fuzz en transistorversterkers... buisje erbij?

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
rfpmaussen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2010, 19:50

fuzz en transistorversterkers... buisje erbij?

Bericht door rfpmaussen »

Thuis, op mijn Oliver (Ampeg B15, maar dan van Jess O. zelf) klinken al mijn fuzzen geweldig: Danelectro Fabtone, ZVEX, Bass Bully. Op m'n transistorversterkers is het behelpen; alleen de Roland Jet Phaser blijft leuk, maar - beetje veel. Derest: altijd knisper bovenin, erg knetterig, en geen 'warme' fuzz zoals op die buizenamp (van 25 watt). Los ik dat op met een buizenpreamppedaaltje ertussen, en zo ja, welke? Ga ik eens wat testen... En nee, ik ga mijn Markbass-torentje niet door een Ampeg SVT van talloze kilo's vervangen...;>) Verder dik tevreden...!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Tja, in hoeverre wordt het beetje extra dan bepaald door een voorversterker-buisje? Eindbuizen zullen daarin volgens mij een veel groter verschil maken..maar ja, dan zou je de stack moeten vervangen dus :)

Gaat denk ik heel lastig worden om het geluid te benaderen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
rensdus
Berichten: 1570
Lid geworden op: 14 okt 2006, 12:53

Bericht door rensdus »

Zit er in je speakerkast een hoge tonen hoorn? En heb je die aanstaan?
Daar worden distortions in mijn optiek heel snel erg lelijk van; te veel scheur, te veel gekletter.
Bestial Devastation - Sepultura Coverband.
Facebook Myspace
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

+1! Een tweeter is killing!!

En ik denk dat je de magie niet gaat halen uit een buisjespedaal...... dat mist het karakter van een 'echte' buizen amp.......
rfpmaussen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2010, 19:50

Bericht door rfpmaussen »

rensdus schreef:Zit er in je speakerkast een hoge tonen hoorn? En heb je die aanstaan?
Daar worden distortions in mijn optiek heel snel erg lelijk van; te veel scheur, te veel gekletter.
Ja, ik gebruik veel hoog... maar ook op die buizenamp! En ik moet eens proberen wat een versterker met een buizenvoortrapje doet. Het magische moment zit dacht ik niet in de eindtrappen, toch?
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

juist wel ! eindbuizen geven pas een goeie drive :kwijl:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie