heel geschikt voor heavy rock en metal.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

DiMarco schreef:Kijk ook eens naar een MXR M80. Heel geschikt voor heavy rock en metal.
OK maar ik vind het opslaan van presets net zo leuk aan de Sansamp's
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Nice review van de gewone bass driver DI

https://www.youtube.com/watch?v=7NEnc9AVR-w" onclick="window.open(this.href);return false;

Review van de VT Bass deluxe

https://www.youtube.com/watch?v=PnLXuGyS ... Q&index=22" onclick="window.open(this.href);return false;


Na het beluisteren van de 2 reviews via youtube vind ik het geluid van de Bass driver DI beter dan de VT bass.
Hmmm keuzes maken in het leven :facepalm:
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Ondertussen eigenaar van een VT Bass deluxe :cheer: . Heerlijk ding. :jam:
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Cool! Ik heb er sinds dinsdag ook eentje. Gisteren meegenomen met oefenen en whoa, wát een sound!! Van heerlijk zompig tot een prachtig randje en een heerlijke drive. Me is happy :dance:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Heb gisteren een BDDI programmable (niet deluxe dus) 2ehands besteld, komt als het goed is van 't weekend binnen. Ben benieuwd :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5674
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Tof! Lijkt me leuk om een keer een (mini) effecten meet te organiseren ofzo. Denk één van de weinige kansen om een vergelijk te maken met bv de BDDI en de VT Bass Deluxe...
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Goed idee. Zelfs de kleinste draai aan de potmeters geven al zo een wereld van verschil.
Echt geweldig materiaal.
Dadelijk de 2 banks afgeregeld op mijn 2 bassen.

Afbeelding
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Plaats reactie