Boss GT-6B

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Volgens mij wel, tenminste de gitaarversie wel. Anders moet je het daar even vragen, dan pakken ze heb wel uit voor je...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Re: Boss GT-6B uitproberen

Bericht door Wilbert »

RobertoEDB605 schreef:Hebben ze 'm bij Conijn staan?
Ja (vorige week nog wel tenminste).
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Heb er vrijdag 1 gehad, wel leuk, maar wel nog een boel uit te vissen.. Heb een beetje moeite met het volume redelijk binnen de perken te houden tussen alle schakelingen en mutes enzo..

Enne, hoe schakel je van bank naar bank, ipv patch naar patch?
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

voor de gebruikers van de gt-6b...

Hebben jullie hem al aan een pc gehangen via midi kabel ?
zodat je backups kan maken van de patches, en eventueel met
software andere patches kan maken ?
Ik weet dat het mogelijk is, maar heb er absoluut geen ervaring mee.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Nope, ik heb hem meteen weer weggedaan.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Er staat er een op marktplaats voor 300 euro:
https://www.marktplaats.nl/markt/muziek/ ... 0%26js%3D1
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
demolition
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 mar 2005, 11:20

Bericht door demolition »

Ik misbruik er ook één :lol:
Ibanez SR 800 L - Fame Baphomet Gothic - Bass Collection SB335 LH - Bass Collection SB330 LH - BC Rich Warlock LH
Markbass Little Mark III
Markbass Standard 104HF
Boss GT6-B
Line6 XT live Basspod
Gebruikersavatar
antilogicbass
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 dec 2003, 18:01

Bericht door antilogicbass »

heb je nou echt zo'n compleet ding nodig? ik houd namelijk zelf mtoch echt meer van mij clean bass geluid dan van de extreme effecten die je er over kunt gooien...
Insane in da brain


- Ibanez roadstar II
- Zelfbouw

- Hartke HA 3500
- Hartke VX 410
Æ

Bericht door Æ »

Ik heb er ondertussen ook één, en ja, ik houd van extreme effecten over m'n geluid. Nog niet veel tijd gestoken in het zitten pielen met knopjes op het ding, maar wat ik er tot nu toe heb uit weten te krijgen is erg lekker.
Té extreem kan naar mijn mening niet, dus kloot ik nog maar wat aan... :wink:
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

Op https://www.feedback.nl/ staatie nu voor €379, voor de mensen die het willen weten.
Klinken de effecten allemaal niet digitaal, kan je dat niet horen? Dat had ik namelijk wel bij mijn digitech multi-effectenbak. Of klinken de efffecten echt net zo als de losse boss effecten?
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

Eerst had iedereen analoge bakjes, dan moest het ineens allemaal digitaal zijn en nu komen ze tot de conclusie dat die goeie ouwe bakjes toch wel beter waren. :wink:

Volgens mij zijn de kleine aparte bakjes beter van sound dan de grote "goedkopere" reeksen. Goedkoop staat tussen haakjes omdat deze toch ook al rond de 400euro's kosten.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

sow, heb 'm gister uitgebreid geprobeerd bij Conijn (een uur lang ofzo) en hij beviel me echt een stuk beter dan ik gedacht had!! Zitten een aantal compleet nutteloze functies op als een ring modulator en een auto slap en andere van dat soort gay-ass effecten, maar de andere dingen zijn echt wel vet gewoon! Niet helemaal de kwaliteit van een los pedaaltje, maar het komt er verrekte dicht bij in de buurt en het is een stuk goedkoper dan alles los kopen! Het enigste effect dat ik echt regelmatig gebruik is een overdrive en die heb ik dan ook al als los bakkie. Zo'n GT6B zou leuk zijn om af en toe 's wat ongein mee uit te halen en om gewoon eigenlijk alle gangbare effecten in huis te hebben zonder een fortuin uitgegeven te hebben. Maarja, geld geld geld..... (hoewel ze 2ehands nog wel's voor een redelijke prijs ergens opduiken..)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

RobertoEDB605 schreef:....Zitten een aantal compleet nutteloze functies op als een ring modulator en een auto slap en andere van dat soort gay-ass effecte.....
De Ring modulator heerst!
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
stingray
Berichten: 377
Lid geworden op: 23 mei 2005, 23:09

Bericht door stingray »

Ik heb mijn GT-6B nu zo'n twee maand (tweedehands gekocht via Marktplaats) en ben er zeer tevreden mee. Ik gebruik 'm voor opnames op mijn computer en verder ben ik druk aan het experimenteren met de verschillende effecten. Leuk om nu eens een keer alle effecten bij de hand te hebben. Ik wil 'm snel een keer in een live-setting gaan proberen, maar mijn band ligt momenteel op z'n gat :(

De factory presets zijn eigenlijk allemaal k*t en onbruikbaar, maar als je zelf wat gaat experimenteren zijn er heel goede geluiden uit te halen (zelfs met die ring modulator). De amp/speaker-simulaties zijn ook aardig gedaan, al vond ik die van de Line6 Bass pod iets beter. Maar daar vond ik de rest van de effecten weer niet zo goed. Ik heb begrepen dat de Bass Pod XT beter is, maar die heb ik nog (steeds) niet zelf kunnen testen.
What's the Speed of Dark?
Plaats reactie