BasWah

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Lijkt me het proberen waard.
In het ergste geval ga je vanavond een keer niet op stap en is de schade weer vereffend.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Zo'n oude Morley Power Way Fuzz gehad. Vet ding. Fuzz niet heel bruikbaar, maar de wah was wel degelijk en suckte bijna geen laag.

Zelf ook wel benieuwd naar deze:
Plutoneium Chi Wah Wah Bass

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zhqThzvE2Y8[/youtube]
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ja ik ook wel. Er zijn tegenwoordig een boel merken die van die kleine wah-tjes maken, die nemen wel lekker weinig plek in op je pedalboard! Ik heb zelf een Vox multi-effect, daar zit ook zo'n mini-expressiepedaal op, en dat werkt gewoon prima!
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1465
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Morgen komt als de post een beetje mee zit, mijn Morley binnen! Hopelijk net op tijd voor de oefensessie met de band. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Nicky
Der Soßemeister
Berichten: 2798
Lid geworden op: 08 mei 2011, 01:52

Bericht door Nicky »

Ik heb zelf een Morley Power wah Booster, klinkt goed met enige vorm van distortion ervoor, anders klinkt ie heel snel heel iel, maar dat is weer een hele andere Wah dan die je nu hebt.
Morris Pre-Lawsuit Jazzbass - 90s Squier Precision - Hartke HA3500 - Klemmt Echolette BS40 - GK BLX210 - Een bak effecten

www.nhendriks.nl
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ja, dat herken ik ook van de Morley..... een totaal ander filter dan de klassieke wahs..... je moet er van houden! Ik vond hem persoonlijk te iel klinken en hem te weinig overlaten van je dragende bas........
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Gig FX subwah!
:facepalm:
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

ik heb sinds een weekje die witte van dunlop.
klinkt goed vind ik. die automatisch aan als je er op trapt is wel handig vind ik. enkel is de overgang hoorbaar als je hem traag in trapt of traag terug afzet. ik heb nog niet echt een andere geprobeerd dus kan er niet veel meer over zeggen. ben er wel blij mee en is best wel bruikbaar voor wat meer expressie in funky basrifjes :-)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wowee Wah...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
deadpoet
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 okt 2010, 11:06

Bericht door deadpoet »

butters schreef:ik heb sinds een weekje die witte van dunlop.
klinkt goed vind ik. die automatisch aan als je er op trapt is wel handig vind ik. enkel is de overgang hoorbaar als je hem traag in trapt of traag terug afzet.
openschroeven en met het potje dat binnenin zit spelen, regelt de tijd dat je op 'heel' staat en dat hij afslaagt. Zo snel mogelijk zetten zonder dat hij afslaagt bij een 'heel'-movement.


Die witte dunlop al 10 jaar.



Herwig
Main axe: Lakland 55-60 Natural / J-retro / D'addario XL5
Main amp: SWR SM-400s/Goliath III 4x10
Main pb: ES-8-TU-2-microThumpinator-2x Line6 M9-SY-300-MXR Oct Dlx-SA OFD-SA Manta-pBDDI-EHX Freeze-CE-2b-Aguilar TLC-Radial JDI
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Heb net een Korg AX10B aangeschaft.... Hij kan wah-en, maar ook met Q filter... heeft reverb en wat andere dingen. Alles heeft een knop... Wel heeft hij een heel erg plastic exterieur. ..... Maar ik ben tevreden...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Ik zou deze wel eens willen uitproberen. Weet niet of dat komt vanwege het pedaal of de review :lol:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Lf-0qO87XFE[/youtube]
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Da's tegenwoordig kostbaar spul.

Vergelijkbaar is de Wowee Wah... Die zijn nieuw en hebben wat modernere features... De Shin Ei hebben nogal een collector waarde... Dus die zou ik niet een twee drie kopen. Ik heb er een gehad. Goed spul. Daar niet van. Maar een paar moderne pedalen doen hetzelfde...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Moet zeggen dat ik de 'review' ook leuker vond dan het pedaal. Heel erg leuk speelgoed, maar of het echt bruikbaar is voor meer dan een nummer, vraag het me af.
Ben zelf nog aan het overwegen of ik met een wah meer zou doen dan enkel voor solotjes gebruiken...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Als je een Marshall JTM45 of JTM100 op band volume kan/mag gebruiken zijn dit soort pedalen geschikt om nieuwe sounds te vinden.... Maar over een modelling amp of een clean combo buizen ampje.... niet zo...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie